Permalänk
Medlem

@SleeZy: Antingen du hade en jävla tur eller så överdrev du bara. Man får inte allt man önskar sig så länge man inte pröjsar för en gear lol. Nu var det ett tag sen jag spelat poe hehe.

Permalänk
Medlem

POE: någon som har bra tips hur man "craftar" och vilka "prefs" som är man letar efter??

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrHaaZ:

POE: någon som har bra tips hur man "craftar" och vilka "prefs" som är man letar efter??

Enormt bred fråga det där.
Beror helt på vad du ska crafta för något?
Armor?
Phys vapen?
Chaos vapen?
Ele vapen?
+3 båge?
listan kan göras lång så du får nog återkomma med vad det är du ska crafta.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrHaaZ:

POE: någon som har bra tips hur man "craftar" och vilka "prefs" som är man letar efter??

Beror ju på vad för item och build.

Oftast lär du använda fossils, de är så jävla OP. Kanske kostar någon ex per klick men är värt det.
Essences är också väldig popis.

Det finns väldigt bra guider på youtube om du söker på t.ex "poe meta crafting"

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@BergEr: tackar för det håller på att kolla in youtube

Permalänk
Medlem

@Zippeer: mest armor som försöker få till ngt vettigt, mest ES och resistens på

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrHaaZ:

@Zippeer: mest armor som försöker få till ngt vettigt, mest ES och resistens på

ES är en sån sak där man ofta får plocka resist ganska utspritt. Vill man ha hög ES får man offra mycket på varje del för att nå det.
I förra patchen var det bara slänga några fossils på en del så fick det enormt med ES men tror det är nerfat nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Är det någon här som vill köpa saker billigt av mig på PoE legion softcore? Har inte 100% koll på priser, men hyffsat med hjälp av trade macro.

Jag hinner bara spela någon timma här och där, känner inte att jag har tid att "tradea". Tänker att du kan köpa saker för runt 60% av värdet och sedan sälja det vidare. Eftersom att jag inte spelar så ofta så har jag inte några extrema saker, men tänker sådant som minst är värt 1c?!

/vexxan

Kan köpa ex för 1c

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

@kettu92: Hah, skoj, där fick du till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

@SleeZy: Antingen du hade en jävla tur eller så överdrev du bara. Man får inte allt man önskar sig så länge man inte pröjsar för en gear lol. Nu var det ett tag sen jag spelat poe hehe.

Nu vet jag inte vilket inlägg du svarade på?

Skulle underlättat med ett citat.

Sedan på tal om PoE så har jag svurit mig förbannad över att inte kunna spawna red elder, alltid spawnar han på en rare. Så var ju nöjd nu när jag har alla röda.

Visar sig att man inte kan ha alla röda nu, då PoE patchade iväg "elder ring" som var poppis förr.
Så nu är jag mer eller mindre tvingad att ta några gula maps också. Annars så kommer shaper fortsätta ta över maps medans jag försöker jaga honom.. har pingpongat fram och tillbaka tills jag nästan har slut på maps här i ssf...

Spawnade en elder tidigare idag med, han hade 1-2 gula maps o spawna på resten röda. Såklart valde han gul. Inte gav han mig en jewel heller...
Små saker som får en att bli smått frustrerad i SSF.

Sedan en liten rolig bild från guild chatten.

Kontext är då att ena guildien var super hype för Timeworn incubator som droppar en league only unique. Precis när jag skriver meh "ngahamus sign" så postar han sitt drop, som mycket väl var en ngahamu Var ett lite WTF moment.

Och ja, PoE är så här potato för mig när jag kör delve eller laggiga områden...
Man blir van tillslut... Men en gång i tiden kunde jag lira 1080p 60fps men numer.. not so much. PoE försämrar fpsen vid varje patch.

Permalänk
Medlem

Glömde ju detta också.

Craftade äntligen klart min båge!

3xWhite äntligen efter 5 rank 3 vorici försök.

