Permalänk

Minima "H2O" by Krister (bygglogg)

Först på slaktarbordet för mig på swec. står ett Lian Li PC-Q11B

Jag är redan less på min stationära med mitt Raven RV-02E chassi, det är helt enkel för stort och otympligt så jag ville bygga något mindre och kompaktare men bibehålla den grymma spelprestandan från ett fullskaligt ATX bygge. Jag kunde heller inte hitta någon butik som säljer flourescerande röd sprayfärg för att slutföra raven chassit

Innehåll so far:
Lian Li PC-Q11B
Cooler Master M850W
2x Antec Khuler 620
2x Scythe GT 1450RPM
1x Scythe GT 1150RPM
Asus GTX 560Ti
Intel 2500K
2TB Samsung F4EG
Crucial M4 128GB

Delar som är påväg:

Zotac Z68ITX-A-E

Edit: Ändring i beställningen. Pga. de senaste rykterna kommer inte bulldozer före augusti, därför kommer jag istället inhandla en SB 2500K när zotac uppgraderar deras "Zotac H67ITX-C-E Wifi B3" till Z68. Även sleeve är på väg. Förhoppningsvis blir detta projekt färdigt tidigare.

De blåa rektanglarna ska föreställa antec raddarna och pilarna luftflödet. Ena antec 620 blocket kommer måsta modifieras för att passa på grafikkortet Nätdelsfästena kommer behöva förlängas för att nätdelen ska passa i chassit.

Jag hoppas detta ger er en bra första inblick i mitt senaste SFF projekt. Kom gärna med ideer eller kritik ^^

Update 2011-07-13 KLAR!!

Besök galleriet här

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk

Bra att focus ligger på chassit så att man inte ser tejpen på stolen, taktiskt

Permalänk

Inte mycket att säga sofar mer än klara fina bilder. Sätter poäng när det kommer mer innehåll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta ska bli mycket intressant, att se om och hur du får fast antec blocket på grafikkortet.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Hedersmedlem

Ska du sätta ett Antec Kuhler-block på grafikkortet? Hur ska du göra med minneskylning och strömförsörjnings-kylning osv?

Ska bli spännande att se hur det blir.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Ska du sätta ett Antec Kuhler-block på grafikkortet? Hur ska du göra med minneskylning och strömförsörjnings-kylning osv?

Ska bli spännande att se hur det blir.

Ja blocket ska på grafikkortet först ska jag se hur varmt det blir utan fläkt under grafikkortet. Om strömförsörjning blir för varm får jag modifiera dit någon mindre fläkt.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Hade jag varit dig så hade jag köpt en separat 120mm radd och ett fullcoverblock till grafikkortet och sen kopplat på de på lopen på 620 systemet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Hade jag varit dig så hade jag köpt en separat 120mm radd och ett fullcoverblock till grafikkortet och sen kopplat på de på lopen på 620 systemet.

Jag tror det skulle bli lite tight i chassit, det är redan på millimetern. Det skulle även bli dyrare

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Kristers bensin:

Jag tror det skulle bli lite tight i chassit, det är redan på millimetern. Det skulle även bli dyrare

Sen vill man ju ha slutna, underhållsfria system av en anledning

Ska bli intressant att se hur det blir i slutändan!

Lycka till !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Spännande projekt, blir kul att se hur du löser det med fästet på grafikkortet
Gillar också bilderna, riktigt bra foton som ökar betyget från mig

Permalänk

Här har du snygga skruvar i olika längder.
Om du ska ha lite sleeve så kan du ju passa på

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen veta hur det kommer gå. Du tar så fina bilder så du får redan 5p ^^

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Här har du snygga skruvar i olika längder.
Om du ska ha lite sleeve så kan du ju passa på

//BG

Bultarna var det inget fel på men man behöver köpa något för 15euro för att få handla över huvudtaget och sedan tar de 9euro i frakt. Dessutom har jag redan beställt sleeve från djungelapa, så det blir ett stort no no för MDPC.

Skrivet av Goo5e:

Jag vill verkligen veta hur det kommer gå. Du tar så fina bilder så du får redan 5p ^^

GPUfästet är i princip färdigt, väntar på att epoxyn ska torka så kommer det bilder på den Man får tacka för det, men bilderna är bara tagna i en enda veva eftersom jag gör något klart på soffbordet. De riktiga artistiska/studio bilderna med macro o allt kommer då allt är färdigt

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

GPUfästet är i princip färdigt, väntar på att epoxyn ska torka så kommer det bilder på den Man får tacka för det, men bilderna är bara tagna i en enda veva eftersom jag gör något klart på soffbordet. De riktiga artistiska/studio bilderna med macro o allt kommer då allt är färdigt

