Permalänk
Medlem

Uppkoplings problem

Har fått en st laptop (HP probook) att försöka fixa.
Prolemet: Den kan inte ansluta till internet.

Mer specefikt:
när jag försöker logga in på ett nätverk så vill den inte koppla saman alls. När jag kopplar in ethernet sladd vill den inte svara på några hemsidor dvs. (www.sweclocker.se ger inget) men skriver jag en ip-adress (med ethernet inkopplat..) så får jag upp en sida..
Har testat reparation av div.. ominstalation av drivrutin etc... men förgäves är det en "ren" isntallation som gåller nu?

Permalänk
Medlem

vilken webbläsare använder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poss3:

vilken webbläsare använder du?

Har testat via FF och IE fungerar inte har även testat att byta DNS till googles men nada.

Men problemet är som sagt även att jag inte kan ansluta datorn via WiFi. Där kan jag se routern klicka anslut skriva in lösen men sen kommer det upp "kunde inte ansluta till nätverket"

(Ps. när jag använder cmd med tex. tracert eller ping kommer det upp "värdatorn kunde inte nås")

Permalänk
Medlem

Har just upptäckt hur "enkelt" (liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite sarkastisk...) det är att hitta en laglig OEM version av Win 7 Ultimate med 32 bitar...

Så ställer en till fråga någon gissning/tips om hur man "fabriksåterställer" allt i nätverksväg utan att röra til resten av datorn?

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa:
netsh int ip reset
från en eleverad kommandoprompt då såklart.
Om det inte funkar så kanske:
http://support.microsoft.com/kb/299357

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Du kan ju testa:
netsh int ip reset
från en eleverad kommandoprompt då såklart.
Om det inte funkar så kanske:
http://support.microsoft.com/kb/299357

Tackar för förslag men har redan testat och får samma resultat.

Har kollat lite i wireshark och vad jag förstår så sker i stort sett ingen utgående komuikation bara ingående vilket jag inte förstår varför. Dvs när jag klickar "anslut till routern" så kommer lösenförfrågan upp men sen fungerar inget mer...

Edit: Lite sent ute men felet var enklare än jag trodde en av antensladdaren till nätverkskortet var ur sitt fäste. Fungerar numera finfint...