Permalänk
Medlem

Mars!
Då faller den bort helt, lär ju finnas klart intressantare modeller då.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Då tar man hellre NC20 med via nano

Hur presterar den ny processorn gentemot den gamla i NC10?

Nackdelen med NC20 är väl att priset kommer hoppa upp en nivå...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Sen har väl NC20 en skärm på 12.1"?

Jag väntar fortfarande spänt på NC10, men mars? Inte ens jag har så mycket tålamod, blir förmodligen att importera i så fall.

Permalänk
Medlem

funderar starkt på att importera också.. speciellt då jag har en i london boende flickvän.. så kan ju beställa hem till henne.. har däremot 0 erfarenhet i vilka leverantörer man kan lita på, och vilka man bör hålla sig ifrån... tips?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Hur presterar den ny processorn gentemot den gamla i NC10?

Nackdelen med NC20 är väl att priset kommer hoppa upp en nivå...

Det är inte samma tillverkare. VIA tillverkar Nano, Intel tillverkar Atom. Priset kan vara lite högre då Atom-chippet är mindre och saknar funktioner Nano'n har.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyrox
Sen har väl NC20 en skärm på 12.1"?

Jag väntar fortfarande spänt på NC10, men mars? Inte ens jag har så mycket tålamod, blir förmodligen att importera i så fall.

Ja, sägs bli en tolvtummare.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Måste ha en innan den 29:e januari då jag ska iväg till USA och Pixmania vet e sjutton om man vill beställa ifrån.
Men men, huvudsaken är att man får den, sedan detta med support med mera så har jag då aldirg haft någon bärbar som strulat som jag inte kunnat fixa själv. Sedan behöver man väl egentligen inte skicka den till Pixmania för support? Samsung bör ju ha andra supportställen förmodar jag som även de bör kunna supporta en engelsk burk? Jaja...den dagen den sorgen.

Kollade någon engelsk site som någon rekommenderade tidigare men de skulle ha £38 för att skicka den vilket lät lite väl mycket.

Permalänk
Medlem

Man blir ju galen man vet ju inte vad man ska köpa snart kommer msi wind u115, hp mini 2140 och Dell mini 10.

Visa signatur

D e D!

Permalänk
Medlem

Ja, för samsungs del hade det varit bäst om de kommit ut med den svenska versionen nu. Jag vet att jag hade köpt en sådan direkt och många hade gjort likadant. Däremot ju längre det går desto fortare hinner konkurrenterna släppa sina modeller som verkar vara minst lika bra

En annan sak ang inbyggt 3g i den svenska versionen. Hur kommer mottagningen bli? Nog för att det är drygt med en dongel hängandes i usbporten men den bör väl iaf ha bättre mottagning än inbyggd tro?

Permalänk

Jag har nu faktiskt (tro det eller ej) bestället en från Pixmania så får vi se vad de kan leva upp till.

Tog den givetvis på faktura och hinner den inte fram innan jag åker den 29:e så får de väl ta tillbaka den! hehehehe

Återkommer i ärendet i fråga. Just nu struntar jag om det är engelskt eller amerikanskt tangentbord. Och är jag inte nöjd med tangentbordet (om jag nu får någon) så ser ni den på Blocket i slutet av februari för en billig pening!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaLnAk
Ja, för samsungs del hade det varit bäst om de kommit ut med den svenska versionen nu. Jag vet att jag hade köpt en sådan direkt och många hade gjort likadant. Däremot ju längre det går desto fortare hinner konkurrenterna släppa sina modeller som verkar vara minst lika bra

En annan sak ang inbyggt 3g i den svenska versionen. Hur kommer mottagningen bli? Nog för att det är drygt med en dongel hängandes i usbporten men den bör väl iaf ha bättre mottagning än inbyggd tro?

Jag skulle nog rösta på att antennerna sitter i skärmen, och då får man ju en betydligt bättre antenn än en dongel.

Permalänk

Fick precis nedan besked från Samsung som kanske gör det lite positivare?

