Hittar inte nyinköpt Terratec G3

Permalänk
Medlem

Hittar inte nyinköpt Terratec G3

Köpte idag en Terratec G3 för att visa bilden från mitt Xbox 360 på min MacBook Air. Problemet är att inga program (har testat CamTwist, EyeTV, LiveStream Procaster, Adobe FlashMediaLiveEncoder, Justin.tv) lyckas hitta sändningen. Det enda programmet som hittills fungerat är TerraTec Video Capture som ger både bild och ljud men i ett litet preview-fönster på 240x180 pixlar vilket blir ohållbart även om jag lyckas använda andra program för att skala upp det (omöjligt att läsa p.g.a. låg kvalité). Den sparade videon blir i fullt acceptabel kvalité men det hjälper tyvärr föga när jag först i efterhand får se hur jag spelat. Där verkar inte finnas några drivrutiner till Mac och undrar därför om där finns något liknande man kan hitta på annat håll eller att där kanske inte ska finnas?

En titt i enhetsträdet visar att den hittas av min Macbook Air. Problemet verkar alltså ligga i att den inte känner igen att det skulle vara en form av input.

En god vän använder samma modell (G3) mellan sin Windows-dator och Xbox 360 utan problem vilket gör att jag har börjat försöka med VirtualBox och Windows 7. Till en början gick det inte alls men efter att ha laddat ner ett tilläggspaket så gick USB 2.0 igång, jag aktiverade enheten i VirtualBox och jag kunde hitta G3 som kamera i bland annat Magix och VLC - tyvärr blir bilden både svart och utan ljud.

Några förslag?