Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

HDD med dåliga sektorer

Permalänk
Medlem

HDD med dåliga sektorer

Jag har tyckt att min laptop krashar lite väl mkt ibland så nu fickjag för mig att köra HD tune pros "error test" mest för att se hur disken verkligen mådde och det visade sig att 1,4% av sektorerna ska tydligen vara skadade (damaged blocks) vilket inte är bra...

Och frågan då är har ni några bra förslag (mer än "köp ny disk" och "gör back-ups") på lösningar...

(dator i sign och det är en Western digital blue 640gb 5400rpm disk för att var precis)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Jag har tyckt att min laptop krashar lite väl mkt ibland så nu fickjag för mig att köra HD tune pros "error test" mest för att se hur disken verkligen mådde och det visade sig att 1,4% av sektorerna ska tydligen vara skadade (damaged blocks) vilket inte är bra...

Och frågan då är har ni några bra förslag (mer än "köp ny disk" och "gör back-ups") på lösningar...

(dator i sign och det är en Western digital blue 640gb 5400rpm disk för att var precis)

Jag vet inte om det går att blockera vissa block från skrivning men som du säkert vet så är skadade block aldrig ett bra tecken och det brukar kunna bli värre ganska fort.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311