Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av alexson:

Mod som gör females nakna när dom inte har någon armor/kläder.

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=70

Yummie! Nu blir man ännu mer sugen på att spela ; )

Och när vi ändå är inne på sexiga mods...finns det inte någon mer/annan mod mer ännu mer detaljer att avnjuta när man väl slitit kläderna av sin besegrade manliga/kvinnliga motståndare?

Permalänk
Medlem

Det finns moddar som ändrar kläderna om man inte vill ha naket. skall finnas en som byter trasorna till Chainmail och en som gör om det till något liknande underkläder med strayups. Fast om den senare är släppt vet jag inte, bara såg den i något forum de disskuterade mods.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=42
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=45

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Hedersmedlem

Här är en lovande inventory UI-mod. Har inte testat själv än. Verkar vara en del problem, men det är ett stort steg i rätt riktning!

Permalänk
Medlem

Vill ni ha bättre vatten?

Dreglade litegrann när jag först såg detta

http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=711&navtag=file/...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Det där vattnet var ruskigt snyggt.
Undrar bara hur mycket prestanda som krävs.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Det där vattnet var ruskigt snyggt.
Undrar bara hur mycket prestanda som krävs.

Ingenting extra. Testat det själv och får inte ens en FPS hit och jämfört flera olika ställen. Samma sak med landskaps textur-mods... som övrigt är ett måste tycker jag!

Tycker spelet börjar se helt ok ut nu. Kör med 1680x1050, AA4x (forcat via nvidia cpanel) & AF16x (ingame) med Ultra quality förutom shadow quality satt till high och (2048x2048) landskapstextur och en mödeltextur mod samt en custom FXAA config (tweakat för realism, inte överdrivna färger som i Oblivion). Får fortfaranda typ 60~65 fps ungefär avg utomhus t.ex. (varierar mellan 40 ~ 80 vanligtvis) och stiger ofta över 100 fps inomhus.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Kan ni förklara utförligt hur man lägger in en mod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kan ni förklara utförligt hur man lägger in en mod?

Det kanske bästa sättet (i längden) är att göra som beskrivs i denna video

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Tror ni bethseda kommer släppa officiella moddar för pc eller tror ni de kommer överlämna det till gaming communityt att utveckla egna?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tror ni bethseda kommer släppa officiella moddar för pc eller tror ni de kommer överlämna det till gaming communityt att utveckla egna?

Ser inget behov för bethesda att släppa moddar. Visst DLC packs kommer väl komma men typ moddar... näe finns inget behov då det finns ju så väldans massa skickliga moddare. Nu är det bara att vänta tills Creation Kit släpps och så börjar vi se en hel massa riktigt coola moddar som kan göra lite vad som helst. Hittills är det väldigt begränsat vad som går och inte går att göra men ändå rasar det ut moddar i väldans fart redan.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Skulle det vara möjligt att någon laddade upp sina Skyrim.ini och SkyrimPrefs.ini filer?

Visa signatur

Intel i7 4790K @ 4.7Ghz, 1.25 Vcore, (NH-D14)
Gigabyte Z97X-Gaming 7
R9 290x & R9 290 DirectCU II i CrossfireX
8GB CL9 1600Mhz Vengeance LP
CM V1000, 1000W

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se lite hagelgevär samt flygplan.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

hmm, skyrimnexus är det verkligen en del av nexusnätverket? TESnexus har ju moddar för flera TES spel, morrowind och oblivion så varför inte lägga till skyrim där. Btw, är det där joomla? Hela sidan är blå och allt, sidan verkar ju äkta men det ser ju skitfel ut :S

Skrivet av Shrudder:

Jag skulle vilja se lite hagelgevär samt flygplan.

Va? /:S

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Kan man inte regga sig på deras sida eller? När jag reggar mig och sen skapat ett konto, som jag kan logga in på hos TheNexusForums, men det fungerar inte när man går till SkyrimNexus...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xelente:

Kan man inte regga sig på deras sida eller? När jag reggar mig och sen skapat ett konto, som jag kan logga in på hos TheNexusForums, men det fungerar inte när man går till SkyrimNexus...

Har liknande fel , kommer inte in med mod managern men kommer in på sidan , nån som vet om det är en begränsning i hur lösenordet ser ut ? jag har rätt advancerat lösen med olika specialtecken och 20 tecken långt , mod managern kanske inte pallar det?

[Edit] - Hittade felet , skyrimnexus mod managern pallar inte specialtecken som $&/ osv...

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Grabbar, ta det lugnt med att ladda ned moddar nu! Då eftersom de är buggiga, all hjärta för moddarna men vänta tills CK har kommit ut och man kan då börja med de stora tunga moddar samt stabilare grund att bygga spelet på.

Creation Kit

HejsSvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av adro92:

Skulle det vara möjligt att någon laddade upp sina Skyrim.ini och SkyrimPrefs.ini filer?

