Permalänk
Medlem

fryslagg mitt i allt!

som rubriken lyder så är det så att för ca 4-5 månader sen bytte vi router (till en belkin från att ha haft en D-link) pga att den då den var då typ 4 år gammal och dog typ bara en dag. Jag bad pappa installera den och köra drivrutinerna så det skulle vara klart när jag kom tillbaka till honom (bor varannan vecka).

och så på måndagen så satte jag mig vid datorn och efter en stund så inträffade ett fryslagg som varar i ca 10, detta märker jag bara i cs. för på internet så hinner man knappt märka det.

ps. min kompis har exakt samma problem vi har telia båda två och bor i samma hus (fast han bor i den andra tappen) och han märker av det när han spelar WoW för då dc'ar han mitt i allt. lagget kommer inte regelbundet utan det kan hända 2-3 ggr per dag.
är det routern det är fel på eller?
vi kör 100 mbit/fiber och när jag kör direkt in i jacket så flyter det utan lagg.

tack för hjälpen!

Visa signatur

Intel(R) Core 2 duo E7400 @ 2.80Ghz
ATI HD RADEON 5750 1GB <3
640 GB HDD
4 GB RAM
Win 7 @ 32-bit

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att detta problem har kommit till oss ute på landet i köping, Man sitter och spelar.. plötsligt försvinner internet HELT
då får man vänta typ 1-5min sen så är det tillbaka igen, jag är trött så sånthär skit när man spelar och snackar med kompisarna, FY TELIA FY!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Vill bara säga att detta problem har kommit till oss ute på landet i köping, Man sitter och spelar.. plötsligt försvinner internet HELT
då får man vänta typ 1-5min sen så är det tillbaka igen, jag är trött så sånthär skit när man spelar och snackar med kompisarna, FY TELIA FY!

ja fyfan!

Visa signatur

Intel(R) Core 2 duo E7400 @ 2.80Ghz
ATI HD RADEON 5750 1GB <3
640 GB HDD
4 GB RAM
Win 7 @ 32-bit