Catalyst 9.3 förenar Vista och Windows 7

Permalänk
Medlem

Installationen krashar på min Vista 64. Efter att jag valt språk och valt att installera så krashar det. Någon som har fått den att fungera på Vista 64?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fral
Installationen krashar på min Vista 64. Efter att jag valt språk och valt att installera så krashar det. Någon som har fått den att fungera på Vista 64?

Om du inte ändrar språk då? För språket är ju bara för själva installationsguiden ändå..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fral
Installationen krashar på min Vista 64. Efter att jag valt språk och valt att installera så krashar det. Någon som har fått den att fungera på Vista 64?

Funkar fin fint för mig med Vista 64 iaf.

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jfqvist
Om du inte ändrar språk då? För språket är ju bara för själva installationsguiden ändå..

Har testat det också. Jag tror inte att det är språket i sig som ställer till det. Nästa steg i installationen är ju när man faktiskt börjar göra något och det är då det krashar.
Felsökningen i Vista säger följande: "This problem was caused by the Microsoft Visual Studio mfc80u.dll or mfc80.dll module, which was created by Microsoft Corporation.".

Enligt http://code.msdn.microsoft.com/KB961894 skulle jag installera en ny Visual Studio redistributable (eller en Hotfix av densamma), och det hjälpte faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

ATI Catalyst™ 9.3 Folding@Home performance enhancements
􀁺 Using ATI Stream™ technology, owners of the ATI Radeon™ HD 4000 Series, ATI
Radeon™ HD 3000 Series, and ATI Radeon™ HD 2000 Series of graphics
accelerators will see a performance boost in their Folding@Home scores when
running the latest Folding@Home client and upcoming cores in conjunction with
ATI Catalyst™ 9.3

Yay, blir till att installera på stört!

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk

blev sämre för mig

byter tillbaks till 9.2

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

förstår inte vad ati syslar med, varken 9.2 eller 9.3 funkar för mitt gigabyte 4870x2...båda kraschar vid install och ger code 43 i enhetshanteraren dvs en gpu fungerar endast... sjukt dåligt från ati. får köra me 8.52 fortfarande..

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Medlem

Letade efter drivarna till vista 64bit och kom fram till denna sidan http://game.amd.com/us-en/crossfirex_about.aspx

, helt plötsligt börjar jag undra vilket spel är det på skärmen i bakgrunden på youtubevideon när dem snackar crossfirex, det vill jag lira!

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smisken
Letade efter drivarna till vista 64bit och kom fram till denna sidan http://game.amd.com/us-en/crossfirex_about.aspx

, helt plötsligt börjar jag undra vilket spel är det på skärmen i bakgrunden på youtubevideon när dem snackar crossfirex, det vill jag lira!

Jag kollade kommentarerna till klippet, nån säger att det är "Quake Wars", en annan säger "Legendary"

Edit: Jämförde med en video med "Legendary Gameplay". Kan säga med 99% säkerhet att det är Legendary du ser i videon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Jag kollade kommentarerna till klippet, nån säger att det är "Quake Wars", en annan säger "Legendary"

Edit: Jämförde med en video med "Legendary Gameplay". Kan säga med 99% säkerhet att det är Legendary du ser i videon.

Tack som fan! Coolt måste testa d, aldrig hört vet inte ens om d släppts men skall kollas upp NU snarast=)

BTW dem nya drivarna funkar perfekt för mig hittils! Gjorde en ökning på 250p i vantage från 16450 - 16703!=)

Kan tillägga att jag självklart avinstallerade dem tidigare drivisarna och startade om sen nya och startade om sedan som alltid buggar i vantage första gången sedan om start igen sedan inga buggar i vantage så e d alltid

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem

krånglade för mig att ställa in 1920x1200 den ville 1080p

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Den här kanske återställer skärpan på SWEC-smileysarna, har varit suddiga med 9.1.

Permalänk
Medlem

Vad pysslar AMD med? Kan inte ladda ner genom Firefox trots att jag ändrat network.http.sendRefererHeader till värdet 1 ifrån 2?

Får bara upp en sida som säger att jag inte kommer ifrån support.amd.com? Nån som vet vad som kan vara felet?

Funkar bra att ladda ner dom i IE men inte FF 3.0.7.

Permalänk
Medlem

Jag har hämtat CCC 9.3 kl 21 i går och även testat nu kl 03 17 och det fungerade att ladda hem CCC för Windows 7 32bit (är samma för Vista) med FF 3.0.7

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Visa signatur

janee

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren

Edit: Jämförde med en video med "Legendary Gameplay". Kan säga med 99% säkerhet att det är Legendary du ser i videon.

Det är Legendary, så din jämförelse är korrekt

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goba
förstår inte vad ati syslar med, varken 9.2 eller 9.3 funkar för mitt gigabyte 4870x2...båda kraschar vid install och ger code 43 i enhetshanteraren dvs en gpu fungerar endast... sjukt dåligt från ati. får köra me 8.52 fortfarande..