Tänk på att en tungt moddad ini-fil kan blocka dina sparfiler, speciellt om de pillat med mer avancerade funktioner. Det gäller även LAA-hacket. Dvs om man använder en sån och sen ångrar sig och går tillbaks till standard, kan sparfiler inte gå att ladda i värsta fall. Bäst är att hålla sig till enkla tweaks man gör själv och sen använda dem genom spelet utan att pilla med ini-filen igen. Gör backup på ini-filerna också. Men om du börjar om från start, och är nöjd och håller dig till samma är det ok. Många som tweakar kör FXAA-injectorn som gör att man kan justera skärpa/färger etc. STEP har en guide som ger lite tips och bra inställningar inkluderat FXAA-injektorn (och även länkar till många texturemods).
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=11
Vill du leta INI-filer så finns det en del pastade i Neogafs PC-mod tråd. Fast det lär ta ett tag att hitta dem, många sidor.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=451616&page=89

Skrivet av Särimner:

Grabbar, ta det lugnt med att ladda ned moddar nu! Då eftersom de är buggiga, all hjärta för moddarna men vänta tills CK har kommit ut och man kan då börja med de stora tunga moddar samt stabilare grund att bygga spelet på.

Nja, de flesta ok moddar är ju mest grafikändringar, och det är inga som helst problem att lägga in manuellt. När CK kommer kan moddarna börja göra mer avancerade saker.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med att spelet krashar efter att ni lagt in texturemods borde nog kolla in det här med LAA (Large Adress Aware) vilket gör att spelet kan använda mer än 2gig ram. Kan mycket väl vara det som gör att det krashar eftersom ni ökar textur storleken rätt ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Ingenting extra. Testat det själv och får inte ens en FPS hit och jämfört flera olika ställen. Samma sak med landskaps textur-mods... som övrigt är ett måste tycker jag!

Tycker spelet börjar se helt ok ut nu. Kör med 1680x1050, AA4x (forcat via nvidia cpanel) & AF16x (ingame) med Ultra quality förutom shadow quality satt till high och (2048x2048) landskapstextur och en mödeltextur mod samt en custom FXAA config (tweakat för realism, inte överdrivna färger som i Oblivion). Får fortfaranda typ 60~65 fps ungefär avg utomhus t.ex. (varierar mellan 40 ~ 80 vanligtvis) och stiger ofta över 100 fps inomhus.

Vilka moddar (texturepacks osv) har du installerade och vilken FXAA config använder du?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tror ni bethseda kommer släppa officiella moddar för pc eller tror ni de kommer överlämna det till gaming communityt att utveckla egna?

Spelstudior släpper inte moddar utan DLC och ja dom arbetar just nu på kommande DLC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EwiQ:
Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tänk på att en tungt moddad ini-fil kan blocka dina sparfiler, speciellt om de pillat med mer avancerade funktioner.

Med det sagt är det bättre att pilla med ini-filen innan man börjar spela - eller är det så att det blockerar någon form av sparning överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaiNeaA:

Med det sagt är det bättre att pilla med ini-filen innan man börjar spela - eller är det så att det blockerar någon form av sparning överhuvudtaget?

Gör man bara backup av filerna, så kan man ju alltid återställa dem till samma ifall man skulle få samma problem.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja, men vågar inte modda mitt skyrim då jag kör med ett hd4850. Ni som påstår att ni inte tappar någon prestanda av dessa moddar har antagligen kraftfullare prylar?! Skulle vilja ha ett färdigt moddpack med det "bästa av det bästa", med en vanlig installer. Verkar krångligt det ni håller på med

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Precis vad detta spelet saknar:D

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Skulle vilja, men vågar inte modda mitt skyrim då jag kör med ett hd4850. Ni som påstår att ni inte tappar någon prestanda av dessa moddar har antagligen kraftfullare prylar?! Skulle vilja ha ett färdigt moddpack med det "bästa av det bästa", med en vanlig installer. Verkar krångligt det ni håller på med

Det kommer nog dröja ett tag till. Just nu är det lite duttfixar för grejer här och där. När Creation Kit släpps så kommer det börja rulla på lite mer, säkert med paket-mods också. Texturemods för gear/karaktärer borde vara en sak som inte tar prestanda även för ett hd4850. Det är ju saker man ofta ser lite på nära håll också, speciellt vapen/sköldar i first person.

Permalänk

Min mod är bra. Ladda ner och ge gärna endorsements

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att ladda enb's d3d9.dll, FXAA pp d3d9.dll OCH fps limiterns d3d9.dll ? Eller iaf FXAA PP och fpslimitern? Spelet blir ju ospelbart utan dessa, (hemska färger inomhus utan min fxaa profil och världens skevaste vertikala mouse sense utan fpslimitern).

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

nice, den där ska jag tanka ikväll

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200