Nyfiken, hur många funkar detta spel felfritt för?

Permalänk
Medlem

Nyfiken, hur många funkar detta spel felfritt för?

Hej.
Har läst massa trådar om problem och att spelet har buggar och knappt funkar för en del (ink mig själv) medan andra påstår sig inte ha haft några som helst problem.
Blev därför nyfiken på vilka som tycker detta är ett vad jag så fint kallar "skitspel" och hur många som tycker att detta spel funkar som det ska, dvs levererat vad man betalat för. Gör därför en poll!

EDIT: vet inte hur man ändrar omröstning men sista alternativet ska vara "Det funkar skit och jag har upplevt mer problem än vad jag tycker är godkänt"

Permalänk

Som svar på frågan "levererat vad man betalar för" så måste man nästan erkänna att jag hade inte förväntat mig ett 100% buggfritt spel.

Idag har jag över 120h timmar speltid vilket är en hel del så mina ord betyder väl någonting antar jag. Jag kan inte påstå att jag INTE haft problem, men jag kan inte klaga lika mycket som några andra. Vissa kommer tydligen inte ens in i spelet, det gäller inte mig.

Sure, hade otroliga rubberbanding problem i början men det var ju fixat ganska fort.

Jag har fortfarande problem med stundvis shutdowns, typ att man blir utslängd till skrivbordet eller till battlelog med ett felmeddelande. Men inte mer än så.

Sedan är det ju kvalitetsproblem, men det är väl inte alla överens om, är väl mer min egna åsikt. T.ex. menyer, squadsystemet, battlelog osv.

Bortsett från det här över tycker jag spelet är riktigt roligt och kan bara bli bättre när alla småbuggar är fixade för gott!

Permalänk
Medlem

Älskar spelet fast det känns som en konsol portning

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Jag antar att du menar tekniska problem.

Upplever inga problem, ibland händer det att första gången jag ska spela efter att slagit igång datorn så blir det felmeddelande när jag startar via battlelog att bf3.exe har slutat fungera eller nått sånt men det är också ganska sällan det händer och kommer alltid in på andra försöket.

Ingame så har det aldrig crashat eller nått

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

har inte haft nå mycket problem alls, efter patchen tar laddningen längre tid.. har även samma problem som molotov, crashar 1 gång första gången,thats it

Permalänk

måste ibland starta om origin för att kunna joina spel, men utöver det har jag inga CTD's eller liknande problem.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Avstängd

Massa buggar, när man springer buggar det som fan vid vissa tillfällen.

Permalänk
Medlem

Röstade "Funkar alldeles utmärkt, jag är nöjd!" även om det inte är helt sant. Har en del småbuggar och krasher, men skulle inte kalla spelet "Det duger men inte mer än så.. " eller "Det funkar skit och jag har upplevt problem. ".

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Funkade sjukt bra innan patchen 120timmar spelat då, men efter patcher fyfan fpsen droppar ner till 30 går knappt o spela!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

funkar hur bra som helst

Permalänk
Avstängd

Oftast så funkar det bra för mig men vissa servrar verkar jag inte kunna joina. Men det är ju ett EA/Dice spel så man kan inte förvänta sig att allt ska funka dom första 6 månaderna.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Funkade sjukt bra innan patchen 120timmar spelat då, men efter patcher fyfan fpsen droppar ner till 30 går knappt o spela!

Stäng av VSYNC eller sänk grafiken.

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Har inga större buggar i själva spelet däremot så crashar der titt som tätt samt att det låser sig ibland när man ska joina en match

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Fungerar faktiskt mycket bättre för mig nu efter patchen och nya CCC. kör med ett HD 5970, båda gpu:erna aktiverade och får inte längre FPS-drops i all hast. Håller sig lagom stabilt mellan 49-60 på Ultra-texturer och resten i HIGH. Ingen AA förutom Post och Vsync aktiverad i 1080p 60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

Stäng av VSYNC eller sänk grafiken.

varför skulle jag behöva sänka grafiken? när det har funkat 120 timmar innan den här så kallade "patchen"?
Vsync kör jag inte med

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Funkar lika bra som tidigare men laddtiderna för att komma in på en server blev ännu längre tyvärr:(

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Spelet går som en klocka, efter patchen tycker jag att det flyter på bra mycket bättre än innan.

Permalänk

"An error was reported from the EA Online"

Behöver jag säga mer? Har inte kunnar lira sen patch. Jävla skit support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

"An error was reported from the EA Online"

Behöver jag säga mer? Har inte kunnar lira sen patch. Jävla skit support.

Samma för mig....:(

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK