Alt-tab med musens scroll-hjul?

Permalänk

Alt-tab med musens scroll-hjul?

Hej!

I Mac OS X så har jag musens scrollhjulsknapp mappad till programväxlaren (kringla-tab). Ett klick på den och man får upp växlaren och kan då peka på eller scrolla med scrollhjulet till det program man vill få överst. Mycket smidigt.

Min fråga är om detta går att få till i Windows (Windows 7 och för alt-tab såklart) och i så fall hur man går till väga.

Någon som vet?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

kolla om det inte finns nån funktion för det i drivrutinen till musen

vet att det finns nån sån funktion till min logitech mx518/510 dock på separat programväxlar knapp

tveksamt att nått sånt går med windows utan nån form av tilläggsprogram

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Microsoft Intellipoint har möjlighet till flip 3D (winflagga+tab), och det fungerar även med andra möss som samtidigt är anslutna.
Om intellipoint låter sig installeras utan MS mus ansluten vill jag låta vara osagt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
kolla om det inte finns nån funktion för det i drivrutinen till musen

vet att det finns nån sån funktion till min logitech mx518/510 dock på separat programväxlar knapp

tveksamt att nått sånt går med windows utan nån form av tilläggsprogram

Tack, låter bra då det är en MX510 jag har.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Microsoft Intellipoint har möjlighet till flip 3D (winflagga+tab), och det fungerar även med andra möss som samtidigt är anslutna.
Om intellipoint låter sig installeras utan MS mus ansluten vill jag låta vara osagt.

Tack, har en Intellipoint också, så ska testa med den, men flip-3D är lite för långsam i svängarna för min smak (även med ATI Radeon HD 4890-grafik).

Off-topic: om man ska vägra Firefox, vilken webbläsare menar du att man ska köra då? Den där sidan du länkar till känns ju inte helt uppdaterad...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av star-affinity
Off-topic: om man ska vägra Firefox, vilken webbläsare menar du att man ska köra då? Den där sidan du länkar till känns ju inte helt uppdaterad...

Testa Opera.

http://www.opera.com/browser/
Kan allt som FireFox kan fast från "början". Alltså, du behöver inte leta upp en massa tillägg.

Kört med det sedan 2002 eller något. Har även kört med FireFox men känns allt för klent för min sak då det saknas en jäkla massa funktioner som jag vill ha (som säkert går att leta upp som plugin, men varför ska jag behöva leta upp dom när Opera redan har dom inbyggt?).

Sedan har jag skaffat konto på opera.com så jag hela tiden synkar mina bokmärken. Helt gratis och en underbar funktion.
Om jag sitter med min dator på jobbet och lägger en sida som bokmärke så kommer jag när jag startar Opera på min privta dator direkt får det synkat mot opera.com.
Kan om jag sitter även på vilken webläsare som helst på vilken dator som helst logga in direkt på hemsidan för att komma åt mina bookmärken.
Helt underbar funktion.

Opera är den webläsare som känns absolut seriösast. Kraftfull och snabb. Funktioner som man verkligen inte kan leva med om man har vant sig med dom.

Enda nakdelen jag kan känna med Opera är att en del sidor fortfarande inte hantererar Opera bra (läs: Dom som programerat hemsidan har fuskat med sidan...) då Opera är väldigt hård med kvaliteten på hemsidan.
Fast nu känns det som det är 2 av 100 sidor som inte är bra på Opera så jag märker inte av det direkt längre.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Tack, har testat Opera. Ska göra det igen.
Kan tänka mig att den är fin i Windows, men då jag i huvudsak kör Mac OS X så är det Safari som gäller.
Man märker att de olika webbläsarna känns och funkar olika bra beroende på plattform.

Edit:
Körde just ner Opera 10 beta för Mac OS X. Känns rätt bra. Man man känner att det inte är ett ”naitive” OS X-program. Ska testa Windows-versionen hemma sen också....

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma