Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Permalänk
Skrivet av Meowi:

It’s Christmas time. Enjoy.

Är ju inte bara vid jul dock som reklamen ska hålla på å gunga eller flasha å ha sig bara att kring jul finns knappt inte en enda statisk ad på sidan...

De får gärna ha snö å skit på den men skiten ska inte röra på sig.

Inget fel på en vanlig stillasående png...

Jag är generellt öppen för att sweclockers ska ha reklam för att finansiera sin sida men personlige anser jag att gränsen bör gå innan det börjar bli irriterande och påfrestande att äns besöka sidan...

Det går ju trors allt ställa krav på vad de får och inte får ha.

Och även en stillbild kan säga samma sak som en där texten flyger runt eller de snöar osv.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Rouge of Darkness:

Kan ni inte bara förbjuda animerad reklam

Det är extremt irriterande när hela sidan ska hålla på å röra sig.

Iaf lägga till ett alternativ att animerad reklam ska slängas in pausad default...

Överväger adblock...

Hallå!

Nej - vi kan inte förbjuda animerad reklam däremot har vi riktlinjer för hur rörligt det får vara och hur länge. Skulle hjälpa mig om du kunde specificera vilka annonser du stör dig extra på, eller om det är rent generellt.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Skrivet av Edin:

Hallå!

Nej - vi kan inte förbjuda animerad reklam däremot har vi riktlinjer för hur rörligt det får vara och hur länge. Skulle hjälpa mig om du kunde specificera vilka annonser du stör dig extra på, eller om det är rent generellt.

Alla annonser som rör sig mer än 0 sekunder...

Som det är nu så blir man ju nästan åksjuk när de gungar å har sig åt alla möjliga håll varje gång man scrollar förbi anonserna...

Som det är nu så kommer jag starta adblock tills rörlig reklam är bannlyst från sidan.

Vill ni ha reklamintäkter från mitt användande av sidan igen får ni höra av er så jag kan stänga av den när det är fixat.

För bägare rann just över för min del.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Rouge of Darkness:

Alla annonser som rör sig mer än 0 sekunder...

Som det är nu så blir man ju nästan åksjuk när de gungar å har sig åt alla möjliga håll varje gång man scrollar förbi anonserna...

Som det är nu så kommer jag starta adblock tills rörlig reklam är bannlyst från sidan.

Vill ni ha reklamintäkter från mitt användande av sidan får ni höra av er så jag kan stänga av den när det är fixat.

Det kommer inte ”fixas” utan just nu finns två val: det ena är att stå ut med annonserna och stötta SweClockers finansiering och det andra är att inte göra det och använda Adblock.

Vi kan titta på att införa betalmedlemskap för att slippa annonser, men enligt den uppfattning jag har kör man då hellre Adblock. Eller vad säger du? Då pratar vi årligen 500-1000 kr.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av izzie:

(Komplett)-annonsen under nytt inlägg-rutan har någon konstig parallax. Inte det värsta jag varit med om, but still.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Detta är medvetet om du syftar på att annonsen rör sig något vertikalt.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Skrivet av Edin:

Det kommer inte ”fixas” utan just nu finns två val: det ena är att stå ut med annonserna och stötta SweClockers finansiering och det andra är att inte göra det och använda Adblock.

Vi kan titta på att införa betalmedlemskap för att slippa annonser, men enligt den uppfattning jag har kör man då hellre Adblock. Eller vad säger du? Då pratar vi årligen 500-1000 kr.

Adblock eller med ej animerad reklam duger för mig.

Som sagt är inte emot reklamen i sig är detta att allt ska röra på sig hela tiden som är problemet.

Skulle aldrig välja att betala för att slippa reklam har inget emot reklam om den är smakfull och inte orsakar bekymmer eller är extremt irriterande.

Så är inte sweclockers som är problemet i sig utan de som valt att designa anonserna så de ger hela sidan sjögång för att de rör på sig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Denna reklam får hemsidan att hoppa runt när man scrollar upp. Går man från halfbredd på fönstret till fullbredd (1080 pixlar i bredd) så försvinner reklamelementet helt.

Sedan är det såklart ett rörligt och rörigt element...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Vi kan titta på att införa betalmedlemskap för att slippa annonser, men enligt den uppfattning jag har kör man då hellre Adblock. Eller vad säger du? Då pratar vi årligen 500-1000 kr.

Sweclockers är en av de få siter där jag kör utan Adblock. Jag hade nog kunnat tänka mig att betala för att slippa reklamen, men varför skulle det behöva vara så mycket som 500-1000 kr per år?

Det kan ju inte vara många ören som ni tjänar på varje reklamvisning. Maximalt en tia eller två per månad för en riktigt aktiv användare.

Riktigt aktiva användare bidrar dessutom med foruminlägg som gör att fler "vanliga" användare hittar hit via sökmotorer.

Permalänk
Medlem

Någon annan som stör sig på reklamen högst upp på sidan när man kollar på hemsidan via mobilen? T.ex. Disney just nu för mig. Man laddar en ny sida, ska klicka på något på hemsidan men så expanderar annonsen precis när man ska klicka sig vidare, så att man råkar komma åt annonsen istället. Väldigt störigt faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Någon annan som stör sig på reklamen högst upp på sidan när man kollar på hemsidan via mobilen? T.ex. Disney just nu för mig. Man laddar en ny sida, ska klicka på något på hemsidan men så expanderar annonsen precis när man ska klicka sig vidare, så att man råkar komma åt annonsen istället. Väldigt störigt faktiskt

Skulle precis skriva ett liknande inlägg men JA, sjukt störigt! Har klickat på den där annonsj*vlen 15-20 gånger nu.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Danieleet:

Någon annan som stör sig på reklamen högst upp på sidan när man kollar på hemsidan via mobilen? T.ex. Disney just nu för mig. Man laddar en ny sida, ska klicka på något på hemsidan men så expanderar annonsen precis när man ska klicka sig vidare, så att man råkar komma åt annonsen istället. Väldigt störigt faktiskt

Skrivet av edson:

Skulle precis skriva ett liknande inlägg men JA, sjukt störigt! Har klickat på den där annonsj*vlen 15-20 gånger nu.

Hej! Kan vi bifoga vilken sida det sker på och vilken webbläsare ni kör. Behöver kolla upp detta närmre, vi har lite ledigheter nu så det kan ta ett par dagar tyvärr.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Hej! Kan vi bifoga vilken sida det sker på och vilken webbläsare ni kör. Behöver kolla upp detta närmre, vi har lite ledigheter nu så det kan ta ett par dagar tyvärr.

Gäller ingen specifik sida utan en specifik reklam som expanderar, Disney. Kan vara någon mer men är osäker. Kör Chrome på min Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Hej! Kan vi bifoga vilken sida det sker på och vilken webbläsare ni kör. Behöver kolla upp detta närmre, vi har lite ledigheter nu så det kan ta ett par dagar tyvärr.

Skrivet av Danieleet:

Gäller ingen specifik sida utan en specifik reklam som expanderar, Disney. Kan vara någon mer men är osäker. Kör Chrome på min Android.

Reklamen för Echo på Disney+ är problemet.

Men Chrome 120.0.6099.194 på Android 13 (om det nu skulle ha någon betydelse).

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Hej! Kan vi bifoga vilken sida det sker på och vilken webbläsare ni kör. Behöver kolla upp detta närmre, vi har lite ledigheter nu så det kan ta ett par dagar tyvärr.

https://www.sweclockers.com/forum/foljda

Bland annat.

Chrome 120.0.6099.210 Android 14

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Den här helsidereklamen för Echo börjar bli riktigt irriterande.
Får den på varenda tråd man går in på och lyckas trycka på den konstant.
Firefox i Android 14

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Samma här, riktigt irriterande med så intrusive reklam. Har råkat klicka minimum 10 ggr på Disney idag.

Mobil. Chrome. Android.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Steffe:

https://www.sweclockers.com/forum/foljda

Bland annat.

Chrome 120.0.6099.210 Android 14

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av SirMacke:

Den här helsidereklamen för Echo börjar bli riktigt irriterande.
Får den på varenda tråd man går in på och lyckas trycka på den konstant.
Firefox i Android 14

Skrivet av TotalF:

Samma här, riktigt irriterande med så intrusive reklam. Har råkat klicka minimum 10 ggr på Disney idag.

Mobil. Chrome. Android.

Hmm, verkar inte ha postat inlägget som jag skrev här om dagen. Hursomhelst så är detta åtgärdat sedan i måndags. Tack för feedback!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag tycker det känns lite märkligt med reklam riktad mot företag? Ska Dustin (inte dustinhome) också börja med reklam på siten med ex.moms?`

Inte minst när det är riktat till SweC-läsare, då kan man väl ändå förvänta sig ink.moms?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin