Permalänk
Medlem

Lågt/klent ljud

Kör givetvis på 100% i volymkontrollen och det hörs fortfarande rätt "kasst", har provat hörlurarna i en annan dator och där fungerar det som det ska på ca 40%.

Är det ljudkortet på den här burken som är dåligt, eller är det en inställning jag missat?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Vilka lurar och vilket ljudkort, och hur kopplar du in dem? ... och vilket OS?

Tycker 100% volym borde blåsa på rätt bra!!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det kan vara ljudkortet som inte orkar med att driva dina hörlurar, jepp. Vad är det för lurar?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Använder du hörlursutgång eller linjeutgång?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Oj, är helt grön på allt sånt här... ljudkortet är nog bara vanligt realtek någonting (ingen aning? vart står det?) och roosterx jag använder utgångarna som är där bak

Jag tror inte det är lurarna som är problemet då de fungerar klockrent på mina andra datorer? Det är ett par Ace Edge SX500

Roger W: Jag kör W7 Ultimate, ja de blåser på bra på alla andra datorer i alla fall

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Ingen som har nån aning? Kvalificerade gissningar? Rena chansningar?

Permalänk

Kolla i mixern så du inte sänkt utgångsvolym specifikt för ett program.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Provade, hände inget

Skrivet av 0n0ffknappen:

Kolla i mixern så du inte sänkt utgångsvolym specifikt för ett program.

Nej har kikat och det är inte det! Det enda jag har lågt på är systemljud men även om jag höjer det händer det inget.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, har du löst det? Hur gjorde du?

Permalänk
Avstängd

har du tittat så inte en kabel ligger i kläm?

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |