Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902
"dom blir sämre ju högre upplösningen är"

Dummaste jag har hört på länge. Håller med ovanstående.

Och han håller med min teori till viss del? Då kan det ju inte vara det dummaste du hört på länge?

Din systemkamera har inte sämre kvalitet tack vare att sensorn är så pass stor, och använde bättre teknik. Det handlar om yta per pixel. På mobiltelefoner så har dom i princip samma storlek på sensorn idag som för några år sedan. Detta gör att telefoner som tex C905 får för lite ljus per pixel. Brus uppstår och tas bort med brusreducering.

Ju fler pixlar på samma yta, desto sämre kvalitet..

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Och han håller med min teori till viss del? Då kan det ju inte vara det dummaste du hört på länge?

Din systemkamera har inte sämre kvalitet tack vare att sensorn är så pass stor, och använde bättre teknik. Det handlar om yta per pixel. På mobiltelefoner så har dom i princip samma storlek på sensorn idag som för några år sedan. Detta gör att telefoner som tex C905 får för lite ljus per pixel. Brus uppstår och tas bort med brusreducering.

Ju fler pixlar på samma yta, desto sämre kvalitet..

Du säger att upplösningen har inget med kvaliteten att göra! Klart den har det, Skarpa detaljerade bilder med mer pixlar (till en viss grad) , är inte det kvalitet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902
Du säger att upplösningen har inget med kvaliteten att göra! Klart den har det, Skarpa detaljerade bilder med mer pixlar (till en viss grad) , är inte det kvalitet?

Självklar. Dock förutsätter det att du har en sensor som är tillräckligt ljuskänslig för det. Ljuskänsligheten kan antigen förstärkas genom att använda annan teknik eller större sensor. Större sensor i en mobiltelefon är troligtvis uteslutet då det inte får plats. CCD sensorer, eller finare CMOS sensorer är ofta för dyra för att det ska löna sig. Som det är nu så suddar kameramobilernas brusreducering ut dom där detaljerna som den extra upplösningen ger.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Fan!
Jag var så jävla sugen på X1:an... får bara höra skit om den :/
Har kollat upp de flesta telefonerna som nämnts i tråden.

Är windows mobile så kasst? Vill främst ha det för att det går att utforma lite hur man vill.. köra tomtom gps på den etc. Sen vill jag ha tangentbord och touch-skärm. Den ska tjänstgöra som arbetstelefon (vill kunna anteckna snabbt och smidigt, ha bra kalendersystem osv) och som leksak

Jag (som egentligen inte vet ett skit) tror ju att symbian t.ex är begränsat och på så sätt mycket sämre än windows mobile.

Har hört något om nån dell-telefon... Någon som vet något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gooogle
Fan!
Jag var så jävla sugen på X1:an... får bara höra skit om den :/
Har kollat upp de flesta telefonerna som nämnts i tråden.

Är windows mobile så kasst? Vill främst ha det för att det går att utforma lite hur man vill.. köra tomtom gps på den etc. Sen vill jag ha tangentbord och touch-skärm. Den ska tjänstgöra som arbetstelefon (vill kunna anteckna snabbt och smidigt, ha bra kalendersystem osv) och som leksak

Jag (som egentligen inte vet ett skit) tror ju att symbian t.ex är begränsat och på så sätt mycket sämre än windows mobile.

Har hört något om nån dell-telefon... Någon som vet något?

HTC Touch Pro är bättre än Xperian, känns mer genomarbetad.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

De här att man måste alltid använda pekpinnen på X1. Är en ren lögn, jag kör min enkelt utan.. ( & Jag har inga tändstickors fingrar.... )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eacan
De här att man måste alltid använda pekpinnen på X1. Är en ren lögn, jag kör min enkelt utan.. ( & Jag har inga tändstickors fingrar.... )

Hur fungerar det efter en 5-6 öl? (Nej, inte 33cl lättöl. 0.5L starkare)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Hur fungerar det efter en 5-6 öl? (Nej, inte 33cl lättöl. 0.5L starkare)

Haha, det är ju bra på ett sätt då blir det inte några fylle sms som man ångrar dagen efter ... men ringa är ju inga problem...?