Aftermarketkylare till ZOTAC 560 Ti AMP!

Permalänk
Medlem

Aftermarketkylare till ZOTAC 560 Ti AMP!

Mja, som titeln säger så funderar jag på att byta ut orkanen till fläkt som sitter på mitt zotac 560 ti amp!

Så jag undrar om det är någon som har haft erfarenhet av att byta kylare på denna modell, vilka kylare passar och ej ?

Enligt techspecs så ska det vara ref-design på pcb, men det kan man ju aldrig vara säker på när det gäller höjder på komponenter eller kanske lite flyttade hål trots allt... Om inte annat, så bara för att jävlas bara...

Ere nån som har lite koll ?

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Skulle också villja veta detta. Har ett Zotac 560 TI amp! och tänkte köpa ett till för att lira SLI med det, så lite bättre kylning hade varit fint

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Kan ta och svara på min egen fråga såhär efteråt.

Jag införskaffade mig en Cooler Master Accelero Xtreme Plus II (bajsnödigare namn får man leta efter) och slängde på.
Den fungerar ypperligt och kan köras på kortets egna ström för tempstyrning via dess egna bios eller via fläktkontroller såsom MSI Afterburner och dyl.
Monteringen var en pina, och jag har bytt ut vga-kylare ett flertal gånger..

Hade före installationen 85-95 grader vid tungt spelande (minns inte om jag körde FurMark ngt) samt en extremt vinande fläkt, som dessutom hade pissiga lager som rasslade när den väl kom till någorlunda vila.

Efteråt har jag max 62-65 grader efter nån timmes FurMark burn-in på fullscreen där jag enbart hör min min CPU-kylare (Har i systemet 3 x Noctua NF-P12 som chassifläktar som ligger på NXZT-H2's fläktkontroller som är på lägsta och 2x Gentle Typhoon som är neddragna till ~800rpm i push/pull på min Noctual NH-12P-kylare)

Ett varningens ord till den som tänker sätta dit en sådan kylare på ett 560 TI (som såklart måste vara reference-PCB, om du inte känner dig väldigt modig) är att se till att montera den löstagbara fästningsanordningen runt basen på kylarens koppar-yta! (eller i påsen som du får med om du måste köpa nån sorts anpassnings-kit till just ditt kort)

Detta för att vara SÄKER på att du inte sätter RAM-kylflänsarna för nära VPU:n så att de tar i vid monteringen av själva kylaren.

I övrigt rekommenderar jag denna kylare för mycket god prestanda och ljudnivå, men å andra sidan är den är ju rätt dyr också..

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Den här finns också : http://www.inet.se/artikel/5321958/arctic-cooling-accelero-tw...
Är själv sugen på denna, men hittar den inte i lager i någon vettig butik:(

Visa signatur

Msi p67a-c45 / i5 2500k + Nh-d14 / 2x4096 corsair xms 1.5v / Msi 560 ti oc + Thermalright shaman / Corsair hx 650W

Permalänk
Medlem

Jag såg den där också, men tyckte den såg förjäkla töntig ut ^^

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.