Permalänk
Medlem

Enjoy the Silence

Egentligen samma burk som förut, men fick hem en laddning MDPC-sleeve från Nils som jag suttit och knåpat med, så tyckte det var dags för ett nytt galleri. Hoppas ni gillar det

i3 2100
Sapphire 6850 Toxic
Seasonic M12II 520w
Fractal Design Define Mini
MDPC black + aquamarine
med mera

Konstruktiv kritik och kommentarer välkomnas varmt

Besök galleriet här

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Fint sleevat.... Nu får du allt fixa basses dator med sleeve också

Permalänk
Proffsmobbare

Tänkte bara tipsa om att du kan använda vinklade satakablar istället, finns stort utbud av dessa vinklade åt bägge håll. Ser schysst ut annars, tysta datorer uppskattas alltid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsraggarn:

Fint sleevat.... Nu får du allt fixa basses dator med sleeve också

Skrivet av JaZid:

Tänkte bara tipsa om att du kan använda vinklade satakablar istället, finns stort utbud av dessa vinklade åt bägge håll. Ser schysst ut annars, tysta datorer uppskattas alltid!

tackar lär nog krävas en del innan basse bryr sig om hur det ser ut inuti burken, har försökt få honom att skaffa fläktfilter, men inte ens det har han fixat haha! å kul att höra det från dig laine, men har du provat med vinklade kontakter själv? de portarna som täcks nu är riktigt tajta, och det ser inte ut att ens en vinklad kontakt skulle få plats...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

några frågor bara angående Fractal Design Define Mini

har den bra luftflöde? kyler den bra?
jag har varit inne på att köpa den nu ett tag så skulle bara vilja veta dina intryck om chassit

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehemja:

några frågor bara angående Fractal Design Define Mini

har den bra luftflöde? kyler den bra?
jag har varit inne på att köpa den nu ett tag så skulle bara vilja veta dina intryck om chassit

kvalitetsintrycket är bra, men tex vissa skruvar kan kärva fast så det är inte toppklass. ljuddämpningen vet jag inte hur mycket den hjälper, för knäpptyst blir det inte, kanske bättre än det hade varit utan iofs. kylningen är kanske inte bäst men duger, sätter du en fläkt i botten vid nätagget så får du väldigt mycket luft rätt på grafikkortet, men de i fram känns inte helt optimalt placerade, det är för mycket plast i vägen för att det ska komma in så mycket luft man skulle vilja. dammfilter på alla insugsplatser är ett stort plus dock.

sist men inte minst så är det ganska stort för att vara mini. typ core 3000 som är fullstort atx är bara lite lite större (41,3 dm3 mot 40,6 dm3). har till och med sett ett atx från lian li som är mindre i yttermått. det är helt klart prisvärt och bra, men jag vet inte om jag hade gått på ett så stort matx chassi igen, antingen ett mindre eller ett atx som inte är så mycket större

men så är det ju rätt snyggt också

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

kvalitetsintrycket är bra, men tex vissa skruvar kan kärva fast så det är inte toppklass. ljuddämpningen vet jag inte hur mycket den hjälper, för knäpptyst blir det inte, kanske bättre än det hade varit utan iofs. kylningen är kanske inte bäst men duger, sätter du en fläkt i botten vid nätagget så får du väldigt mycket luft rätt på grafikkortet, men de i fram känns inte helt optimalt placerade, det är för mycket plast i vägen för att det ska komma in så mycket luft man skulle vilja. dammfilter på alla insugsplatser är ett stort plus dock.

sist men inte minst så är det ganska stort för att vara mini. typ core 3000 som är fullstort atx är bara lite lite större (41,3 dm3 mot 40,6 dm3). har till och med sett ett atx från lian li som är mindre i yttermått. det är helt klart prisvärt och bra, men jag vet inte om jag hade gått på ett så stort matx chassi igen, antingen ett mindre eller ett atx som inte är så mycket större

men så är det ju rätt snyggt också

jag har för närvarande en CM haf 932 ( 54.5 cm Höjd, 57.5 cm Djup , 23 cm Bredd) så jag är inte så kinkig eftersom det är en ganska stor skillnad på dom. Det ända jag är ute efter är hyfsad luftflöde,snygg design(tycker den ser riktigt snygg ut) och hyfsat bra plats för att mekka i. Sen gillar jag m-atx eftersom jag är inte i största behov utav en större (bryr mig inte så mycket om sli/crossfire)

sen är jag rätt sugen på att börja med lite sleeving från Nils, har sett många som använder hans grejer och det ser så jävla snyggt ut

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem

Bra jobbat och fräscha och utarbetade bilder och beskrivningar!

Fortsätt så här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehemja:

jag har för närvarande en CM haf 932 ( 54.5 cm Höjd, 57.5 cm Djup , 23 cm Bredd) så jag är inte så kinkig eftersom det är en ganska stor skillnad på dom. Det ända jag är ute efter är hyfsad luftflöde,snygg design(tycker den ser riktigt snygg ut) och hyfsat bra plats för att mekka i. Sen gillar jag m-atx eftersom jag är inte i största behov utav en större (bryr mig inte så mycket om sli/crossfire)

sen är jag rätt sugen på att börja med lite sleeving från Nils, har sett många som använder hans grejer och det ser så jävla snyggt ut

tror inte du blir besviken på ett define mini. men titta på silverstone tj08e också, lite mindre på insidan, färre fläktplatser och ingen ljuddämpning, men snyggt och ska ha lite bättre byggkvalitet

nils på mdpc är riktigt schysst lite dyrare kanske, djungelapa tex är ju billigare och finns i sverige. men nils sleeve var riktigt trevlig och snygg, plus att hans verktyg var kanon och att man får grymt bra nybörjarhjälp

Skrivet av Jontonia:

Bra jobbat och fräscha och utarbetade bilder och beskrivningar!

Fortsätt så här!

tackar

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Måste även tillägga att ditt bygge ser riktigt snyggt ut. Stilrent och enkel gillas

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk

Enjoy the Silence? det är ju Depeche Mode ju

f.ö snyggt galleri! gillade sleeven!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Enjoy the Silence? det är ju Depeche Mode ju

f.ö snyggt galleri! gillade sleeven!

klart det är depeche mode kul att höra att det finns allmänbildat folk härinne också haha.

å tack så mycket!

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

klart det är depeche mode kul att höra att det finns allmänbildat folk härinne också haha.

å tack så mycket!

Själv är man stort DM fan, iaf från deras tidigare skivor

Speak & Spell är favoriten!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

Den blå sleeven du använder är det MDPCs Aquamarine mkll (mk2) ?