Inga som helst problem med mitt 4870x2. Ännu en version som fungerat felfritt.

Har du installerat om Windows, uppdaterat .net etc? Kontaktat dras support?

För dom som inte lyckas komma åt filerna, högerklicka -> spara som

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Vad pysslar AMD med? Kan inte ladda ner genom Firefox trots att jag ändrat network.http.sendRefererHeader till värdet 1 ifrån 2?

Får bara upp en sida som säger att jag inte kommer ifrån support.amd.com? Nån som vet vad som kan vara felet?

Funkar bra att ladda ner dom i IE men inte FF 3.0.7.

på vilket sätt skulle detta vara amd's fel?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Vad pysslar AMD med? Kan inte ladda ner genom Firefox trots att jag ändrat network.http.sendRefererHeader till värdet 1 ifrån 2?

Får bara upp en sida som säger att jag inte kommer ifrån support.amd.com? Nån som vet vad som kan vara felet?

Funkar bra att ladda ner dom i IE men inte FF 3.0.7.

funkade kanon för mig med FF 3.0.7, så det måste vara du som gör/har gjort något fel.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
funkade kanon för mig med FF 3.0.7, så det måste vara du som gör/har gjort något fel.

Vad skulle det vara isf mer än att AMD är övernitiska i att komma åt nerladdning ifrån andra sidor än deras egna?

Har installerat FF som vanligt, lagt till några tillägg som DownloadThemAll men det väljer man ju själv om man ska använda det nerladdningsverktyget.

Går som sagt hur bra som helst i IE. .NET uppdaterat , XP patchat till senaste uppdateringarna.

Permalänk
Medlem

Slutade ljud genom hdmi sluta funka för er oxå? hd4870 här.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem

Hur mkt mer FPS får man i Age of conan av 9.2 - 9.3 ? Hur mycket är skillnaden? Dator står i sign.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan få likadan "kloning" mellan två bildskärmar mha hdmi-kabel som i Vista, i W7? Har ett HD4850 512.
Blir till det sämre i W7, bilden på min lcd tv blir riktigt kass.

Skicka gärna svar via PM

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Någon som haft problem med Rivatuner och denna drivrutin? Jag väntar på nästa version av rivatuner iaf..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Vad skulle det vara isf mer än att AMD är övernitiska i att komma åt nerladdning ifrån andra sidor än deras egna?

Har installerat FF som vanligt, lagt till några tillägg som DownloadThemAll men det väljer man ju själv om man ska använda det nerladdningsverktyget.

Går som sagt hur bra som helst i IE. .NET uppdaterat , XP patchat till senaste uppdateringarna.

Som sagt inget fel här utan AMD äör som jag misstänkte övernitiska iom att när jag körde i min gästprofil till FF utan tillägg så fungerade det hur bra som helst att ladda ner drivrutinen.

Så nej inget SBS denna gång utan AMD får ta på sig skiten. Inte så att jag bryr mig mer än att jag i dagarna köpt en Acer Extensa 5630G med ett ATI Moblity Radeon 3650. Iofs så kör MediaMarkt en kampanj just nu där man kan dela uppbetalningen på 10x utan ränta eller andra avgifter så 600:-/mån och med baktanken att elektronik i all dess form lär höjas med 30% efter 1 April så känns det som ett bra köp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Någon som haft problem med Rivatuner och denna drivrutin? Jag väntar på nästa version av rivatuner iaf..

Jag har också upplevt problem, står att jag bör vänta tills att RivaTuner är testat med Catalyst 9.3. Även GPU-Z 3.2 får jag problem med.

Får väl vänta då..

Visa signatur

System: Threadripper 3960X / Asus Strix TRX40-E Gaming / Corsair 64GB Dominator / ASUS RTX3090 TUF / Corsair MP600 2TB / Samsung 980Pro 2TB / Samsung 640Evo 2TB / BeQuiet Dark power 1200W / Fractal Design Define 7 XL / EKWB Full custom loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus90
Jag har också upplevt problem, står att jag bör vänta tills att RivaTuner är testat med Catalyst 9.3. Även GPU-Z 3.2 får jag problem med.

Får väl vänta då..

Jag tycker att ATI Tray Tools är ett bättre tweakverktyg för ATI-grafikkort än vad RivaTuner är. RivaTuner äger däremot för Nvidia-grafikkort.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Inga som helst problem med mitt 4870x2. Ännu en version som fungerat felfritt.

Har du installerat om Windows, uppdaterat .net etc? Kontaktat dras support?

För dom som inte lyckas komma åt filerna, högerklicka -> spara som

funkar nu me 9.3 utan problem, köpte nytt system i dagarna... asus p6t, 6gb ocz ddr3, i7 920, 1kw ocz nätagg, vista 64 home premium....

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h