Ska mna skaffa Cod Mw2, eller?

Permalänk
Medlem

Ska mna skaffa Cod Mw2, eller?

Hej Sweclockers multiplayer boys som håller till här.

Jag är lite osäker om jag ska verkligen skaffa Cod mw2, Dels att jag är lite Bekymrad är Installationen och Steam programet, som jag inte fattar ett dugg till.

Många säger att de hade problem med Steam och sånt varför krävs det för att spela?

Mvh / Sebbe

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

kopieringsskydd så att man inte kan sälja spelet vidare. pröva bad company 2 betan istället

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

OT: Helt otroligt, en person från grycksbo på swec

OnT: Det går att installera från DVD-skivorna, om man inte har en snabb uppkoppling. Steam har jag sällan haft problem med och jag har använt det sedan det lanserades. Om det är något man har problem med så är det IWnet(används för att spela MW2 online).

Trots alla nackdelar, så har jag ändå riktigt kul när jag spelar med mina kompisar på en casual nivå.

Varför just steam krävs för att spela, det är väl en hel diskussion i sig tillsammans med det frånvarande stödet av dedikerade servrar.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Steam agerar kopieringsskydd.

Spelet som sådant är otroligt roligt och lagom snabbt. Det är inte CS 1.6-långsamt men inte Unreal Tournament-snabbt. Du kan inte välja map utan det slumpas åt dig. Du kan inte välja server, det väljs åt dig. Jag ser det dock inte som något problem.

Jag har aldrig upplevt lagg när mitt internet har fungerat som det ska.

Jag tycker att du ska köpa det. Det kostar ju inte så mycket, 400 kr, och det är ett stabilt spel.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Köp för guds skull inte spelet, man tröttnar efter en vecka eller så på att servrarna är så extremt dåliga och att alla springer runt med riktigt idiotsäkra vapen som oneshottar allt och alla.

T.ex. ping.. jätteroligt att lira när det ser ut såhär...

http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/ba19ebe808cb5d...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
OT: Helt otroligt, en person från grycksbo på swec

OnT: Det går att installera från DVD-skivorna, om man inte har en snabb uppkoppling. Steam har jag sällan haft problem med och jag har använt det sedan det lanserades. Om det är något man har problem med så är det IWnet(används för att spela MW2 online).

Trots alla nackdelar, så har jag ändå riktigt kul när jag spelar med mina kompisar på en casual nivå.

Varför just steam krävs för att spela, det är väl en hel diskussion i sig tillsammans med det frånvarande stödet av dedikerade servrar.

Ot: Var är du ifrån då, förskräckt eller? xD

Saken som jag vill komma till är hur man typ installerar det i Steam och såna saker reggar in Koden från Manual, jag är typ vanast vid att bara installera med DVD-läsaren.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian R
Ot: Var är du ifrån då, förskräckt eller? xD

Saken som jag vill komma till är hur man typ installerar det i Steam och såna saker reggar in Koden från Manual, jag är typ vanast vid att bara installera med DVD-läsaren.

Har bott där ute. Flyttat in till stan nu ^^

När du stoppar in DVDskivan så laddas steam ner och du registrerar CD-nyckeln till det kontot du skapat(om du inte råkar ha ett sedan tidigare). Det enda som behövs för att registrera ett steam-konto är en giltig email-adress.

Jag tror att spelet laddas ner och installeras automatiskt via steam. Men vill man tvinga att installera från DVD se: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5357-FSQM...

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Spelet laddas ner på datorn yes.
Tror att det tar ca 5 gb.

Permalänk
Medlem

Det är helt klart värt pengarna, inte minst single player delen är mycket fin

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Köp det inte, för allt i världen. I alla fall inte om du tänkt spela multiplayer, och det är knappast värt att köpas för SP-delen heller, den är riktigt kort och riktigt tråkig.

Permalänk
Medlem

Man tröttnar verkligen på multiplayern.. Eftersom det är matchmaking är det alltid nytt folk i varje match.. Lite av de roliga me t.ex. CoD 4 va ju att man kunde köra mycket på samma server (jag körde på datorbutiken/skyttegrav). Var alltid trevligt. Nu är det istället fullt med exploiters/cheaters och folk med väldigt dålig attityd, då det inte finns några admins på servarna..

Permalänk
Medlem

För det är många av mina kompisar som ville att jag skulle köpa det, de säger att det är Bättre än Cod4 av nåt slag.

Tack för svaren.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Köp.

Multiplayern är hur kul som helst.

-----------------

edit: I ett game väljs en spelare till host (server). Det finns inga servrar man kan joina som i mw1

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Spelet laddas ner på datorn yes.
Tror att det tar ca 5 gb.

12gb, brukar vara drygt 1mbps från steam.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian R
Hej Sweclockers multiplayer boys som håller till här.

Jag är lite osäker om jag ska verkligen skaffa Cod mw2, Dels att jag är lite Bekymrad är Installationen och Steam programet, som jag inte fattar ett dugg till.

Många säger att de hade problem med Steam och sånt varför krävs det för att spela?

Mvh / Sebbe

investera i en xbox 360 slipper du krångel med steam

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanna_l
investera i en xbox 360 slipper du krångel med steam

Sant, nästa problem är dock att man har investerat i en xbox 360...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Re: Ska mna skaffa Cod Mw2, eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian R
jag är lite Bekymrad är Installationen och Steam programet, som jag inte fattar ett dugg till.

Bara att ge upp, steam är en av de svårare grejjerna att förstå.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Kasst spel, glad som fasiken att jag avstod från ett köp, lägg pengarna på BC2 istället efter den 30e när dom kommer med en stor patch och gratis mappack.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |