Permalänk
Medlem

Lagg i skype

Okej, problemet är att jag laggar för de andra i skype, men de laggar inte för mig.
Problemet kommer framför allt när jag kör bf3 dock inte alltid. Trodde själv att det var RAMet som va problemet då jag bara hade 4GB och det användes till 90% så köpte 4GB till men det löste inte problemet :S
Kan också nämna att allt ljud i bf3 försvinner ibland och det krävs en restart av origin för att fixa det, kan det hänga samman?
Någon som har liknande problem eller någon aning om vad som är fel?
(Sitter på 100/10 lina från Bahnhof)

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk

Kan vara så att routern är konstigt inställd eller har fått en mjukvarubugg sen dess att du intstallerat den så att den prioriterar ner voip. Prova att köra ett http://www.pingtest.net/ och se om du får bra resultat (-50 ping och runt 5 i jitter, ingen packet loss).

Packet loss = skadad trafik som försvinner (data, röst)
Dålig ping = dålig responstid från servern.
Jitter = Varierande effektiv responstid. Kan vara så att du får "spikar" i bland som gör att du laggar.

Posta gärna resultatet i tråden här.

Permalänk
Avstängd

Har du testat att sweepa drivarna till ljudkortet, och köra med windows egna?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av unaimednr1:

Kan vara så att routern är konstigt inställd eller har fått en mjukvarubugg sen dess att du intstallerat den så att den prioriterar ner voip. Prova att köra ett http://www.pingtest.net/ och se om du får bra resultat (-50 ping och runt 5 i jitter, ingen packet loss).

Packet loss = skadad trafik som försvinner (data, röst)
Dålig ping = dålig responstid från servern.
Jitter = Varierande effektiv responstid. Kan vara så att du får "spikar" i bland som gör att du laggar.

Posta gärna resultatet i tråden här.

Fick bra resultat så verkar inte vara det som är felet :S

--
Kör moderkortets inbyggda ljudkort så vet faktiskt inte hur jag får nya drivrutiner till ljudet :S

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Skrivet av mosl92:

Fick bra resultat så verkar inte vara det som är felet :S
http://www.pingtest.net/result/54686513.png

--
Kör moderkortets inbyggda ljudkort så vet faktiskt inte hur jag får nya drivrutiner till ljudet :S

Nej det där ser ju klockrent ut.

Prova ifall problemet kvarstår efter att ha gjort standardrutinerna:

Prova med annat headset/mikrofon (låna av polare eller köp biltema-mic för 20:-).
Prova med annat voip t.e.x. teamspeak, mumble, ventrilo.
Prova på annan dator fast med samma headset och på samma nätverk.

Något av ovanstående borde ge resultat men vill du gambla lite kan du prova att ominstallera skype i förhoppning om att problemet löser sig.

Permalänk
Medlem

Har redan provat att installera om skype utan resultat.
Har dock inte haft lagg på ungefär 2 dagar nu men får testa med annan mic ovs om det kommer tillbaka, skall även testa en annan USB kontakt då jag misstänker att den jag använder inte är helt hundra.

// Tack mvh mosl

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |