Internatet blockerar vissa program..

Permalänk
Medlem

Internatet blockerar vissa program..

Tja, vet inte riktigt vart jag skulle skapa tråden. Men hoppas det går bra här
Nu är det så att jag har ett litet problem. För 2år sen och bakåt hade internatet en proxy server, förra året försvann det. Däremot om man gjorde ''olämpliga'' saker så förvinner internet för en timme. T.ex. Ha torrent program igång, surfa porr osv.

Problemet är att blockeringen också aktiveras för vissa spel, patcher osv. En utav dem är EA's origin.
Om jag förstått rätt så kommer BF3 kräva att Origin är igång, o därmed kommer jag inte kunna spela spelet, eller...?

Finns det någon kringående program. Jag tror att det är en viss port som blockerar eller något. Eller är jag körd? Måste jag prata med admin på skolan?
Tack för tips!

Permalänk
Medlem

" T.ex. Ha torrent program igång, surfa porr osv."

"Måste jag prata med admin på skolan?"

hahaha klockrent

Permalänk
Medlem

Är inte tanken just att spärra spel så tycker jag absolut du slår dom en pling och påpekar misstaget. Finns ju enklare sätt att spärra porr (till den grad det nu går att spärra..) än att spärra generiska portar.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för IT-policy? Det är ytterst den som styr vad ni som slutanvändare får göra. Där borde det framgå rätt tydligt vad som gäller.

Sen förstår jag inte riktigt den första satsen du skrivit, "För 2år sen och bakåt " och samma mening skriver du att den försvann förra året. Så har ni varit utan proxy-server i ett eller två år?

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Första hand torrentklienter, porr och olagliga saker som inte är acceptabelt.
Väldigt våldsamma spel går mot internatets regler men inte internet användadet.

Ska prata med våran datalärare som har hand om allt. Om inte han fixar det, eller att jag hittar någon kringående lösning, openVPN?
Så flyttar jag bara helt enkelt hem Internatet ska inte få stoppa mig att spela ett spel som jag väntat på i ca 5 år.