-------------------------------------
Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.

Vi har tyvärr inte fått något slutgiltigt datum för releasen av NC10 men
det kommer att stå på våran hemsida under Pressmedelanden när den
släpps. Det kommer att bli i slutet av januari eller början av februari.
--------------------------------------

Permalänk
Medlem

Att vänta i flera veckor till och i slutändan få betala tusen spänn mer känns inte kul. Frågan är om det inte är vettigare att göra en chansning och beställa från pixmania ändå. Fast engelskt tangentbord? Pshh,...vad gör man. Kanske drar till elgiganten och köper en eee 1000h istället. Skönt att ha ett ställe att gå till om det skulle strula.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Jag beställde som sagt från Pixmania idag och den står nu som delivered så det är väl bara att vänta ett par dagar och se. Jag hör av mig så fort den dyker upp...om den dyker upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Att vänta i flera veckor till och i slutändan få betala tusen spänn mer känns inte kul. Frågan är om det inte är vettigare att göra en chansning och beställa från pixmania ändå. Fast engelskt tangentbord? Pshh,...vad gör man. Kanske drar till elgiganten och köper en eee 1000h istället. Skönt att ha ett ställe att gå till om det skulle strula.

Läs laptopmags jämförelse av 10" från i november förra året:

http://www.laptopmag.com/mobile-life/10-inch-netbook-faceoff....

eller bara utslaget:

http://www.laptopmag.com/mobile-life/10-inch-netbook-faceoff....

NC10 var överlägsen vinnare medan de tyckte att 1000h var sämst av alla de testade datorerna. Känns inte direkt som en fullgod ersättare.

Men visst är det irriterande att Samsung Sverige inte kan få tummarna ur och äntligen lansera burken. Att det blir dyrare när svenska sosseavgifter och skatter ska betalas är ju inte deras fel, men att de har låtit det gå månader sedan lanseringen i Storbritannien utan att få ut den svenska versionen är ynkligt.

Permalänk

Jag har nu fått min NC10:a som jag beställde från PixMania den 13 januari. Helt okej leveranstid får jag säga.

Jag kan meddela för dem som undrat angående engelsk eller amerikansk Enter knapp. Det är en engelsk, det vill säga, den stora!

Så, nu ska jag gulla med min nya älskling och familjen får hålla sig härifrån!

Permalänk
Medlem

Grymmt att få det bekräftat, supporten på Pixmania kunde inte svara på det :P, Chansade i torsdags, och beställde en därifrån också. De hade dock höjt priset till 3926:-, sedan höjde de alla färger till 3999:-.

Beställde också ett WirelessN-kort på ebay för 16£ inklusive frakt från Hong Kong till Sverige :D.

Köpte också ett fodral på denna sida (http://wrappers.typepad.com/ipod/10-inch-samsung-nc10-sleeves...), bra priser och snygga fodral

Kommer uppdatera första posten med lite lsärplockningsbilder när jag får WiFi-kortet

Permalänk
Medlem

Kan någon som har känt på denna netbook säga något om byggkvaliteten? Är den bättre än exempelvis Eee 1000 och MSI Wind? Generellt tycker jag de flesta netbooks känns väldigt plastiga.

Permalänk
Medlem

Jag har precis gjort ett test som med 99% säkerhet bevisar att nc10an inte kommer till Sverige alls googlar man på nc10 kommer INTE till sverige får man över 3000 träffar:

100% - (1/3000)% = 99.999%

Det är alltså 99.999% säkert att nc10 INTE kommer till sverige. Frågan är vad man ska skaffa istället? Det känns som att det borde dyka upp andra alternativ snart ändå som piskar nc10 som börjar bli en gammal netbook i sammanhanget.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Inaktiv

Delight//

Var har du fått det ifrån? Jag mailade Samsung om NC10 och fick följande svar:

Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.

Vi har tyvärr inget exakt datum när den släpps, utan det vi vet här på
supporten är att den ska komma i slutet på januari. Våra återförsäljare
på laptops är i nuläget Onoff och Dustin. Ta kontakt med en av dessa för
att kontrollera först om dom har den inne på lager. Lycka till med
köpet!

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Emma

I slutet på Januari betyder att den kommer till veckan...det tror jag blir svårt, men den ska komma iaf. Snart! Hoppas jag iaf, annars får man börja spana efter nåt annat alternativ.

Permalänk
Medlem

Pratade med en säljare på OnOff, bad honom kolla när han får in NC10, till min förvåning så fanns datorn inne i deras lagersystem, när han ringde lageransvarige för att kolla hur många datorer dem får in och när så fick han reda på att det kommer ett hundratal datorer första veckan i februari och OnOff kommer att vara ensamma om att sälja dem i Sverige. Ensamrätten är nog nu i början.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

För den som inte orkar vänta går det ju alltid att beställa från england: http://www.laptopsdirect.co.uk/Samsung_Netbook_NC10_Ultra_Por...

Strax under 4000 kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem

Kom precis på, priset skulle landa på 4500 SEK, iaf enligt dem på OnOff.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

En vecka kvar alltså! Synd att det just skulle vara OnOff - ogillar dem starkt av någon anledning som jag själv inte riktigt kan sätta fingret på.

POMAH: För modellen med 3G eller utan?

Permalänk
Medlem

Pixmanias garantihantering

Generellt så skulle jag passa mig för Pixmania med de erfarenheter jag har idag. Alla deras garantier och aftersales hanteras i Frankrike (och skickas följaktligen dit). Min hustrus trasiga Palmpilot TX skickade jag den 23:e november. Vi har inte fått tillbaka den än - enligt internwebben har deras "experter" börja titta på den! De skriver att det tar 1-3 månader att hantera garantiärenden. Man skickar in garantigrejer på egen bekostnad och när de godkänt att det är fråga om garanti så kan man skicka sina originalkvitton till Frankrike och så får man förhoppningsvis betalt lagom till midsommar.
Däremot har jag aldrig haft problem med beställningar och leveranser, men kommer tänka mig noga för i framtiden att handla där.

--filip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyrox
En vecka kvar alltså! Synd att det just skulle vara OnOff - ogillar dem starkt av någon anledning som jag själv inte riktigt kan sätta fingret på.

POMAH: För modellen med 3G eller utan?

Man kan ju hoppas att det är med 3G men jag misstänker att det nog tyvärr är utan 3G-kortet.

Visa signatur

powered by AMD (C)
XP2400+, Asus A7N8X DLX, Corsair 3200XMS C2 256MB*2, CL TI4600 128MB
WD1200JB, UltraPlex 12/4X, UltraPlex40X, Pioneer6X DVD-ROM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyrox
En vecka kvar alltså! Synd att det just skulle vara OnOff - ogillar dem starkt av någon anledning som jag själv inte riktigt kan sätta fingret på.

POMAH: För modellen med 3G eller utan?

Inget som jag vet, tyvärr

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Samsung själva sa 5000 för utan och +500 för 3G. Så mest troligt utan.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se hur dom kan ta 4500 för nc10 när man får en eee1000h för 3800 med samma prestanda. Hur motiverar dom det höga priset?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla mitt förra svar en bit upp. Laptopmag - som jag själv tycker gör riktigt bra tester - ansåg att NC10 var mycket bättre än 1000h. Om du inte värdesätter de egenskaper som skiljer så finns det ingen anledning att inte spara pengarna. Men för min del tycker jag att bara skillnaden i batteritid är värd det. Att laptopmag sedan tycker att NC10 har mycket bättre skärm och tgtbord är ju bara lök på laxen...

Permalänk
Medlem

Lök på laxen? Det är ju äckligt = dåligt. Du menar väl grädde på moset?

Men jag håller med. Folk stirrar för mycket på en massa dumma siffror som megapixel, kontrastsiffror och watt istället för att titta och känna på grejerna.

--filip