Permalänk
Medlem

Bålskål?

Tjo!

Ska ha 30-årsfest efter nyår och funderar på bålskål.
Hittar ingen tillräckligt stor, och har svårt att hitta nya
akvarieskålar.... :-\

Någon som har en idé?

Tack på förhand!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Badkar eller en liten "barn pool" brukar funka..;) Annars så kan flera skålar också fungera....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Badkar eller en liten "barn pool" brukar funka..;) Annars så kan flera skålar också fungera....

Såg inte att du hade svarat pga att du inte valde "citera", så ursäkta att svaret dröjt.
Har jobbat på lackering innan, så löser det med en färgburk.
Fast en helt ny då... Behöver inte den extra kicken färgrester eventuellt ger.

Bra förslag annars, ska kika lite på det också.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

En vanlig 15l hink duger nog annars också...;) Mycket is, rikligt med vodka, en grabbnäve gin,1-3 flaskor mousserande, och sen toppar man av det med lite 7up och frysta bär.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

En vanlig 15l hink duger nog annars också...;) Mycket is, rikligt med vodka, en grabbnäve gin,1-3 flaskor mousserande, och sen toppar man av det med lite 7up och frysta bär.

Låter inte helt fel.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

vill du ha recept så kan jag starkt rekomendera detta:

4 burkar rekorderlig 2,25% jordgubb lime cider ( går säkert ta starkare med men det var dessa vi körde me )
2 l Sprite
1 75:a vodka
Frysta bär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan12:

vill du ha recept så kan jag starkt rekomendera detta:

4 burkar rekorderlig 2,25% jordgubb lime cider ( går säkert ta starkare med men det var dessa vi körde me )
2 l Sprite
1 75:a vodka
Frysta bär

Ta bort 1L sprite så får man lite bättre förhållande.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ta bort 1L sprite så får man lite bättre förhållande.

jo de e ju inte hugget i sten direkt men de blir änå 8% med den första blandningen vilket brukar vara rätt lagom om det ska drickas annat också

annars 11% med enbart 1L sprite

vill du göra den extra farlig är ju en klassiker ananas juice, aldrig provat själv men vad jag vet så tar de bort smaken av alkohol rätt rejält

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan12:

jo de e ju inte hugget i sten direkt men de blir änå 8% med den första blandningen vilket brukar vara rätt lagom om det ska drickas annat också

annars 11% med enbart 1L sprite

vill du göra den extra farlig är ju en klassiker ananas juice, aldrig provat själv men vad jag vet så tar de bort smaken av alkohol rätt rejält

en matsked citronsyra tar bort spritsmaken ur en flaska vodka, så mycket vet jag iaf.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan12:

jo de e ju inte hugget i sten direkt men de blir änå 8% med den första blandningen vilket brukar vara rätt lagom om det ska drickas annat också

annars 11% med enbart 1L sprite

vill du göra den extra farlig är ju en klassiker ananas juice, aldrig provat själv men vad jag vet så tar de bort smaken av alkohol rätt rejält

Skrivet av P-NILZ:

en matsked citronsyra tar bort spritsmaken ur en flaska vodka, så mycket vet jag iaf.

Bra tips ni kommer med.
Har varit inne lite på det med ananas.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron