DVD-läsare/program fungerar ej

Permalänk
Medlem

DVD-läsare/program fungerar ej

Tja

Har fått ett ganska besvärligt problem, min dvd-läsare tar inte längre emot DVD-skivor. Testade även och köra en ISO i Daemon tools men det fungerar inte heller.
På DVD-läsaren står det "Lokal Disk" sen filformat UDF, och när man ska köra igång en skiva får man upp meddelandet att sökvägen inte kan hittas.

*Har testat 3 olika läsare men det är samma problem, och även bytt Sata-ingång utan något resultat.

Skulle vilja blåsa om burken, men kan ju inte köra in min Win7 skiva, är det någon som har något förslag på hur jag ska göra. Jag använder min burk till alla mina filmer, cd-skivor och spel så det är rätt irriterande :/

Tack på förhand

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Men är det mjukvarufel så kan du ju fortfarande installera om datorn för då har du ju redan blåst bort all mjukvara som krånglar?

Enklast att verifiera att det är mjukvaran (windows) som krånglar är kanske att försöka starta datorn direkt från en skiva, ex ubuntu.