Ja, det är ju inga proffs bilder, men jag kan inte direkt klaga på dom

Permalänk
Medlem

ååh Fin ringen blev döh ^^

Permalänk
Medlem

Gillar ditt nytänkade väldigt mycket, har följt det hela tiden då jag har tyckt att det har varit spännande med ett itx bygge med slutenvattenkylning. Men såg nu att du hade tagit sönder ditt verktyg och då kände jag mig tvungen att ge dig tips så du kommer igång igen! Tog själv sönder mitt verktyg, väldigt snabbt.. Så jag testade med mitt pinkorts verktyg jag fick med min iPhone som funkade helt perfekt! Mycket mycket smidigare! Men om du nu inte äger en iPhone så tar du ett gem slår lite på den med en hammare sen istället för böja den så ska du ha den spikrak och trycker in en sida i taget på kontakten. Då förstör du inte kontakten håller och den lossnar mycket enklare. Det gäller bara få igång tekniken! Hoppas detta hjälpte något ^^ Lycka till med bygget, det blir intressant att överbevaka!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

fortsätt längre in :), följ mina råd på detta projektet

http://www.sweclockers.com/galleri/6933-djungel-svarta-rodafl...

kolla från bild nr 38

gör du så så blir det prefekt !

Permalänk
Skrivet av BlackDistortioN:

Gillar ditt nytänkade väldigt mycket, har följt det hela tiden då jag har tyckt att det har varit spännande med ett itx bygge med slutenvattenkylning. Men såg nu att du hade tagit sönder ditt verktyg och då kände jag mig tvungen att ge dig tips så du kommer igång igen! Tog själv sönder mitt verktyg, väldigt snabbt.. Så jag testade med mitt pinkorts verktyg jag fick med min iPhone som funkade helt perfekt! Mycket mycket smidigare! Men om du nu inte äger en iPhone så tar du ett gem slår lite på den med en hammare sen istället för böja den så ska du ha den spikrak och trycker in en sida i taget på kontakten. Då förstör du inte kontakten håller och den lossnar mycket enklare. Det gäller bara få igång tekniken! Hoppas detta hjälpte något ^^ Lycka till med bygget, det blir intressant att överbevaka!

Man får tacka så mycket, jag hoppas verkligen detta ska bli ett riktigt grymt litet monster till dator Tyvärr äger jag en Galaxy S o inte iphone 4 Men jag ska testa med nån pinsett eller gem av något slag så återkommer jag med resultat i form av fler galleri bilder ^^

Skrivet av KsKz_91:

fortsätt längre in :), följ mina råd på detta projektet

http://www.sweclockers.com/galleri/6933-djungel-svarta-rodafl...

kolla från bild nr 38

gör du så så blir det prefekt !

Tackar så mycket för tipsen och måtten, nu lär det bli wünderbar :P:P

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Fan, det ser ut som att kylaren passar perfekt på grafikkortet Nästan som att den är gjord för den ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Man får tacka så mycket, jag hoppas verkligen detta ska bli ett riktigt grymt litet monster till dator Tyvärr äger jag en Galaxy S o inte iphone 4 Men jag ska testa med nån pinsett eller gem av något slag så återkommer jag med resultat i form av fler galleri bilder ^^

Tackar så mycket för tipsen och måtten, nu lär det bli wünderbar :P:P

det var så lite så

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant med Khulern på grafikkortet! Har kollat in galleriet flera gånger per dag sedan det presenterades som idé i projektet :).

Har själv en H50 som ligger, har kollat runt efter olika mods för att se vad man kan hitta på, detta är något många frågat efter.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Dra på några extra muttrar på kylaren så blir det nog bra

Permalänk
Skrivet av Antzo:

Väldigt intressant med Khulern på grafikkortet! Har kollat in galleriet flera gånger per dag sedan det presenterades som idé i projektet :).

Har själv en H50 som ligger, har kollat runt efter olika mods för att se vad man kan hitta på, detta är något många frågat efter.

Jätte kul att du tycker det var en intressant mod! : ) voltregulatorn och faserna blir heller inte sådär äckligt varma bara så varma så man inte kan hålla på dom i mer än 2-3 sekunder.

Fick faktist iden från en som gjorde samma sak på sitt gtx 480 med sin H70. Vi får se om fler göra samma mod framöver

Skrivet av 91fisher:

Dra på några extra muttrar på kylaren så blir det nog bra

Det ska jag göra, tack för tipset!

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Ser fint ut Hur kyler du resten av grafikkortet då? :S

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Ser fint ut Hur kyler du resten av grafikkortet då? :S

Behövs nog inte, faserna och voltregulatorn verkar inte bli så varma på detta kort. Minnen behöver aldrig kylning

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Proffsmoddare

Intressant galleri!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

fin lösning med gpun

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk

Följer detta med spänning:)

Visa signatur

Server|2st Xeon E5620 2.4Ghz|Intel S5520HCR|48GB DDR3|150GBx2 RAID1 WD VelociRaptor | 18TB RAID6 |9280-24ie
Laptop
Lenovo T430, i7-3520 | 16GB RAM | 2x 512GB SSD | Nvidia 5400M
MacBook Air - Mid 2013

Permalänk

Kan meddela till alla att Zotac's Z68 mini-ITX mobo kommer den 31 maj, därför kommer inga fler komponenter beställas före det.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Tusan vilket läckert bygge

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm