Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Oja...inte bara en, utan flera. Ett digert modpaket vid namn Realism Overhaul eller RO kort. Här kan du läsa mer.

Galet, spelet är sjukt svårt som det är :-D. Såg att det fanns multiplayermod också, har du provat?

Permalänk
Inaktiv

@SexMachine: Ja man får typ lära om sig spelet om man kör vissa moddar, med RSS (Real Solar System) blir skalan 1:1 istället vilket komplicerar saker rejält...

Sen har jag provat multiplayer i v1.3, varit i några dogfights med polarna! Grymt läckert...

Permalänk
Medlem

Uppe i 300h och kör mest sandbox mode... Skulle vilja experimentera mer med rovers men har aldrig blivit riktigt klok på hur man lätt "mergar" olika farkoster, jag vill ju kunna bygga dom separat ibland, och sedan sätta fast dom eller lasta dom på en annan farkost, men känner att systemet för det är väldigt klumpigt? :/

Kanske bara jag som inte blir klok på det

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Uppe i 300h och kör mest sandbox mode... Skulle vilja experimentera mer med rovers men har aldrig blivit riktigt klok på hur man lätt "mergar" olika farkoster, jag vill ju kunna bygga dom separat ibland, och sedan sätta fast dom eller lasta dom på en annan farkost, men känner att systemet för det är väldigt klumpigt? :/

Kanske bara jag som inte blir klok på det

Man kan ändra vilken del som är "root part", och då kan du börja med din rover, fästa den vid raketen och sen ändra root part till kommandmodulen.

https://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Root_part

Permalänk
Inaktiv

Pressar gränserna! Mach 3 utan problem! Tycker det är roligast att göra jets, replikor.

Moddar: RO, Advanced Jet Engine, Ferram Aerospace Research, Real Chute, Real Heat, Real Fuels, Real Plume, Deadly Reentry, TweakScale, MechJeb, B9 Procedual Wings, Infernal Robotics (för variabla vingar) + lite annat smått och gott. Appropå Infernal Robotics så kommer snart robotik som standard! <3

Permalänk
Inaktiv

Mini-VTOL, rolig att flyga Sugen på att göra en harrier!

Permalänk
Avstängd

Jag undrar om det finns riktigt starka decouplers någonstans?

(Håller på med en rysk rymdpulka som skall sitta i toppen av ett stort raketsteg som skall agera bränsledepå, samt andrasteg (försöker återskapa Verner Von brauns konceptraket (men inspirerad av Eugen Semitjovs ideer i Allan Kämpe serien ha ha), men just nu dras den med en del stabilitetsproblem, lyckades kompa med att rikta en dysa assymetriskt i "ryggen" men ingen decoupler jag hittat håller för påfrestningen sedan pga vikten av bränslet till en atomreaktionsmotor i rymdfärjan, som skall fungera som långdistans tredjesteg innen en jonmotor tar över ett "lonly eagle" projekt (Just nu har jag dock bara lyckats att skicka stackars Jeb skitlångt ut i rymden på enkelresa... ha ha Men tanken är ju att han också skall kunna återvända och ta med sig last hem. )
Jag försökte rotations stabilisera den förut men då blev den till en banan, som jag gissar på grund av att rymdskytteln inte har äkta symmetrisk tyngdpunkts fördelning i axelriktningen när den står vetikalt....

(Min bild på Jeb och Bill kommer från en tidigare prototyp där jag laborerade med en ring av multiboosters men jag glömde att justera bränslemängden i Saturn V steget, dock lyckades jag rädda dem med hjälp av tredje stegets motorer så att de kunde nödlanda i havet... ha ha)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon285333:

Det måste jag göra! Tack för tipset!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv

Ville tipsa om en bra guide för handledning om man har svårt för att bygga flygplan.

Och som guiden säger så spela helst med FAR för högre realism & känsla

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv

Äntligen fått Infernal Robotics att funka & inviger med en F-14...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

med RSS (Real Solar System) blir skalan 1:1 istället vilket komplicerar saker rejält...

Hade gärna kört det, men jag tycker det är för bökigt med massa olika komponenter som ska laddas ner och installeras för sig, från olika utvecklare. De borde verkligen sätta sig och göra ett samlat paket med alla komponenter inbakade, bara att installera. Tyvärr är det ofta priset man får betala för gratis moddar och gratisprogram generellt. De som utvecklar har nästan aldrig känsla för användarvänlighet eller användargränssnitt, utan lever i sin lilla nördbubbla.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv

@cyklonen: Det kan vara lite meckigt att göra manuellt absolut och något missrepresentativt från utvecklarna, men deras forum är väldigt aktivt & bra, lätt att få hjälp ofta direkt från utvecklaren själv. Där skulle funnits flera paketlösningar som du säger, håller med. Ett är ju RO där du har det tydligt. Du har ju CKAN också som kanske är för dig, alla moddar i en snygg GUI. Behöver du sen veta om moddarna funkar ihop, besök deras excellenta forum som sagt.

Permalänk
Inaktiv

Hihi, med dubbelt så mycket minne efter uppgraderingen kan vi börja kötta mer moddar >:)

Permalänk
Avstängd

Hej!

Jag har en förmodligen enkel fråga, men varför stannar min jonmotor plötsligt mitt ute i rymden, trots att jag har nästan full charge på både elström och xenongas?

Jag lyckades inte få igång den heller över huvud taget, inte heller med vanlig trottel...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number