Permalänk
Medlem

Sonens uppgradering

Det som behölls från innan vara
DVD brännare (samsung)
Nvidia Geforce GTX465
Skärmen

Det som köpts.
Nätagg: Corsair CX500 (på on off när dom hade rea 350:- vet att det finns bättre men inte till detta pris)
Låda: Fractal Design Core 1000 (liten låda med några nackdelar.)
Moderkort: Msi H61MU-E35(B3) (finns bättre om man vill lägga lite mer pengar men efter som denna inte ska klockas eller nåt duger denna)
Processor: I5 2500K 3,3Ghz(kostar bara 100:- mer än en som inte går att klocka där av valet även att den inte ska klockas)
Minne: CORSAIR XMS3 minne - 8 GB : 2 x 4 GB (tur man tog ett par låga minnen varför ser man på bilderna)
Kylning: Noctua NH-U9B SE2 (ville ha en Antec KÜHLER H2O 620 men hade då fått göra ett hål i toppen om man inte vill hänga den i locket på sidan radiatorn och fläkten)
HDD: Intel 320 120GB (köptes när wehallen öppna i linköping) samt en annan 2.5" hd på 320GB

Denna dator kommer han mest spela HON och LOL på men även lite Battlefiled av olika varianter och lite andra småspel så prestandan räcker fint för dom pengarna.

Sonens uppgradering

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

ingen fläkt i lådan DET kommer bli varmt!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

ingen fläkt i lådan DET kommer bli varmt!

Visst vore det bättre med en extra fläkt, men både grafikkort och PSU fungerar som utblås, och Noctuans fläktar är riktad mot fläktplatsen där bak, så det fungerar nog.

OnT: Tyckte att det var ett mycket lustigt val av komponenter Men önskar jag hade en far som dig, han gnällde om att jag borde lägga pengar på annat när jag köpte ett Antec p182 för 200:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Visst vore det bättre med en extra fläkt, men både grafikkort och PSU fungerar som utblås, och Noctuans fläktar är riktad mot fläktplatsen där bak, så det fungerar nog.

OnT: Tyckte att det var ett mycket lustigt val av komponenter Men önskar jag hade en far som dig, han gnällde om att jag borde lägga pengar på annat när jag köpte ett Antec p182 för 200:-

Måste ju tänka på sonens ekonom med då han kommer få betala för det en del kommer jag kanske stå för.
Att jag sedan valde en liten låda är för att det är enklara att släppa på då han ska på sitt första dreamhack nu i vinter med.
JAg som har en större låda vet hur jobbigt det är att bära och slipper gära det

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro