Internetkonto överföringsbevis

Permalänk
Medlem

Internetkonto överföringsbevis

Hej, vet någon var man kan få tag på ett kvitto eller liknande för en banköverföring till utlandskonto med Swedbank? Jag behöver det som bevis att pengar förts över.

Permalänk
Medlem

Är jag dum om jag svarar 'hos din bank'?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Är jag dum om jag svarar 'hos din bank'?

Det går säkert att få där, men det bästa vore om det fanns att få som t.ex. PDF direkt via deras sida.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Det går säkert att få där, men det bästa vore om det fanns att få som t.ex. PDF direkt via deras sida.

Jag är nog också dum som kanske föreslår att du hör med din bank?

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det går säkert att få där, men det bästa vore om det fanns att få som t.ex. PDF direkt via deras sida.

Antingen kan du gå ner till din bank eller så kan du göra en printscreen och spara som vad du vill

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OttO36:

Antingen kan du gå ner till din bank eller så kan du göra en printscreen och spara som vad du vill

Problemet är att jag inte hittar något ställe alls där man kan se transaktioner. Så en printscreen blir svår att ta då...

Permalänk
Medlem

Internetbanken, betalning/överföringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Problemet är att jag inte hittar något ställe alls där man kan se transaktioner. Så en printscreen blir svår att ta då...

Vad har du för bank? Swedbank, Nordea, SEB, Handelsbanken.. alla jag kan tänka mig har en sådan sida.

*edit*

Trött! Stod ju att du hade swedbank, skall in och kika själv..

Permalänk
Medlem

man brukar printscreena bekräftelsen som står efter det att du bekräftat ivägskicket (tex med E-legitimation) och om man vill vara hemlig sudda ut sitt eget kontonummer... brukar dem flera firmor som jag handlat ifrån nöja sig med iaf.

edit: missade att samma förslag redan kommit, du ska kunna trycka på "betalningar" och sedan "genomförda" eller något i den stillen (har själv inte swedbank så har svårt att hjälpa dig fullt ut)

Permalänk
Medlem

Syns den inte under Betala/Överföra -> Kontohändelser - översikt -> Historiska kontohändelser -> Internationella betalningar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Syns den inte under Betala/Överföra -> Kontohändelser - översikt -> Historiska kontohändelser -> Internationella betalningar ?

Nej, det står faktiskt inte med där. Så det kanske inte ens skickats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Nej, det står faktiskt inte med där. Så det kanske inte ens skickats?

Låter ju inte som det. Eller hittar du det under aktuella kontohändelser? Jag vet inte riktigt när det flyttas över där mellan.

Permalänk
Medlem

Ska du ha ett bevis som ska användas i officiella sammanhang kan du gå till ditt bankkontor och begära detta. Då får du ett underskrivet kvitto. Fungerar hur bra som helst.