Ljud från grafikkortet?

Permalänk

Ljud från grafikkortet?

Hej ska göra så jag får ljud i mitt grfikkort via HDMI men hur ska jag koppla? Det finns SPDIF och GND där det står spdif på ljudkortet finns det typ 8st "piggar" , så hur kopplar jag det?!
http://www.creative.com/oem/resources/SoundCards/SB046x.pdf

Det ljudkortet har jag

Mycket tacksam för svar!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Om du ska köra ljudet genom grafikkortet så försår jag inte hur ljudkortet kom in i bilden...

Vad har du för grafik-kort??

Permalänk
Skrivet av mekken:

Om du ska köra ljudet genom grafikkortet så försår jag inte hur ljudkortet kom in i bilden...

Vad har du för grafik-kort??

Gtx260 men ljudet måste komma från typ ett ljudkort....

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av freddechr:

Hej ska göra så jag får ljud i mitt grfikkort via HDMI men hur ska jag koppla? Det finns SPDIF och GND där det står spdif på ljudkortet finns det typ 8st "piggar" , så hur kopplar jag det?!
http://www.creative.com/oem/resources/SoundCards/SB046x.pdf

Det ljudkortet har jag

Mycket tacksam för svar!

Det ljudkortet har ingen renodlad intern SPDIF-kontakt. Kolla på moderkortet istället.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Det ljudkortet har ingen renodlad intern SPDIF-kontakt. Kolla på moderkortet istället.

Har inget på moderkortet :S

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av freddechr:

Har inget på moderkortet :S

Vilket moderkort?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Ofan är det annprlunda för nvidia då eller?

Mitt Ati HD4650 klarar nämligen spela upp ljudet genom hdmi

Permalänk
Antielefant
Skrivet av mekken:

Ofan är det annprlunda för nvidia då eller?

Mitt Ati HD4650 klarar nämligen spela upp ljudet genom hdmi

Radeonkorten kom med inbyggda ljudkretsar tidigare, ja, NVidiakorten upp till och med 200-serien kräver en passthroughkabel från ljudkretsen (oftast) på moderkortet.

300-serien och framåt har däremot inbyggda ljudkretsar.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem

Trots tidigare tillsägelse fortsätter du korsposta varför trådana låses och du förlorar möjligheten till hjälp.

*Korspostning, tråd låst!*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro