Windows Phone 7-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Hedersmedlem

Windows Phone 7-apps du inte klarar dig utan

Precis som med de andra tre app-trådarna, lista de appar för Windows Phone 7 ni inte klarar er utan, med förklaringar vad appen i fråga gör!

Permalänk

Facebook - Ingen förklaring lär behövas här.
Sthlm Travel - SL app, används i princip dagligen.
Musicshark - Grooveshark-app. I väntan på Spotify

Permalänk
Medlem

Några av mina favoriter:

  • Baconit - Väldigt modern metro applikation för reddit, den bästa som finns ute i mina ögon

  • Cocktail Flow - Med ingredienser från din bar, identifierar den vilka drinkar du kan göra just nu (och mycket mer, samt växande kollektion av recept)

  • IMDb - Allt filmrelaterat

  • Weather View - Fördetta "Vädret", kan hantera flera olika städer samt live tiles

  • Bankhubben - Stödjer de flesta banker därute

  • Evernote - Synka anteckningar och annat med vad du än använder - i ett snyggt gränssnitt

Permalänk
Medlem

Appar

Hej!
Några jag gillar:
Toggle - För att lägga ut tiles på startsidan
Google Search - Säger sig själv....
Vädret
Suggestion Box - För att påverka utvecklingen av OSet
Photocasa - Komma åt Picasa album
MetroFacelift - Sjyssta bakgrunder
Wordfeud
Lokaldelen.se - Hitta.se och Eniro fanns inte, men denna är precis lika bra

Permalänk
Medlem

Spotify (klarade mig iofs länge utan)
TV Guide Sverige
Tuneln Radio
Stockholm Travel
IMDb
Flashlight
Amazing Weather

Spel:
Enigmo
geoDefense
Jet Car Stunts WP
Need For Speed Underground

Permalänk
Medlem

Som inte har nämnts:

Handelsbanken
Weave - Bästa rss-läsaren?
TV-Show - Grym på att spåra vilka avsnitt man sett på sina favoritserier. Utnyttjar metro fint. Moln-backup. Något seg.
Flashlight X
My encyclopedia
Skydrive
Sök operatör
Uttagsautomater

Spel:

Krashlander

Lokaldelen.se är värd att nämna en gång till faktiskt!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Veckokalender

Hade ju varit överlycklig om någon kunde tipsa om en veckokalender app som också tillåter redigering...
På iPhone fanns weekcal som slog den inbyggda med råge, men jag hittar ingen på WP som tillåter redigering...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pexer:

Hade ju varit överlycklig om någon kunde tipsa om en veckokalender app som också tillåter redigering...
På iPhone fanns weekcal som slog den inbyggda med råge, men jag hittar ingen på WP som tillåter redigering...

Den kalender som medföljer tillåter redigering. Kollat på menyn längst ner? Dock finns endast månadsvisning och det originella.

Permalänk
Medlem

Den här gillar jag skarpt. Fantastiskt att den är gratis.

http://www.windowsphone.com/sv-SE/apps/d9ff60f1-cece-45ab-80a...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Flashlight
IMDB
Whats app
Notepad free
PC Remote

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag glömde:

Tango (gratissamtal ink video)

Soundhound (som Shazam fast gratis)

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Lite andra väldigt trevliga appar:

  • GeekBits - Nörd relaterade nyheter, man kan välja vilka man vill ska visas (dvs. Ars Technica, Gizmodo, Lifehacker och mycket annat)

  • Calorie Tracker - Fyll i vad du har ätit med enkelhet och se hur mycket du har kvar att äta per dag, med de mål just du har

  • Runtastic Lite - Förmodligen den bästa löpningsappen (gratis versionen)

  • Sthlm Commute - Tunnelbanor, bussar och deras tider i Stockholm (väldigt smidigt och bra gjord)

  • Tågtid - Namnet säger lite vad det är, fungerar väldigt bra!

  • Vimeo - Vimeos officiella applikation, rätt imponerad faktiskt med hur bra de gjort det (släpptes nyligen)

  • WP Central - App recensioner och nyheter till Windows Phone

Permalänk
Medlem

De appar jag använder mycket, i ingen speciell ordning

Wordfeud
Baconit
Skolmaten
IMDb
Lokaldelen.se
Nummerupplysning
Wikipanda
GG Button

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Den kalender som medföljer tillåter redigering. Kollat på menyn längst ner? Dock finns endast månadsvisning och det originella.

Grejjen var just att det skulle vara en veckokalender...

Glömde en app som hängt med mig på Win Mobile, Symbian, iOS och nu WP:
Endomondo: Klockren app för löpning etc.
Har testat Runkeeper, Run.gps och Sportstracker men alltid återvänt till Endomondo.
Plattformsstödet är outstanding.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pexer:

Grejjen var just att det skulle vara en veckokalender...

