BF3 Krashar efter 1min "spelande.." HHÄLP

Permalänk

BF3 Krashar efter 1min "spelande.." HHÄLP

Hejsan,Undrar nu hur jag löser problemet med att BF3 krashar efter 1min i MULTIPLAYER. Har googlat lite och inte hittat något som funkat. Så vore snällt om ni kunde skriva upp dom metoder ni testat som fungerat för er. Har datorn i sign och kör med nyaste drivrutinen till grafikkortet.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Testa installera om Punkbusters, både manuellt och automatiskt. Kör du något överklockningsprogram i bakgrunden? Stäng i så fall av det. Har du pirat Windows? Köp ett äkta eller plocka bort removewat genom att skriva sfc /scannow i CMD i admin läge. Fungerar inget av dessa, testa avaktivera ljudkortet i bios och eventuellt enhetshanteraren för att se om du har det problemet. Kan du spela då så är det ljudkortet som strular. Har du haft dessa problem från dag ett eller kom de nu efter patchen? Testa höja volten lite på korten.

Permalänk
Skrivet av Mathemoto:

Testa installera om Punkbusters, både manuellt och automatiskt. Kör du något överklockningsprogram i bakgrunden? Stäng i så fall av det. Har du pirat Windows? Köp ett äkta eller plocka bort removewat genom att skriva sfc /scannow i CMD i admin läge. Fungerar inget av dessa, testa avaktivera ljudkortet i bios och eventuellt enhetshanteraren för att se om du har det problemet. Kan du spela då så är det ljudkortet som strular. Har du haft dessa problem från dag ett eller kom de nu efter patchen? Testa höja volten lite på korten.

*ska ominstallerar PB.
*Kör inget överklocknings program
*körT en sfc/scannow läge och inget var Fel.
*Spelar ingen roll Om jag kör LOW eller Medium. Och minnet på grafikkortet ska räcka..
*kör ej med AA eller v-sync.
*kör med creative XFI ljudkortet..

*Blir jävligt trött på detta, Nej problemet har varit såhär från början, kunde dock lira BETAN utan problem. Dock var det beta drivisar.

Edit: Får testa ominstallera PB och Drivisar till grafikkortet.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

hej min ena dator tvärlåser sig efter senaste patchen, bilden stannar går inte att göra något. idag fixade det sig, jag testade att använda nvidia sound ist för mitt soundblaster blev kasst ljud men det fungerar flera timmar isträck ist för minuter, så nu är ett Asus Xonar D1 beställt kostar en del att spela bf3..

Visa signatur

MK Gigabyte Z68AP-D3, PSU Corsair HX 650W 80+, Corsair 16GB DDR3 1600MHz, CPU Core i5 2500K@4,2
Noctua NH-U12P , MSI GeForce GTX 780 , OCZ Agility 3 120gb, asus xonar D1, Fractal Design Arc Chassie

Permalänk
Skrivet av pat®ik:

hej min ena dator tvärlåser sig efter senaste patchen, bilden stannar går inte att göra något. idag fixade det sig, jag testade att använda nvidia sound ist för mitt soundblaster blev kasst ljud men det fungerar flera timmar isträck ist för minuter, så nu är ett Asus Xonar D1 beställt kostar en del att spela bf3..

Jo de inbyggda ljudkorten ställer verkligen till det för DICE och deras Frostbite. Det har hemsökt dem sedan Battlefield 2 tror jag t.o.m, även om det inte drevs av Frostbite så har uppenbarligen DICE problem på den fronten. Hur kan Nvidias HD Audio via HDMI vara sämre än det inbyggda ljudkortet?

Permalänk

Alltså..... jag "trodde" problemet löst sig med att ominstallera både PB och Geforce drivrutiner... Men nejdå.. Känns väldigt kul när man köper ett spel och sen fungerar inte skiten? :S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

EDIT: Löst problemet. Genom att göra såhär:

Open command window with administrator rights (search->cmd->right click->run as administrator) and type:
BCDEDIT /set IncreaseUserVa 3072

Jag har Win 7 32bit ultimate. Så detta borde hjälpa er med 32-bitars system. Behövs *inte* ändras i 64-bit, men om du testat allt annat utom detta, så testa. och välj ej högre siffror.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Testa installera om Punkbusters, både manuellt och automatiskt. Kör du något överklockningsprogram i bakgrunden? Stäng i så fall av det. Har du pirat Windows? Köp ett äkta eller plocka bort removewat genom att skriva sfc /scannow i CMD i admin läge. Fungerar inget av dessa, testa avaktivera ljudkortet i bios och eventuellt enhetshanteraren för att se om du har det problemet. Kan du spela då så är det ljudkortet som strular. Har du haft dessa problem från dag ett eller kom de nu efter patchen? Testa höja volten lite på korten.

Rolig kille antigen full av humor eller riktigt okunning.

Permalänk
Skrivet av lang666:

Rolig kille antigen full av humor eller riktigt okunning.

Var ser du humorn? Jag har under veckor läst på diverse forum för att försöka lösa problemet som TS, jag och många andra har/hade. Och dessa eventuella lösningar jag skrev ner är lösningar som fungerat för folk. Så jag ser inte ditt problem att anklaga mig för att vara okunnig eller sitta och skämta.

Permalänk
Medlem

kan vara värt att kolla om punkbuster filerna finns i system32 mappen med.. och inte bara i syswow64... kopiera över dem från syswow löste mina problem med att bli kickad av punkbuster... glöm ej att starta om datorn efter ni gjort detta.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

EDIT: Löst problemet. Genom att göra såhär:

Open command window with administrator rights (search->cmd->right click->run as administrator) and type:
BCDEDIT /set IncreaseUserVa 3072

Jag har Win 7 32bit ultimate. Så detta borde hjälpa er med 32-bitars system. Behövs *inte* ändras i 64-bit, men om du testat allt annat utom detta, så testa. och välj ej högre siffror.

Tackar för tipset! En polare hade provat att inaktivera ljudkort, andra drivrutiner till såväl ljuskort som grafikkort.
Naturligtvis kör han också med 32bit W7 och detta löste även hans problem!

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]