Visa dolda mappar?

Permalänk

Visa dolda mappar?

Hejsan sweclockers! Jag ominstallerade nyss mitt windows. Jag hade några mappar som var dolda i mitt gammla windows, som jag la över på en extern hårddisk, tyvärr så kan jag inte se dem nu :/ Någon som vet hur jag ska göra för att kunna visa dem? Kommer komma ett galleri på bygget av min dator om ni hjälper mig *Blink* *blink*

Mvh Fredde

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

är det de man gör på mapp alternativ typ? och ställer in att man kan se dolda mappar? eller gäller det bara system disken ?
annars kontrollpanelen-> mappalternativ->visning. och klicka ¨Visa dolda filer,mappar och enheter.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

gå till mappen som filerna ska vara i, klicka F10, sen "verktyg" sen "mapp inställningar" och under "visa" borde det finns att visa dolda mappar (kör mitt windows på engelska så det kan vara andra ord än jag skrev)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

gå till mappen som filerna ska vara i, klicka F10, sen "verktyg" sen "mapp inställningar" och under "visa" borde det finns att visa dolda mappar (kör mitt windows på engelska så det kan vara andra ord än jag skrev)

Funkar även att håll in ALT knappen, men kvittar, resultatet är detsamma.

Verktyg->mappalternativ->Visning->"visa dolda filer och mappar" och bocka även ur "Dölj skyddade operativsystemfiler"

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

använder man windows 7 är det bara att trycka på "start" knappen och i sökfältet skriva "visa dolda filer", om man vill göra det enkelt.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Tawen:

är det de man gör på mapp alternativ typ? och ställer in att man kan se dolda mappar? eller gäller det bara system disken ?
annars kontrollpanelen-> mappalternativ->visning. och klicka ¨Visa dolda filer,mappar och enheter.

Skrivet av Elghinnarisa:

gå till mappen som filerna ska vara i, klicka F10, sen "verktyg" sen "mapp inställningar" och under "visa" borde det finns att visa dolda mappar (kör mitt windows på engelska så det kan vara andra ord än jag skrev)

Skrivet av FX9:

Funkar även att håll in ALT knappen, men kvittar, resultatet är detsamma.

Verktyg->mappalternativ->Visning->"visa dolda filer och mappar" och bocka även ur "Dölj skyddade operativsystemfiler"

Skrivet av Rocklets:

använder man windows 7 är det bara att trycka på "start" knappen och i sökfältet skriva "visa dolda filer", om man vill göra det enkelt.

Detta kommer och jag kan INTE klicka ur det :S Hur ska jag göra??

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk