Går inte installera ljuddrivrutin, Realtek HD driver.

Permalänk
Medlem

Går inte installera ljuddrivrutin, Realtek HD driver.

Hej,

Jag har sedan ett tag tillbaka lånat en kompis ljudkort då det inbyggda fick BC2 till att frysa och jag fick starta om datorn, och nu vill han ha tillbaka det, och nu kan jag inte installera moderkorts ljudet.

Hur jag gick tillväga.

1. Plockade ur ljudkortet
2. Avinstallerade drivisarna med Driversweeper
3. Laddade ner rätt ljuddrivrutin från Asus och installerade -> Startade om datorn = inget ljud/program installerat.
4. Samma som 2
5. Installerade drivruterna som kom med skivan. -> Startade om datorn = inget ljud/program installerat.
6. Samma som 2
7. Laddade ner den nyaste drivrutinen från Realtek och återigen -> Startade om datorn = inget ljud eller program installerat.

I realtek mappen finns bara 3 filer.

Datorn ser ni i sign. Vad kan det vara för fel?
Tack på förhand

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Om det inte finns exe-fil i drivrutinerna så måste du själv peka drivrutinerna till ljudkortet.

Enhetshanteraren -> ditt ljudkort -> Drivrutin -> Uppdatera drivrutin -> Bläddra till mappen där drivrutinerna finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Om det inte finns exe-fil i drivrutinerna så måste du själv peka drivrutinerna till ljudkortet.

Enhetshanteraren -> ditt ljudkort -> Drivrutin -> Uppdatera drivrutin -> Bläddra till mappen där drivrutinerna finns.

Du! Nu löste jag det, något med ditt inlägg fick mig att minnas att jag avaktiverade ljudkortet i UEFI Så nu funkar det perfa tack

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME