Permalänk
Proffsmoddare

Tack så mycket grabbar!
@SmOOthy: Haha, alldeles för mkt iaf. Jag har en uppsättning med matt svarta bp fittings också, som är minst lika stor, lol.

Permalänk
Medlem

Aw maii gawd sjukaste jag sett här i galleriet:O Full poäng+bonus etc etc!!! Vill ha mer bilder:D
Och en fråga, hur mycket har du lagt ut på denna bjässen?

Visa signatur

"Jag delar inte dina åsikter och jag är beredd att döda dig om du utrycker dem"
Intel Core i7 2600K 4.9GHz| Corsair Hydro H60 | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB | XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 | Western Digital Scorpio Blue 1TB 5400RPM | Corsair SSD Force Series GT 120GB | Corsair HX 750W PSU | Microsoft SideWinder x6 | Microsoft SideWinder x8 | LG W2753VC-PF 27" | USB-kaffemugg 0,3liter |

Permalänk
Medlem

insane indeed

Permalänk
Medlem

Satan! en egen MB - RAM loop är det inte så många som har

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Är den driven av plutonium?

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Skrivet av Racxors:

Aw maii gawd sjukaste jag sett här i galleriet:O Full poäng+bonus etc etc!!! Vill ha mer bilder:D
Och en fråga, hur mycket har du lagt ut på denna bjässen?

Ja herre JÄVLAR vilken pjäs...
Som tidigare talare "Och en fråga, hur mycket har du lagt ut på denna bjässen?"

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dirty_Harry:

"Och en fråga, hur mycket har du lagt ut på denna bjässen?"

Pris är svårt att säga då jag uppgraderar ofta. Jag har alltså inte köpt allt på en gång, men det mesta står ju med i specen, så det är ju bara och räkna för den som är intresserad.

Permalänk

Vilken jävla låda! Helt klart den maffigaste ja sett! haha

Permalänk
Medlem

Sjukt är det, given 5a!

Permalänk
Medlem

Galet bygge, 5p

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Nice, nästa projekt blir kanske att fixa nya tapeter som matchar ditt bygge?

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

Hoho, mycke vatten blire! Riktigt snyggt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

WOW! Tappar ju fan hakan när jag ser detta, helt jävla fucking otroligt! Ärsäkta min franska, men det är ju det minsta man kan säga om det här haha.

Hur mycket har hela datorn kostat dig allt some allt? Ungefär...

Permalänk
Proffsmoddare

Tack åter igen för alla röster och kommentarer!:D

@Krayde:

Skrivet av MisterX:

Pris är svårt att säga då jag uppgraderar ofta. Jag har alltså inte köpt allt på en gång, men det mesta står ju med i specen, så det är ju bara och räkna för den som är intresserad.

Permalänk
Medlem

FAn jag skulle nog frysa där inne! Coolt! 5p

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Finns det en baksida för att dra kablar?
Kolla på chassiet men hittar inte mycket:(
Sjukt bra byggt iallafall:D

Ps: Undra också hur är det att öpnna sidan på datorn med "skruvar"?

Permalänk
Medlem

tät man 2011. little devil chassi coolt.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

vad heter chassit du har där ?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jachxz:

Finns det en baksida för att dra kablar?
Kolla på chassiet men hittar inte mycket:(
Sjukt bra byggt iallafall:D

Ps: Undra också hur är det att öpnna sidan på datorn med "skruvar"?

Jag har dragit dom flesta kablarna bakom mb-plåten och bakom radden i taket. Angående skruvarna så är det den största nackdelen med detta chassi tycker jag. 12 skruvar / sida. 20 om man ska öppna pedestalen oxå. Ganska drygt när man har skruvat ihop allting och inser att man glömt nåt...

Skrivet av turboprocess:

vad heter chassit du har där ?

Skrivet av MisterX:

Chassit heter "Mountain Mods Pinnacle 24" http://www.mountainmods.com/pinnacle-24-cyo-p-498.html
Pedestalen är en "Mountain Mods Tower Pedestal 24" http://www.mountainmods.com/tower-pedestal-24-p-566.html

Permalänk

NASA vill ha tillbaka sitt stulna rymdskepp -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jag hade paralellkopplat flödet till grafikkorten istället för serie som du gjort. Bättre flöde och det sista kortet kommer må bättre. Det är en lätt ändring för dig, bara köpa två mellankopplingar till. Du kör ju med tre pumpar så vattnet rör ju på sig med en jävla fart, då är det mycket bättre att köra allt parallelkopplat för att minska motståndet och hålla flödet uppe.

Edit: Förbannat snyggt var det förresten, bra jobbat!

Vad och hur gör man för att paralellkoppla ?

Tack
//Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av am0berg:

Vad och hur gör man för att paralellkoppla ?

