SweClockers nya utmärkelser: bra produkt, utmärkt och toppklass!

Permalänk
Melding Plague

SweClockers nya utmärkelser: bra produkt, utmärkt och toppklass!

SweClockers testar hundratals produkter årligen men bara ett fåtal är tillräckligt bra för att belönas med en utmärkelse. Nytt för i år är ändrade kriterier och uppfräschade logotyper.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Permalänk

Kommer inte sakna den gamle 'gubben'

Permalänk
Medlem

Nice, även om jag tycker att loggan för "utmärkt" ser ut som loggan för hackergruppen anonymous..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

kanske skulle behållt "prisvärd", "bäst i test" och istället lagt till endast toppklass?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka så här instinktivt att prisvärd saknas lite men när jag läser vidare så tror jag att "bra produkt" kan komma att fylla upp den rollen finfint!

Permalänk
Avstängd

Ser rätt bra ut faktiskt. Kan jag leva med

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Grymt, riktigt najs!

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

De såg fräscha ut! Tycker dock prisvärd borde finnas med.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

ser bra ut

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Snygga! Vem är det som illustrerat?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av JesperT:

Nice, även om jag tycker att loggan för "utmärkt" ser ut som loggan för hackergruppen anonymous..

haha tänkte exakt samma sak!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Saknar ett "prisvärd".

Permalänk
Medlem

Ger nya utmärkelserna betyg Utmärkt

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem

Tycker att de gamla var tydligare "Prisvärd" är ju en bra beskrivning, Tycker också att "bäst i test" är en bra utmärkelse "toppklass" kan ju tilldelas till flera i ett test medans bara en kan vara bäst!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Vad blir nästa test för slags Utmärkelse?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Prisvärd tycker jag ändå borde få vara kvar.
Bra Produkt tycker iaf jag inte säger lika mycket som just Prisvärd.

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite uppdatering men som sagt prisvärt måste ni ju ha med! Haha en sämst i test kanske hade varit på sin plats också

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Mimematis:

Prisvärd tycker jag ändå borde få vara kvar.
Bra Produkt tycker iaf jag inte säger lika mycket som just Prisvärd.

Just det som är problemet, prisvärd är en väldigt specifik benämning och priser är som vi alla vet föränderliga. Bra produkt fyller mer eller mindre samma funktion.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Byt ut Toppklass mot Profit istället

Permalänk

Jag ger Sweclockers.com:

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Hur väger ni in prisnivån?

Jag menar, 7970 är ju "Toppklass" om man kollar på dessa kriterierna: "Det finns prylar och det finns Prylar. SweClockers mest åtråvärda utmärkelse reserveras för produkter som håller högsta standard i alla eller nästintill alla avseenden. Toppklass, helt enkelt!"
Men det lär väl Nvidias kommande toppmodell från Kepler göra med? Dvs "hålla toppklass". Är väl pris i förhållande till prestanda som är mer avgörande när det gäller tex grafikkort och CPUer?

Känns som det nya systemet passar lite bättre till chassin, CPU-kylare och nätagg... Men det kanske är det ni främst skall ha det till?

Permalänk
Medlem

SERIÖST, rätt fula om du frågar mig.

nu är det alltså inte lika objektivt testande som gäller, utan:

"topklass" - mycket känslor inblandat
"Utmärkt" - bra men känslokall teknik
"Bra produkt" - men inget för den som läser hela testet (och hittar produkterna ovan)

jag hejar i alla fall på sheriffens lag. eller kostymnissen. eller tummen. sa jag att det inte föll mig i smaken?

edit:
vad är det för fel på editors choice, rekommended, budget.
eller redaktörens val, rekommenderad produkt, prismedvetet val.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Ser bra ut oxå

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

edit: läste inte det som var högst upp

Permalänk
Medlem

Den nya designen måste jag säga är i

Edit: Attans, Monsterspelaren var snabbare!

Permalänk
Medlem

Men åhh, jag kommer sakna sweclockers gubben (du Andreas). Har en känsla att Cosmos 2 kommer belönas med toppklass nu i veckan

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag är lite tveksam, men det kanske blir bättre.

Ett problem när butiker använder era betyg i försäljningssyfte, är annars när en visst produkt var bäst i test. Men de gör väl förhoppningsvis som med tidningar och refererar till datum eller något. T ex: Toppklass Sweclockers, Maj 2009. Och inte bara skriver toppklass utan att angiva år.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".