Permalänk
Medlem

Cocainerushwithmilksoftassilk

Har uppgradera min stationära ett snäpp. Tänkte att jag skulle dela med mig lite.

Det är alltså ett Fractal Design Define R3, som är smått modifierad för att få plats med en radiator i fronten. Komponenterna som den är fylld med, är följande:

Intel i7 2600K @ 4.4 (Har inte hunnit testa hur långt den kan gå)
A-Data XPG Plus v2.0 2x2Gb 1866mhz
Gigabyte P67 UD7 B3
Zotac GTX 580 @ 900mhz
Intal G2 80Gb SSD
Seageta 2Tb Green

Fläktar: 4st 120mm Schyte Gentle Typhoon 1450varvs och 2st 140mm Scythe Slip Stream 800varvs (Styrs av en Zalman fläktkontroller.

Vatten: EK Radiator XT360, EK-block på både processor och grafikkort. Pumpen är en Laing D5 med Bitspower-kit beståendes av en top och pimpning i form av metallhölje och vibrationsdämpning.

Cocainerushwithmilksoftassilk

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Men saknar du inte en optiskt läsare?

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJKL:

Snyggt!
Men saknar du inte en optiskt läsare?

Har inte känt något behov av optisk läsare under dessa två år jag varit utan det i både min stationära och laptop

Allt går att få tag på via nätet nu förtiden. Även lagligt

Permalänk
Medlem

varför bytte du från ett ax1200 watt till ax 850watt?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

varför bytte du från ett ax1200 watt till ax 850watt?

Har ingen användning av ett AX1200. Så anledningen var pengar och ljudnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

Har ingen användning av ett AX1200. Så anledningen var pengar och ljudnivå.

blev väl inte tystare? men jag förstår;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

blev väl inte tystare? men jag förstår;)

Hur menar du? Klart det blir tystare. AX850's fläkt snurrar i 0 varv per sekund under låg belastning, jämfört med AX1200's som snurrar i 1100 varv under samma belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

Hur menar du? Klart det blir tystare. AX850's fläkt snurrar i 0 varv per sekund under låg belastning, jämfört med AX1200's som snurrar i 1100 varv under samma belastning.

wow kollade just upp det den körs ljudlöst upp till 20% belastning, vilket är otroligt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

Hur menar du? Klart det blir tystare. AX850's fläkt snurrar i 0 varv per sekund under låg belastning, jämfört med AX1200's som snurrar i 1100 varv under samma belastning.

sry trodde ax1200watt också var halvpassivt...

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Dina högtalare fick mer uppmärksamhet av mig än datorn, vad äre för några? Väldigt fina, låter säkert skit bra också.

Datorn var också fin

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Dina högtalare fick mer uppmärksamhet av mig än datorn, vad äre för några? Väldigt fina, låter säkert skit bra också.

Datorn var också fin

Högtalarna är jag mycket nöjd med
Det är ett par GamuT L3.
Danska högtalare som skapats av Scan-Speaks fd chefsdesigner.

Permalänk
Medlem

Är den vita slangen 'uv vit' elller är det bara jag som inte har lyckats hitta en riktigt vit slang? Fin dator, och plus för val av hörlurar!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Tjusigt!

Permalänk
Medlem

Stiligt!
Ännu en till som har förstått att man inte behöver någon tank. Visst tar det några minuter extra att fylla och lufta utan men man tjänar några hundringar

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Temps?

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Snyggt! Dina Gamut låter bra förmodar jag? fin elektronik du har också

Permalänk
Medlem
Skrivet av omnia:

Är den vita slangen 'uv vit' elller är det bara jag som inte har lyckats hitta en riktigt vit slang? Fin dator, och plus för val av hörlurar!

Slangen är vit, men lite halvt transparent och påverkas inget av UV-ljus

Tack för komplimang om hörlurarna. De finns nu med i galleriet

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Det är till stor del din förtjänst Hirsch att detta album blev till

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

Snyggt! Dina Gamut låter bra förmodar jag? fin elektronik du har också

Tack! Jepp, håller med WhatHiFi, asbra är dom!

Permalänk
Medlem

Finfint! Men det var en annorlunda åsna, såg mer ut som en get

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiZQan:

Finfint! Men det var en annorlunda åsna, såg mer ut som en get

Uppmärksamt av dig
Visst är det en get.

Permalänk

Ingen I/O-plåt?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Igen I/O-plåt?

Det handlar om lathet. Kom på I/O-plåten efter att jag monterat moderkortet och majoriteten av komponenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

Har ingen användning av ett AX1200. Så anledningen var pengar och ljudnivå.

AX850 är även lite mindre än vad AX1200 är. Vilket kan va en fördel Blev riktigt rent & snyggt! lacka nätagget vitt också tycker jag

Permalänk
Medlem

Vrf har du inte skruvat i alla skruvar till distanserna till moderkortet? Du sakar 2 alla fal ser jag. Toppen i mitten å i centrum av moderkortet. Nice annars!

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Snyggt ...:D Men själv har jag en res, tycker att det är lite smidigare.......tänkte först köra med T-anslutning men hittade en 5,25 res för typ 80kr så......jag tyckte att deet var värt någon xtra krona:)

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Permalänk
Skrivet av j.micke:

Det handlar om lathet. Kom på I/O-plåten efter att jag monterat moderkortet och majoriteten av komponenterna.

Haha been there "didn't" do that.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Sexy build ^.^ Men asså har sätt en del andra göra nått liknande (opererat bort hårddiskburarna) och ja blir fan sugen på att göra de själv Men hur får du bort dom? Vad använder du för verktyg?? Och bara sådär btw, varför går de en slang till baksidan? :s Och hur vet du att det inte finns bubblor i systemet utan en reservoar?

MVH

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk

Kalasfint!

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vippan:

Sexy build ^.^ Men asså har sätt en del andra göra nått liknande (opererat bort hårddiskburarna) och ja blir fan sugen på att göra de själv Men hur får du bort dom? Vad använder du för verktyg?? Och bara sådär btw, varför går de en slang till baksidan? :s Och hur vet du att det inte finns bubblor i systemet utan en reservoar?

MVH

Där man kommer åt, är det smidigast att borra igenom pop-nitarna. Ofta är det dock för trångt och då får man ta fram dremeln. I mitt chassit upplevde jag det relativt lätt att avlägsna burarna. Men det är väldigt mycket beroende vilket chassi man har.

Den slangstump som ser ut som att den går till baksidan, är T-kopplingen.
Bubblor synar jag genom den halvtransparenta slangen, med hjälp av en ficklampa.