Tack
//Alex

Du kopplar ihop korten genom båda portarna ist för en. Jag hade mina gtx285 parallellkopplade:

Det har pågått många debatter på nätet om att parallellkoppla grafikkort. När du kopplar i serie så är du säker på att vattnet går genom varje block som det ska. Många säger dock att vattnet alltid tar den lättaste vägen, vilket isf skulle betyda att mitt ex ovan bara skulle kyla det översta kortet. Temperaturskillnaden var dock max 1C på alla tre korten. Man parallellkopplar oftast för att få bättre flöde i loopen, många gör det oxå för att få fler möjligheter att dra slangar (parallellkopplar du kan du sätta en slang uppe och en nere, lr båda uppe och tvärtom).

Permalänk
Hjälpsam

3SLI och 3skärmar. Hur funkar det och hur konfigurerar du det i nVidia controlpanel för suroundgaming?

Kör själv med 2xGTX570 och Controlpanel på nVidia Suround, dvs får inte SLI boost om jag kör på 1920x1080.

Hur funkar det med tre kort och tre skärmar för maximal upplösning, antar att du kör 5040x1050 + bezelcorrection?

Riktigt nice bygge, bra definition på overkill

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fluf:

3SLI och 3skärmar. Hur funkar det och hur konfigurerar du det i nVidia controlpanel för suroundgaming?

Kör själv med 2xGTX570 och Controlpanel på nVidia Suround, dvs får inte SLI boost om jag kör på 1920x1080.

Hur funkar det med tre kort och tre skärmar för maximal upplösning, antar att du kör 5040x1050 + bezelcorrection?

Riktigt nice bygge, bra definition på overkill

Varför skulle du inte få sli boost om du kör i 1920x1080?
Eftersom mina skärmar har upplösningen 1920x1200 och jag kör i maximal upplösning blir det 5760x1200. Jag gillar inte bezel correction, därför använder jag det inte heller:)

Så här har jag konfigurerat min setup (det finns bara ett sätt att göra det på, om man vill att det ska fungera;))

Länk till bilden: http://imageshack.us/photo/my-images/703/surroundsettings.jpg...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MisterX:

Varför skulle du inte få sli boost om du kör i 1920x1080?
Eftersom mina skärmar har upplösningen 1920x1200 och jag kör i maximal upplösning blir det 5760x1200. Jag gillar inte bezel correction, därför använder jag det inte heller:)

Så här har jag konfigurerat min setup (det finns bara ett sätt att göra det på, om man vill att det ska fungera;))

[IMG]bild[/IMG ]
Länk till bilden: http://imageshack.us/photo/my-images/703/surroundsettings.jpg...

Oki, i tri-sli så tar den en skärm per kort (med två kort är det 2+1). Jag har fått känslan av att SLI, interleave biten av samarbetade grafikrenderingen där flera kort samarbetar med en bild fungerar något annorlunda på surround-setting. DVS, fått känslan av att varje grafikkort renderar sin separata bild till sin separata skärm snarare än att alla samarbetar om en bild som sedan skickas över PCI-E till respective RAMDAC och skickas till de olika skärmarna...

Men jag kan ha fel där hur den tekniken fungerar.

Men det är inte värre än att köra en bench i de olika inställningarna med 1920x1080 upplösning och se vad som presterar. Får köra det hemma sedan
Surround, SLI och SLI-disabled.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fluf:

Oki, i tri-sli så tar den en skärm per kort (med två kort är det 2+1). Jag har fått känslan av att SLI, interleave biten av samarbetade grafikrenderingen där flera kort samarbetar med en bild fungerar något annorlunda på surround-setting. DVS, fått känslan av att varje grafikkort renderar sin separata bild till sin separata skärm snarare än att alla samarbetar om en bild som sedan skickas över PCI-E till respective RAMDAC och skickas till de olika skärmarna...

Men jag kan ha fel där hur den tekniken fungerar.

Vet ärligt talat inte exakt hur tekniken fungerar gällande SLI i surround. Men fungerar gör det iaf:) Tycker själv att det är överlägset att spela på tre skärmar ist för en.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MisterX:

Vet ärligt talat inte exakt hur tekniken fungerar gällande SLI i surround. Men fungerar gör det iaf:) Tycker själv att det är överlägset att spela på tre skärmar ist för en.

Lätt, kört en del Dirt det senaste bara för att det är så jäkla läckert. Inte så mycket för racing annars men nu är det njutbart. I dirt3 bench får jag min 81FPS och avarage 101FPS med max allt utom 4xASF och postprocess medium. Då kör jag med bezelcorrection så den renderar 6010x1080.

Helt bananas att hårdvara kan rendera 6,5miljoner pixlar 100ggr per sekund med en massa effekter. Lika fascinerad varje gång.
38miljarder 944miljoner 800tusen pixlar per minut o.0

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Herregud vilken dator! Inget man tar med på Lan precis?

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Det kallar jag dator o.O

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Tack!:)

@ST33N: Har redan svarat på den frågan ett par ggr;)