Permalänk
Medlem

Asus 1015b FATAL ERROR....

Installerade en SSD och lade in Windows 7 Ultimate. Nu får jag precis när datorn bootar ett fel medelande
FATAL ERROR: Failed to locate necessarytable(s) to make adjustments.
Press any key bla bla bla...
Datorn startar fint efter det och allt flyter på fritt. Förutom att vissa knappar inte fungerar på rätt sätt.
Tex så kan vi ta kanppen för 0. trycker man på den så får man fram detta tecken: /
Det tecknet finns även på knappen på tangentbordet.
Provat uppdatera BIOS men det löste inget.
Bios 0309 är senaste enligt ASUS sida. kollar man på 1215b:s sida finns nyare bios som börjar på 0310 o nyare.
Men det känns inte rätt att prova med ett sådant eller? Blir väl datorn skrot efter det.
Installerat ATK och allt annat som jag kan komma på. 1215b har mycket mer saker/drivisar att ladda ned varför?

Permalänk
Medlem

Aldrig någon som installerat om Windows 7 på en netbook från Asus 1015 eller 1215? Är förvånad.
Slänger nog in hederliga XP istället.

Permalänk
Skrivet av Fantomen:

Aldrig någon som installerat om Windows 7 på en netbook från Asus 1015 eller 1215? Är förvånad.
Slänger nog in hederliga XP istället.

Gjorde det igår slängde in W7 Ultimate istället på min 1215B

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Och det funkade prima på en gång?

Permalänk
Skrivet av Fantomen:

Och det funkade prima på en gång?

Jaa det var inga konstigheter. Det enda jag fick göra var att fixa fram drivrutinerna till grafikkortet.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Provar nog installera om då.

Permalänk
Medlem

Är ändå nyfiken på det där med Bioset. 0309 är senaste till min. Er 1215 börjar på 0310. Känns som det kanske är samma bios till dessa maskiner 1015b o 1215b