Stämningen i BC2 online.

Permalänk
Medlem

Har kört ett par timmar Conquest nu, kändes rätt bra. Inte lika kaotiskt. Btw Ceogar å jag körde en sväng..jag duger inte till mkt i Soft Core, kanske en vanesak, siktar alltid mitt på kroppen på folk, men man måste nästan göra headshot för att ta livet av dom i Soft Core. Måste erkänna att Ceogar är rätt mkt bättre än mig, tror jag är för gammal, gubbreflexer....

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig på i BC2 är ett fåtal saker, blir rätt förbannad när folk inte kan spela normalt och beter sig som invalida frukter.

Du får ingen repair, inga medbags, ingen ammo, ingen revive, folk slänger bags i öppen terräng. Snipers kan inte spotta, de lägger inte motionmines när man behöver det som mest. Folk ser fienden framför dig men skjuter inte, resulterar att du dör istället. Sedan när du tar en helikopter så skjuter någon noob i sitt eget lag med rpg eller likande så att den tippar över.

Allt det bidrar till dålig stämning och jag börjar undra om de som förstör för andra har något värdigt liv alls. Jag må ha över 245h speltid sedan knappt ett år tillbaka, men jag bidrar till laget.

Lösningen att hitta bra spelare är att välja server med omsorg, servrar med låg ping resulterar oftast med bra spelare. För bra spelare söker generellt sig till stabila servrar.

Har börjat spela Conquest mer än Rush som det var i början, blir lite annorlunda då man får springa runt och inte bara "campa" till 90% som det är i rush, dessutom är lagen obalanserade till 80% i vilket fall, vilket i sin tur leder till mer icke behövda känslor. Defender campar eller trycker in anfallarna i basen, anfallarna anfaller inte eller bryr sig inte om att armera m-coms. Sen använder knappt någon 40mm smoke i mina games förutom två polare jag spelar med, lite störande.

För att vara ett så roligt spel så finns det en hel del idioter som verkar livnära sig på att förstöra för andra, de borde inte sitta sig framför en dator. Får mig att vilja bryta av fingrarna på dem helt seriöst. Det och fuskare..

Permalänk
Medlem

Håller helt med dig Zin_90. Vet dock inte varför det blir på det sättet, fattar inte hur man kan tyckta att det är kul att sitta å trycka på samma ställe hela tiden. Varje gång jag spelar Recon så blir ja uttråkad å börjar springa runt med pistolen å plocka folk, för att sen inse, att jag kanske borde byte tilla Assault eftersom jag ändå spelar som om jag vore det :P. Håller också me dig att folk inte har fattat hur bra Smoke är, bara för att man inte får några kills me det så vill dom inte använda den. 90% av gångerna jag lyckas arma en m.com är det för att jag kört smoke innan. Riktigt kul att höra hur alla snipers missar hela tiden när man står i röken

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Word. Server val är à och o.
Sen angående recon, är det inte mening med en snopet att gömma sig? Snarare tecke på en bra sniper som håller sig i bakgrunden..

Ehhh, är inte syftet med recon-klassen att rekognosera?
Inte snajpa?

Personligen tror jag faktiskt att både BC2 och BF3 skulle bli roligare om man antingen helt tog bort prickskyttenmöjligheterna ur recon och istället gjorde den till en mer sann rekognoseringsklass. Dvs någon som är framom främsta linjen. Inte ligger i en buske i bakgrunden och trycker.

Det verkar som att DICE har gjort en sorts utjämning i BF3 då de flesta vapen verkar gå att förse med kikarsiktet.

Vidare tycker jag att "mortar strike" inte alls har med recon att göra. "Mortar strike" borde ligga hos supportklassen. Supportklassen är väl den som skall vara "heavy weapons section"? Recon borde istället få tillgång till en "scan" alá BF2. Då blir det mer recon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Den där videon är otroligt rolig :). Tyvärr så är det inte så många som tar till sig budskapet :(. Märks ju så tydligt att spelet egentligen är menat att spelas på det sättet. Om man märker att halva ens lag är snipers och andra hälften springer runt med CG och skjuter allt som rör sig. Ja, då byter man till medic å följer sin sqad för att hålla dom stackarna vid liv, sen byter man till assault för att ge dom amo. Jag försöker hela tiden se vad som behövs mer, kan även byta till Recon för att motarbete andra lagets recon. Förstår inte varför vissa spelare låser sig så mkt å bara kör t.ex. Recon, med shotgund och slugs hela tiden. Sen springer dom fram till en M-com utan att ha en medic med sig, å dör som flugor å slösar tickets. Eller dom som kör Medic, men springer runt själva å dör i onödan, en medic ska ju va med sin sqad hela tiden.(är dock inte alltid möjligt då jag ofta vart med om att alla i ens sqad springer åt olika håll på kartan å gömmer sig i en varsin buske)

Detta är vad jag kallar en lagspelare!
Anpassar sig efter lagets behov

Flera sådana!