Glömde en app som hängt med mig på Win Mobile, Symbian, iOS och nu WP:
Endomondo: Klockren app för löpning etc.
Har testat Runkeeper, Run.gps och Sportstracker men alltid återvänt till Endomondo.
Plattformsstödet är outstanding.

Jaha okej, jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det just nu.

Har du testat Runtastic och jämfört det med Endomondo?

Två av mina favoritspel är dock dessa två:

  • Penguin - Gratis, väldigt roligt och simpelt! Bra gjort.

  • Wordament - Speaks for itself, en av de kändare spelen till Windows Phone, riktigt kul att spela! Även gratis.

Permalänk
Medlem

Bankhubben
Imageboard
Metrotube (Finns tyvärr inte att ladda ner längre)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

BBB: App-ocalypse - http://www.windowsphone.com/sv-SE/apps/d9ff60f1-cece-45ab-80a...

Riktigt grymt Tower defence spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Jaha okej, jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det just nu.

Har du testat Runtastic och jämfört det med Endomondo?

Två av mina favoritspel är dock dessa två:

  • Penguin - Gratis, väldigt roligt och simpelt! Bra gjort.

  • Wordament - Speaks for itself, en av de kändare spelen till Windows Phone, riktigt kul att spela! Även gratis.

Runtastic ser riktigt nice ut också
Har kört Endomondo ett par år nu och det ska mycket till att byta nu när man har all träningshistorik där.
Två grejjer jag saknar med Endomondo är skärmlås under löpning och att den fortsätter tracka i bakgrunden om det kommer samtal etc. Nu kommer det en helt ny version av Endomondo i feb-mars, men hur funkar dessa på Runtastic?

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Squeezebox Control, en riktigt snygg och väl fungrande app för alla som använder Squeezebox-systemet för att lyssna på musik. Styr min Boom och Duet enkelt från telefonen numera.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Kul att se att plattformen tagit sig. Apputvecklarna verkar tro på den trots att den var utdömd mot iOS och Android.

Permalänk
Medlem

Skapade ett konto på Windows-Phone.nu för att kunna anmäla mig till betatest av appar för Blocket och Prisjakt. Har fått börja testa appen för Blocket och den ser mycket bra ut. Enkelt att söka och filtrera resultaten.

Tycker överlag att det är bra kvalitet på WP-apparna.

Kan även tipsa om AppFlow App Discovery - ett mycket trevligt program för att få tips om olika appar.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH:

;11936123]Skapade ett konto på Windows-Phone.nu för att kunna anmäla mig till betatest av appar för Blocket och Prisjakt. Har fått börja testa appen för Blocket och den ser mycket bra ut. Enkelt att söka och filtrera resultaten.

Tycker överlag att det är bra kvalitet på WP-apparna.

Kan även tipsa om AppFlow App Discovery - ett mycket trevligt program för att få tips om olika appar.

Gjorde samma sak för ett par veckor sedan men fick aldrig något svar :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Finns det någon bra app som håller koll på buss tider i västragötaland?

Maste saga att coolRemote ar en rolig app, funkar riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pexer:

Hade ju varit överlycklig om någon kunde tipsa om en veckokalender app som också tillåter redigering...
På iPhone fanns weekcal som slog den inbyggda med råge, men jag hittar ingen på WP som tillåter redigering...

Även fast den inte tillåter redigering (vilket tyvärr ingen gör eftersom WP API:t inte tillåter det) så är Week View en trevlig kalender. Förrutom att den är snygg och utvecklaren är aktiv med att svara på önskemål, så har den en snygg Live Tile till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pexer:

Grejjen var just att det skulle vara en veckokalender...

Hittade det du letade efter: Week Calendar

Samma gränssnitt som det integrerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TyphoonCC:

Finns det någon bra app som håller koll på buss tider i västragötaland?

Under utveckling! (västtrafik)

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Nyligen lanserade Prisjakt sin app i Marketplace.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Hittade det du letade efter: Week Calendar

Samma gränssnitt som det integrerade.

God bit på väg, men finns det någon som även visar veckonumret?

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboDuCk:

God bit på väg, men finns det någon som även visar veckonumret?

Om du vill ha veckonummer automatiskt i den inbyggda kalendern kan du ju synka med Google Kalender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Finns det människor som använder Windows P hone 7?

Jajamensan - blir mer imponerad ju mer jag använder det (och jag använder även iPhone4 och HTC Android)

Skrivet av Cable:

Nyligen lanserade Prisjakt har dykt upp i Marketplace.

Mycket trevligt - fungerar utmärkt att scanna streckkoder.

Känns stråt vassare än ios-appen