Permalänk
Robot

Obsidian 800D

Jag har tänkt att köpa vattenkylning (vet dock inte när det blir av xD) och då tänkte jag att jag kunde behöva ett lite större chassi än mitt gamla Antec P182. Jag har läst här på sweclockers att 800D är bra så när jag såg att alina hade sänkt det till under 2000:- så slog jag till.

Fick mitt Corsair Obsidian 800D igår (2009-12-02) och installerade delarna direkt. Här kommer lite bilder.

Mina delar:
Corsair Obsidian 800D
Intel Core i7 920
OCZ Platinum DDR3 1600MHz 6GB
Corsair 750w
Asus P6T Deluxe V2
750GB HDD + 150GB Velociraptor
4870 512MB OC

Besök albumet: Obsidian 800D av Choffa

Permalänk
Avstängd

"Det här albumet saknar bilder."

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
"Det här albumet saknar bilder."

Samma för mig, skynda dig att ladda upp - väntar med spänning!

EDIT:
Ser bra ut och lär bli bättre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfredrik
Samma för mig, skynda dig att ladda upp - väntar med spänning!

EDIT:
Ser bra ut och lär bli bättre!

Så nu har jag laddat upp. Visste inte att man kunde ladda upp så få bilder... Det blev inte så många som jag tänkt mig.

Visa signatur

Dator: Corsair Obsidian 800D | Intel Core i7 920 @ 3.4GHz | 6GB Ram | Corsair 750w | Asus P6T Deluxe V2 | 750GB HDD + 150GB Velociraptor | 4870 512MB OC | 2 x Samsung SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Snyggt ordnat i datorn, tror inte att jag sett detta chassit förr, snyggt som attan inuti. Utsidan var dock inte riktigt min stil, P182 passar mig bättre där.

Fint jobb du gjort i ett fint chassi;)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Snyggt galleri, inte så mkt bilder. men var helt okej:)

Knäckt mina pinnar till fläkten till Thermaltake kylaren, ngn som har några extra som skulle kunna vara snäll och skicka om jag betalar för det?:)

Pma isf

Permalänk

Grymt snyggt, hoppas du såg mitt pm (:

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem

Riktigt stilrent, men gud så fula noctuafläktar är.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi, och så klart att Nti-ryggan ska vara med på bild

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem

10p för kabeldragningen under bordet

Permalänk
Avstängd

Sugen som fan på det där chassit...

Nää blir att beställa ett ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigtt att du inte la upp lite bilder från under tiden du byggde...
Och om du tycker att det var få bilder så kunde du ha gjort en bygglogg istället

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

alla verkar klaga på din kabel dragning som du har under bordet:D kan dock komma med en lösning, om du har buntband liggandes? har nämligen samma "data" bord som du har, du kan bunta fast kablarna i borderts underdel. (stål sakerna som du skruva fast bordet på)

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Riktigt stilrent, men gud så fula noctuafläktar är.

haha, kan du rekommendera några andra fläktar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr3d4tor
Snyggt chassi, och så klart att Nti-ryggan ska vara med på bild

haha självklart ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPe
10p för kabeldragningen under bordet

xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Sugen som fan på det där chassit...
Nää blir att beställa ett ^^

Gör så! Det är ett sjukt najs chassi

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Riktigt tråkigtt att du inte la upp lite bilder från under tiden du byggde...
Och om du tycker att det var få bilder så kunde du ha gjort en bygglogg istället

Hade tänkt att lägga upp lite bilder från när jag byggde också men man kunde ju inte ha så många bilder Får väll ta och göra en bygglogg då... ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korwish
alla verkar klaga på din kabel dragning som du har under bordet:D kan dock komma med en lösning, om du har buntband liggandes? har nämligen samma "data" bord som du har, du kan bunta fast kablarna i borderts underdel. (stål sakerna som du skruva fast bordet på)

Tack för tipset! ska se vad jag har

Visa signatur

Dator: Corsair Obsidian 800D | Intel Core i7 920 @ 3.4GHz | 6GB Ram | Corsair 750w | Asus P6T Deluxe V2 | 750GB HDD + 150GB Velociraptor | 4870 512MB OC | 2 x Samsung SyncMaster T220