Permalänk

Bärbar 13"-14" runt 7k kr

Hej.

Har prackat på mina vänner 3820tg då den troligtvis är en av de mest prisvärda datorerna i sin klass (om man inte går upp någon tusing till dvs).
Nu så är det så att det börjar dra ihop sig för mig att köpa en bärbar då jag behöver en till skolarbetet + under sommaren då jag inte kommer spendera den på studieorten och släpa med sig sin stationära dator är en sista utväg.
Då jag som sagt har prackat på mina vänner den modellen så kanske även jag får dra mitt strå till stacken och köpa den dock så har jag ett litet dilemma...

Antingen köpa modellen med i5-480 för 6.5k eller köpa modellen med i5-450 för en tusing mindre. Jag vet inte hur stor skillnad den skulle göra eller om det ens är värt pengarna. Jag kommer troligtvis byta ut hårddisken mot en ssd och ev uppgradera till 8gb ram. Vet dock att när det gäller till benchmarks så blir det någon procent som man vinner i bytet på processorn men kommer detta att spela någon roll med tanke på grafikkortet som sitter i? Kanske är det någon som kan ge mig en liten hjälp på traven?