Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto V (Konsol)


We are very proud to officially announce that Grand Theft Auto V is in full development.

Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches in the largest and most ambitious game Rockstar has yet created.

A bold new direction in open-world freedom, storytelling, mission-based gameplay and online multiplayer, Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present day Southern California.

http://www.rockstargames.com/
http://www.youtube.com/user/RockstarGames

http://QkkoHAzjnUs?hd=1

Gym.

Ljuddämpare.

Hund.

Knarklangare.

Prostituerade.

Trådtiteln som den var från början.
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Sen hade jag förväntat mig att vänta tills nästa generation. 360 och PS3 är ju rätt så maxade för tillfället. Undrar lite hur de tänker här, kanske de bryter sitt tidigare mönster och kör en lite hottad motor med nytt innehåll istället?

Jag själv tycker att GTAIV inte var speciellt bra optimerat för denna generationen, det var trots allt ett ganska tidigt spel. Framförallt tycker jag att frameraten låg på gränsen ibland när jag lirade det på ps3an vilket störde min spelupplevelse en del. Så jag tror att ett nytt GTA kan få ut en hel del till från våra konsoler trots att de börjar bli till åren.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på något istil med vice city. Blir det vegas köper jag det inte, hur kul är det med en stad mitt i öknen
GTA IV hade riktigt grå och tråkig grafik det presterade ju även ganska dåligt i vissa lägen på konsol.
Supra-GeeK RDR som kom en stund senare har även det låg prestanda i endel lägen tyvärr Så hoppas dom gjort något åt detta.

Edit
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article13841466.a...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det har varit vissa rykten att spelet kommer utspela sig på 50/60-talet eftersom V loggan är exakt samma symbol som på gamla 5dollar sedlar från 1880-1960.

Flower-power San Fransisco kanske? Hur som helst är detta ett givet köp

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig missat en GTA-titel, oavsett vad tänker jag inte börja nu ^^

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

San Andreas funkade ju ganska felfritt i jämförelse med IV, som buggade och laggade sönder hela tiden.
Det skulle vara kul med ett PC-Spel som funkade från början, utan en massa patchar och annat skit.
Det är oxå jobbigt att bahöva vara ansluten till någon server för att kunna spara spelet.
Det påstås att crackade versioner brukar funka bättre...men det får vi ju inte diskutera här.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Testpilot

San Andreas hade ju problem med att texturer och även hela modeller inte hann laddas in så att man krockade med hus som inte syntes. Spelade 4:an på Xbox och tyckte det funkade bra, man får ju dessutom spela spelen mycket tidigare som det varit hittills

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Längtar!!!

Annars tycker jag att San Andreas är det bästa GTA spelet hittills!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

San Andreas hade ju problem med att texturer och även hela modeller inte hann laddas in så att man krockade med hus som inte syntes. Spelade 4:an på Xbox och tyckte det funkade bra, man får ju dessutom spela spelen mycket tidigare som det varit hittills

detta fanns i gta4 också, iallafall för PC.
hoppas verkligen dom bättrar sig där!
hur som helst så blir det ett köp, har aldrig blivit missnöjd på GTA! (kanske lite på fyran men inte så farligt )

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

detta fanns i gta4 också, iallafall för PC.
hoppas verkligen dom bättrar sig där!
hur som helst så blir det ett köp, har aldrig blivit missnöjd på GTA! (kanske lite på fyran men inte så farligt )

Det värsta i 4an var ju att man blev uppringt av sin kusin eller någon annan som ville ut på krogen osv blev tjatigt efter några uppdrag, sen var grafiken så grå och dyster
Någon som vet varför IV och V heter som de gör? För vice city och san andreas räknas knappast som expansioner på GTA III eller?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det värsta i 4an var ju att man blev uppringt av sin kusin eller någon annan som ville ut på krogen osv blev tjatigt efter några uppdrag, sen var grafiken så grå och dyster
Någon som vet varför IV och V heter som de gör? För vice city och san andreas räknas knappast som expansioner på GTA III eller?

troligtvis för att vice city och san andreas inte fick några "nummernamn", nummernamnen slutade vid gta3, sedan återupptog de nummernanmen nu vid 4an och 5an

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Även om jag gillade GTA IV så hoppas jag att de göra V lite mer som San Andreas. Först måste jag nog varva IV:an, har inte gjort det trots jag köpte spelet på lanseringsdagen.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det är olika studios som gjort San Andreas & IV.

Lite nytt. http://www.eurogamer.se/articles/2011-10-27-gta-v-utspelar-si...
Och här: http://www.gtav.net/setting/

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Även om jag gillade GTA IV så hoppas jag att de göra V lite mer som San Andreas. Först måste jag nog varva IV:an, har inte gjort det trots jag köpte spelet på lanseringsdagen.

Önskar jag kunde spela det spelet men tyvärr har jag det bara på PC och 20-30FPS är inte spelbart för mig

Kommer nog skaffa GTA V på xbox eller PS3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

redan vid gta 4 så var inte framerate'n särskilt fin på 360'n min
rockstar tenderar ju att lägga mycket krut på konsollerna, därför blir jag possitivt överaskad om de lyckas med ett gta 3->4 liknande kliv igen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Önskar jag kunde spela det spelet men tyvärr har jag det bara på PC och 20-30FPS är inte spelbart för mig

Kommer nog skaffa GTA V på xbox eller PS3

Frameraten är inte särskillt hög på konsollvarianten av iv heller känns det som i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Testpilot
Skrivet av AMD_PERA:

Jag har för mig att det är olika studios som gjort San Andreas & IV.

Det är Rockstar North (tidigare DMA) som gjort alla GTA-spel: http://en.wikipedia.org/wiki/Rockstar_North#Games

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

GTA IV Citat: ''With Rockstar Toronto for the PC''
Det är Toronto som ligger bakom portningen till PC tydligen och den Suger

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

http://saveandquitgaming.com/xbox-360/grand-theft-auto-v-rumo...

SPOILER, avslöjar tydligen mkt. har inte kollat själv

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

GTA IV Citat: ''With Rockstar Toronto for the PC''
Det är Toronto som ligger bakom portningen till PC tydligen och den Suger

Inget som helst fel på pc portningen av gta4.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Oggaaaa:

http://saveandquitgaming.com/xbox-360/grand-theft-auto-v-rumo...

SPOILER, avslöjar tydligen mkt. har inte kollat själv

Källan är nån random snubbe på 4chan så man får nog tänka efter lite innan man tror på det. Står även att det kommer släppas samtidigt på PC vilket vad jag vet i inga av Rockstars spel görs så det låter väldigt påhittat.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Inget som helst fel på pc portningen av gta4.

efter ett antal patchar nej
men när spelet släpptes på pc så var det då de
fullständigt ospelbart med vete fasiken hur mycket buggar om du nu fick igång det överhuvudtaget

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Inget som helst fel på pc portningen av gta4.

Då bor du på en annan planet...rankas av många som den sämsta portningen till PC genom tiderna (av större titlar), visst efter ett halvår blev det bättre efter ett antal patchar men portningen var fortfarande kass.

Permalänk
Medlem

bara 3 timmar kvar nu tills trailern kommer upp...

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Såå, Los Angeles. Jag tycker det såg mycket trevligt ut, ser fram emot detta.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Yep! Detta kommer bli toppen! Äntligen lite finare miljöer än gråa New York.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.