Webhallen och strul med spel.

Permalänk
Medlem

Webhallen och strul med spel.

Hej! gjorde en tråd för någon månad / veckor sen.

OM att ett exemplar jag beställde av Dead island saknade CDkey helt. (och nej jag ljuger absolut inte om detta, finns ingen anledning för min del)
även om andra har försökt tidigare.
Sjukt otur :/.

Hursomhelst. Webhallen skrev till mig att jag skulle skicka tillbaka det för att få pengarna tillbaka.
Men det har jag inte fått, har försökt med mail också. och hänvisat till kundnummer osv.
Så får väl bli att ringa, vilket jag inte tror löser problemet heller.

Har en kompis som beställde 2 x Dead island också.
Som hade CDkeys men dom kunde inte aktivera nycklarna.
De som skaffade Dead island på release dagen minns nog detta.

Och då svarade webhallen alla att dom skulle skicka tillbaka spelen så skulle de få tillbaka pengarna.
Men har han fått pengar? svar, nej. och för hans del så är det 600-700 rakt i sjön.

Fett drygt.
Vafan sysslar dom med?
Efter denna erfarenhet kommer jag nog hålla mig borta från WH ;/.

Och ni som skickade tillbaka era Dead island(pc).
Har ni fått era pengar?
Måste finnas fler folk. Med tanke på att webhallen dessutom la upp en post på deras blogg om problemet.

Permalänk
Medlem

Jag behöll min kopia, och kunde sedan aktivera spelet på Tisdagen efter Release (som alla andra). Vid denna tidpunkt så ändrade WH sitt agerande och tog inte emot/betalade inte tillbaka pengar till de spel som kom in. Så hade din kompis otur, så kom de in just efter att deras agerande hade ändrats.

Varför de då inte skickade tillbaka Spelen i fråga, det vet jag inte. Låter helt absurt.

En kompis gick däremot tillbaka med spelet under helgen, och fick sina pengar tillbaka utan tjafs. Två andra gjorde detsamma fast på Måndag och hade inga problem. Men de gick alla till en fysisk butik här i Stockholm, och det är en enorm skillnad.

Har du diskuterat detta med WH's Support?
Gör det, då de har ett stort intresse att vara sina kunder tilllags, även de som inte handlar i fysisk butik.
Det låter som ett mindre misstag av WH, specificerat just på Brev-försendelser. Finns ju fler steg i just den kedjan än i fysiska butiker, och dessa utgör alltid risker.

Men som sagt, ring deras Kund-Telefon, så bör detta fixas förhoppningsvis!

Permalänk
Medlem

Fixade sig. fick ett mail där de sa att de hade betalat tillbaka 22sep. till konto .....
Men vad jag kan se så fick jag pengarna nyss. Fördröjning? eller myt av webhallen.
Man kan ju tro att jag bara fick pengarna för att jag tjatat.

Hursomhelst. Nu är jag nöjd, men min inställning till WH har självklart tagit lite stryk :(.

Nu återstår att se om kompisen får tillbaka sina pengar.

Permalänk
Medlem

ring nästa gång, snabbare och smidigare!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Fixade sig. fick ett mail där de sa att de hade betalat tillbaka 22sep. till konto .....
Men vad jag kan se så fick jag pengarna nyss. Fördröjning? eller myt av webhallen.
Man kan ju tro att jag bara fick pengarna för att jag tjatat.

Hursomhelst. Nu är jag nöjd, men min inställning till WH har självklart tagit lite stryk :(.

Nu återstår att se om kompisen får tillbaka sina pengar.

de knappade nog in det i systemet den 22:a sep men överföringen gjordes igår.

Alla stora företag samlar denna typ av återbetalningar och skickar alla samtidigt en dag. ofta är det ca 2 veckors fördröjning då. Om det är för att samla ränta på pengarna eller något annat vet jag ej

om du läser i köp/betalning/ånger villkor så står det nog att det tar ca två veckor vid återbetalning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

de knappade nog in det i systemet den 22:a sep men överföringen gjordes igår.

Alla stora företag samlar denna typ av återbetalningar och skickar alla samtidigt en dag. ofta är det ca 2 veckors fördröjning då. Om det är för att samla ränta på pengarna eller något annat vet jag ej

om du läser i köp/betalning/ånger villkor så står det nog att det tar ca två veckor vid återbetalning

Så är det säkert.
Men har gått mer än bara 2 veckor sen Dead island släpptes

Menmen. Man får väl ha förståelse för att de tagit in en hel del spel som de har behövt ta hand om igen.