Permalänk
Medlem

nice tips "spela inte public", genomtänkt!

I alla fall...

Ibland går jag in på tex Atamaca Desert 24/7 servrar, oftast brukar de vara no rules serverar och liknande, där urartar det _alltid_. Choppern blir sprängd i bitar när folk inte får den etc... en no rule server funkar om där finns admin.

Välj server utifrån vad det är du söker, game mode, bana/banor, regler, ping. När du funnit en du gillar så spela där mer frekvent o se om där är admins, och om de gör sitt jobb.

Jag brukar köra på XGs server... vet inte exakt va den heter... men där är i princip _alltid_ admins.. och är där inte så kommer en in inom ca 15 min o frågar vad som händer. Kollar recording och är där någon som teamkillat i stil med att vända sig om, sikta o panga en rakt i huvet (alltså helt med vilje) så åker man ut direkt. Baserapar du så åker du ut direkt med.

Är det något jag hatar mer än att inga admins finns inne på servern, så är det nazi-admins och admins som är alltför inkonsekventa med deras bedömningar. Finns en admin på XG som är sådan, han blir lack och kör med snacket "om du inte gillar servern så dra eller bli banna för evigt, jag beter mig hur fan jag vill då det är vår server och jag skiter fullständigt i om du inte kan komma in på servern längre, där finns oändligt med spelare så servern kommar alltid vara full" Detta var i princip exakt vad han skrev till mig när jag började ifrågasätta att han lät en polare bete sig som ett svin, medan 3 andra spelare blev kickade då de påpekade detta.

Det som oftast förstör spelupplevelsen för mig är när jag börjar argumentera med fel personer, personer som kör sitt stenhårda internet alter-ego eller bara är helt efterblivna och varken förstår vad dom själva eller jag skriver.

Testa XG, tror inte spelarnivån är i toppskiktet men är inte någon noob-server iaf. Och dom som bryter mot reglerna är ej långvariga, oftast max 15 min

Permalänk
Medlem
Skrivet av gsson1:

...

Testa XG, tror inte spelarnivån är i toppskiktet men är inte någon noob-server iaf. Och dom som bryter mot reglerna är ej långvariga, oftast max 15 min

Va inne på deras lite igår, funkade ganska bra så länge som admins var inne. Sen ballade det är när admins stack.
Men jag tror som sagt att mkt ligger i hur sent man spelar. Jag har en tendens att va uppe väldigt sent när jag är ledig, typ yill 3-4 på natten ibland. Och kör man då på enbart nordiska/europeiska servrar så är det ju såklart inte en admin inne vid den tiden vilket gör att alla konstiga tomtar spelar då.

Ska helt enkelt försöka undvika å spela så sent, får väl köra SinglePlayer istället..synd att man inte kan ha Bots å köra lokalt som träning

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Köp Bc2: vietnam så löser allt sig

Permalänk
Medlem

Spelar mycket på OSG.. old swedish gunners. Riktigt trevligt folk och adminsen sköter sig exemplariskt.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

Köp Bc2: vietnam så löser allt sig

Helt underbart spel!

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

Köp Bc2: vietnam så löser allt sig

Är det inte ännu mera "trånga" banor i vietnam? Sen vet ja inte va ja tycker om alla antika vapen riktigt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Orka whina på att slänga ut motionmines. Bara fegisar med långsama reflex som pysslar med sånnt fusk!

Det ska ju vara någon utmaning att spela, annars kan man lika gärna spela single player spel med fusk typ.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

är rätt noob på bf men en sak är säker vara recon just bakom eller i närheten av framryckande laget är ju där man ska va, menar hur kastar du motionsensors om du sitter i en buske i spawn och snipar med 12x och magnum ??????? jag sylar sådana där bollar och slänger c4 och har aldrig haft så kul i ett spel då det går bra försökte gå tillbax till black ops igår efter 3veckor men ser ut som om det blir avisntallation idag bf3 imorgon

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

är rätt noob på bf men en sak är säker vara recon just bakom eller i närheten av framryckande laget är ju där man ska va, menar hur kastar du motionsensors om du sitter i en buske i spawn och snipar med 12x och magnum ??????? jag sylar sådana där bollar och slänger c4 och har aldrig haft så kul i ett spel då det går bra försökte gå tillbax till black ops igår efter 3veckor men ser ut som om det blir avisntallation idag bf3 imorgon

Jag har också kört agressiv recon ibland. Kör då 4x siktet å springer runt med Funkar rätt bra. Folk blir redig irriterade Men man vill inte komma i riktig närstrod mot en F2000 eller liknande, då e man körd.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Det jag stör mig på i BC2 är ett fåtal saker, blir rätt förbannad när folk inte kan spela normalt och beter sig som invalida frukter.

