Permalänk
Medlem

Vilken SSD? :S

Hej! Jag ska köpa en ssd-disk nu, på 120gb. Men vilken ska man ta? jag är helt lost!

Jag kollar runt på exempelvis OCZ agility 3, Corsair Force GT och Intel 510.

Det skiljer rätt mycket i pris, men prestandasiffrorna verkar vara väldigt lika...
Vilken ska man ta?

Tack för hjälpen

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddy:

Hej! Jag ska köpa en ssd-disk nu, på 120gb. Men vilken ska man ta? jag är helt lost!

Jag kollar runt på exempelvis OCZ agility 3, Corsair Force GT och Intel 510.

Det skiljer rätt mycket i pris, men prestandasiffrorna verkar vara väldigt lika...
Vilken ska man ta?

Tack för hjälpen

enkelt!!! ta den billiga!! den dyraste ska du inte ens tänka på den skriver lika snabbt som min hårddisk, ta den första ocz, billig och snabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

enkelt!!! ta den billiga!! den dyraste ska du inte ens tänka på den skriver lika snabbt som min hårddisk, ta den första ocz, billig och snabb

Okej! Jag är bara lite rädd för att man blir dumsnål, det är ju ändå "bara" 400 spänn som skiljer, tror du att det märks stor skillnad mellan OCZen och Corsairen?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddy:

Okej! Jag är bara lite rädd för att man blir dumsnål, det är ju ändå "bara" 400 spänn som skiljer, tror du att det märks stor skillnad mellan OCZen och Corsairen?

vet inte, fråga någon som har ssd, men googlade lite benchmarks och såg att corsair är bara 0,002p bättre än den billiga
den fjärde
http://www.harddrivebenchmark.net/hdd.php?hdd=OCZ-VERTEX3

Permalänk