Nästa steg blir när jag jag låser upp catas mod +2 support gem mod. Så ska jag försöka crafta +1 +2 + multimod minion dmg minion speed.

Så den är inte helt klar ännu. Men som sagt progression är långsam i SSF.

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man speedar igenom alla acter, för att snabbt komma till maps??

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrHaaZ:

någon som vet hur man speedar igenom alla acter, för att snabbt komma till maps??

Gör inte alla quest.

Hoppa över alla side quest som inte ger dig extra skill point.(Och du kan även hoppa över en del som ger dig extra skill point)

Försök göra lab så tidigt som möjligt.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrHaaZ:

någon som vet hur man speedar igenom alla acter, för att snabbt komma till maps??

finns ett flertal guider, men 3-4 levlar under zonen och spring igenom main questen utan att deraila för mycket brukar vara det jag siktar på

sen är det smidigare eller inte beroende på builden du använder också

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrHaaZ:

någon som vet hur man speedar igenom alla acter, för att snabbt komma till maps??

Själv har jag lirat i flera år så man vet vilka små detaljer man ska leta efter för att hitta nästa zon, där det finns några det vill säga.

Minns att det fanns ett bra klipp som förklarade i detalj vad man ska leta efter. Men kan inte hitta det nu.
Men kolla igenom detta klipp så får du ett bra humm om hur du ska göra.

Har själv inte sett klippet, men ziz gör oftast bra guider så litar på att denna fungerar med.

Men i flera delar av spelet så finns det små "tecken" som leder än dit man vill snabbt. Men för att lära sig dom så bör man ha spelat en hel del, eller kollat guider.

Ett bra exempel är när man man ska hitta alira eller spindelgrottan. När man går längs vägen så kommer du till slut hitta en väg med bullersten. Den leder till alira. Raka motsatsen leder alltså då till spindelgrottan.
Samma som att vägen till oak är alltid norr. osv osv. Blir lite långt om man ska skriva allt.
Hoppas att det hjälper lite i.a.f.

Permalänk

Inte lira på 1 år, började för 2 dagar sen, jävlar vad bra spel, älskar det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet en bra guild man skulle kunna gå med i =)?

Permalänk
Medlem

Vad tror vi om nästa säsong då?

https://www.youtube.com/watch?v=SzkWGiW-usQ (officiell trailer)

https://www.youtube.com/watch?v=gsqbpdZUgII (ZiggyD som gör en lite längre introduktion)

Några riktigt bra uppdateringar på t.ex. master mission-fronten. Ska bli intressant om "blight-mekaniken" känns bra i övrigt gameplay.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Dom nämnde på deras hemsida poison assassin som var op för i tiden, gör "comeback". Så blir denna league blir poision builds?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kettu92:

Dom nämnde på deras hemsida poison assassin som var op för i tiden, gör "comeback". Så blir denna league blir poision builds?

Skickades från m.sweclockers.com

och pets

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ny Liga snart med namnet Blight om cirkus 12 dagar!

Permalänk
Avstängd

en vecka kvar då.

Massa matnyttigt på reddit
https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/ct8a43/patch_38...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Patch noterna för Blight

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2627574

en kort video med de primära detaljerna

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Exilecon i kväll klockan 21:00. Glöm inte att ni kan få drops när ni kollar fall ni har länkat poe med twitch.

Visa signatur

Problem?javisst,vem har inte det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yahweh:

Exilecon i kväll klockan 21:00. Glöm inte att ni kan få drops när ni kollar fall ni har länkat poe med twitch.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2661221

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Path of Exile 2 alltså. Sitter fortfarande och gapar här.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd

Path of exile 2

Path of exile 2 gameplay

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Path of Exile 2 alltså. Sitter fortfarande och gapar här.

Jag med! Fan vad GGG levererar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |

Permalänk
Medlem

Detta ska bli intressant.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

hoppades på ny grafikmotor för 4.0, detta var ju "lite" mer satan vad bra det ser ut

fett hypad för 3.9 också, underbart

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b