Du får ingen repair, inga medbags, ingen ammo, ingen revive, folk slänger bags i öppen terräng. Snipers kan inte spotta, de lägger inte motionmines när man behöver det som mest. Folk ser fienden framför dig men skjuter inte, resulterar att du dör istället. Sedan när du tar en helikopter så skjuter någon noob i sitt eget lag med rpg eller likande så att den tippar över.

Allt det bidrar till dålig stämning och jag börjar undra om de som förstör för andra har något värdigt liv alls. Jag må ha över 245h speltid sedan knappt ett år tillbaka, men jag bidrar till laget.

Lösningen att hitta bra spelare är att välja server med omsorg, servrar med låg ping resulterar oftast med bra spelare. För bra spelare söker generellt sig till stabila servrar.

Har börjat spela Conquest mer än Rush som det var i början, blir lite annorlunda då man får springa runt och inte bara "campa" till 90% som det är i rush, dessutom är lagen obalanserade till 80% i vilket fall, vilket i sin tur leder till mer icke behövda känslor. Defender campar eller trycker in anfallarna i basen, anfallarna anfaller inte eller bryr sig inte om att armera m-coms. Sen använder knappt någon 40mm smoke i mina games förutom två polare jag spelar med, lite störande.

För att vara ett så roligt spel så finns det en hel del idioter som verkar livnära sig på att förstöra för andra, de borde inte sitta sig framför en dator. Får mig att vilja bryta av fingrarna på dem helt seriöst. Det och fuskare..

Kommer från Skövde med Ska vi lira lite imorn förmiddag?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Det är för att vinna är värdelöst, du får mer poäng för att spränga en veichle med 2 pers i eller bara för ett hyfsat marksman headshot.

1000p för att vinna och folk hade försökt. 200p är bara skrattretande.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Det är för att vinna är värdelöst, du får mer poäng för att spränga en veichle med 2 pers i eller bara för ett hyfsat marksman headshot.

1000p för att vinna och folk hade försökt. 200p är bara skrattretande.

håller med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Börja lira med mig ist!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rqgeezus:

Börja lira med mig ist!

nu?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Kan hålla med om mycket. Ang. recon klassen tycker jag det måste finnas båda typerna, beroende på karta delvis då. Men som exempel:
Där är det riktigt nice om laget har en eller två snipers speccade för long range och två-tre som kör vapen för kortare avstpånd typ VSS eller m14 med 4x scope.

Jag brukar nästan enbart spela arica harbour, den är intensiv och alla byggnader gör till en början att man har många vägar att gå, man kan flanka mycket och det är den enda bra SIB banan helt enkelt.

Blir sjukt irriterad över RPG/CG/AT-4 spam med... Känns så drygt att det äns går att skjuta 8 granater med det. De borde dra ned max antal granater till 4 för CG respektive RPG och två för AT-4 samtidigt som de gör MBT mycket svårare att slå ut så det krävs en laginsats av infanteri alternativt en IFV eller annan MBT.

Kan bli riktigt irriterad när det finns för få som pushar. Sen medics som revivar utan en tanke på livsfarligt läge kan få mig stört förbannad ibland. Sådant får mig att prompt spamma området alla våra snipers sitter i och lökar med rök. Det brukar resultera i att hälften av dem byter klass och börja pusha efter 3-4 minuter.

Permalänk
Skrivet av zin:

Det jag stör mig på i BC2 är ett fåtal saker, blir rätt förbannad när folk inte kan spela normalt och beter sig som invalida frukter.

Du får ingen repair, inga medbags, ingen ammo, ingen revive, folk slänger bags i öppen terräng. Snipers kan inte spotta, de lägger inte motionmines när man behöver det som mest. Folk ser fienden framför dig men skjuter inte, resulterar att du dör istället. Sedan när du tar en helikopter så skjuter någon noob i sitt eget lag med rpg eller likande så att den tippar över.

Allt det bidrar till dålig stämning och jag börjar undra om de som förstör för andra har något värdigt liv alls. Jag må ha över 245h speltid sedan knappt ett år tillbaka, men jag bidrar till laget.

Lösningen att hitta bra spelare är att välja server med omsorg, servrar med låg ping resulterar oftast med bra spelare. För bra spelare söker generellt sig till stabila servrar.

Har börjat spela Conquest mer än Rush som det var i början, blir lite annorlunda då man får springa runt och inte bara "campa" till 90% som det är i rush, dessutom är lagen obalanserade till 80% i vilket fall, vilket i sin tur leder till mer icke behövda känslor. Defender campar eller trycker in anfallarna i basen, anfallarna anfaller inte eller bryr sig inte om att armera m-coms. Sen använder knappt någon 40mm smoke i mina games förutom två polare jag spelar med, lite störande.

För att vara ett så roligt spel så finns det en hel del idioter som verkar livnära sig på att förstöra för andra, de borde inte sitta sig framför en dator. Får mig att vilja bryta av fingrarna på dem helt seriöst. Det och fuskare..

Slås också varje gång av att det allt för ofta är en eller flera idioter som bara tar helikoptern och hoppar ur den där dom vill landa, eller som du säger man blir nerskjuten eller liknande. Tom. blackhawk helikoptern är användbar om man vet hur man ska använda den.

Och fyy fan för idioter som TK'ar en för att dom anser sig har ensamrätt på attackhelikoptern.

Har ärligt talat aldrig TK nån med mening, eller ok då nån som typ TK'at mig 3ggr på raken men fattar inte varför folk håller på så ibland.

Det är riktigt najs när det är bra lagspel och allt liksom flyter på i laget.

Permalänk
Skrivet av DonPulpito:

Kan hålla med om mycket. Ang. recon klassen tycker jag det måste finnas båda typerna, beroende på karta delvis då. Men som exempel:
Där är det riktigt nice om laget har en eller två snipers speccade för long range och två-tre som kör vapen för kortare avstpånd typ VSS eller m14 med 4x scope.

Jag brukar nästan enbart spela arica harbour, den är intensiv och alla byggnader gör till en början att man har många vägar att gå, man kan flanka mycket och det är den enda bra SIB banan helt enkelt.

Blir sjukt irriterad över RPG/CG/AT-4 spam med... Känns så drygt att det äns går att skjuta 8 granater med det. De borde dra ned max antal granater till 4 för CG respektive RPG och två för AT-4 samtidigt som de gör MBT mycket svårare att slå ut så det krävs en laginsats av infanteri alternativt en IFV eller annan MBT.

Kan bli riktigt irriterad när det finns för få som pushar. Sen medics som revivar utan en tanke på livsfarligt läge kan få mig stört förbannad ibland. Sådant får mig att prompt spamma området alla våra snipers sitter i och lökar med rök. Det brukar resultera i att hälften av dem byter klass och börja pusha efter 3-4 minuter.

Det är svårt det där! En MBT skulle ju äga om det vore som på "riktigt" bortsett från attackheli. dock, dom kan bli lite svettiga att möta i en MBT.

Kan tycka att MBT är för lätt att slå ut med bara C4 också, visst om man sätter det i drivbanden men annars borde det inte göra nån större skada alls.

Kikade på en dokumentär från irak, en M1 Abrams hade blivit träffad totalt 27 ggr av rpg men den var fortfarande i stridbart skick.

Permalänk

Ah, svårare tanks och mindre antal granater hade betytt att bättre teamplay krävts av spelarna i motsatta laget. Både vad gäller generell taktik så som flanking samt sammarbetet på gruppnivå vad gäller att förse engineers med granater och att två engineers bekämar samma mål samt blir täckta av sina assualt/medic soldater.

Gillar din tanke ang. c4 och drivband, hade varit klockrent om c4 placerad lågt i sida på en stridsvagn skulle immobilisera den och endast göra lite skada, dock c4 som detoneras under tanken slår ut den.. Det ger recon spelarna ett val, spela kallt och ta en gamble på att tanken kör över c4 eller springa fram och försöka immobilisera så den blir lättare att slå ut av andra.

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Är det inte ännu mera "trånga" banor i vietnam? Sen vet ja inte va ja tycker om alla antika vapen riktigt

Trånga banor?... njee några kanske. Men MYCKET mer teamwork och MYCKET mindre snipers på vietnam :). Själv kör jag bara hastings och har levlat från ungefär level 20 till 41 på den banan, tröttnar aldrig :O.

EDIT: det enda negativa är väl att det är lätt att skjuta ner helikoptrar med tank.

||inget slår bf 1942 & vietnam original :)||