Permalänk
Medlem

Flash dör

Mallen för buggrapporter var lite mycket, och jag vet inte ens hur stor del av detta fel som beror på er..

Problem:
När jag stänger en flik eller går från en plats till en annan på sidan (tex från framsida till forum, eller forum till underforum) så dör flash. Detta gäller alla flikar, alla sidor. Tex kan jag ha två flikar med swec och en med youtube, och då är det såklart lagom frustrerande när youtuben går och dör för att jag klickar på en länk på swec. (men bara ibland.. ofta!) Jag har aldrig fått det här beteendet på någon annan sida..

Jag kör chromium under arch linux, säg till om ni vill veta mer än så.

Hoppas det löser sig..

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej gibbon,

Flash fungerar generellt dåligt i *nix, så jag skulle tro att det snarare är där problemet ligger eftersom vi inte fått in några andra rapporter om liknande problem.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Mallen för buggrapporter var lite mycket, och jag vet inte ens hur stor del av detta fel som beror på er..

Problem:
När jag stänger en flik eller går från en plats till en annan på sidan (tex från framsida till forum, eller forum till underforum) så dör flash. Detta gäller alla flikar, alla sidor. Tex kan jag ha två flikar med swec och en med youtube, och då är det såklart lagom frustrerande när youtuben går och dör för att jag klickar på en länk på swec. (men bara ibland.. ofta!) Jag har aldrig fått det här beteendet på någon annan sida..

Jag kör chromium under arch linux, säg till om ni vill veta mer än så.

Hoppas det löser sig..

Använder du dig av _64 Arch, samt vad har du för flash, kolla så du kör native eftersom Sweclockers har problem med NSPlugin Wrapper & flash.

se följande: http://www.sweclockers.com/forum/17-linux-och-ovriga-operativ...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.