Permalänk
Medlem

Ny mobiltelefon GROV! :P

Hej,

Jag har inte haft många mobiltelefoner (byter inte så ofta) och har alltid kört ganska tråkiga mobiltelefoner (nokia 3310, nån nokia som jag inte kommer ihåg, SE w800i). Nu är jag sugen på en riktigt grov telefon :). Hade tänkt lägga 5-7k på den (finns det dyrare?).

Jag har kollat på Xperian lite. Det som verkar intressera mig är windows mobile iom att det går att utforma det lite som man vill (tanka program etc).
Sen är det väl touchskärmen, pinnen och tangentbordet :D.

Nu frågar jag er om någon har ett bättre förslag? Eller ett likvärdigt. Sen om ni vet om någon kommande mobil som kommer att dominera.

Tack på förhand

Permalänk

Iphone, HTC Touch HD, HTC Touch Pro, Palm Pre, Samsung Omnia, Samsung Innov8, Nokia N97 mm?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Lägg hälften på nokias 5800, jag skulle inte säga att det är en iphone dödare men för priser verkar den assmutt.

Finns på www.dustin.se den 27 februari

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

htc touch hd e fin

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jag har en HTC Touch Pro och har även provat SE Xperia och tangentbordet på Touch Pro är bättre. Men det är kanske inte så konstigt i och med att HTC har gjort Xperia åt SE.

Skärmen på Xperia är väldigt smal och lång, lite väl konstig ratio och jag föredrar Touch Pros skärm helt klart.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Tänk om man hade haft så att man kunde lägga så mycket på en mobil och ändå kunna tänka sig att lägga mer om det gick...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda mobilen till? Jag tror inte du kommer ha roligare med en så dyr telefon. Tror du kommer vara lika nöjd med Tube (nokia 5800) för under 4k som med en för 7k. Det är kanske roligt i början. Själv har jag inget större intresse för mobiltelefoner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
Tänk om man hade haft så att man kunde lägga så mycket på en mobil och ändå kunna tänka sig att lägga mer om det gick...

...då hade jag köpt en Motorola Aura, bara för att.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

T-Mobile G1, googlemobilen, verkar ju trevlig annars. Går att köpa på t.ex. Ebay. Antingen olåst(dyrt) eller låst för runt £200 och en upplåsningskod för £10-15.

Har väl typ allt vad jag kan se, WLAN, 3G, riktigt 5-raders QWERTY-tangentbord, touchscreen mm.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Rattnalle vart kan man köpa G1 låst för £200, finns inte på Ebay iaf.

Visa signatur

D e D!

Permalänk
Medlem

jag hade nog lagt pengarna på en nokia 5800 o fått en hel del stålar över, eller så skulle jag ha väntat på nokia N97. N85 är en rätt trevlig mobil det me. men inte touch så som N97 och 5800

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

HTC Touch HD eller den nya som har Wimax också.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
HTC Touch HD eller den nya som har Wimax också.

Som bara säljs i Ryssland och saknar HSDPA?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rattnalle
T-Mobile G1, googlemobilen, verkar ju trevlig annars. Går att köpa på t.ex. Ebay. Antingen olåst(dyrt) eller låst för runt £200 och en upplåsningskod för £10-15.

Har väl typ allt vad jag kan se, WLAN, 3G, riktigt 5-raders QWERTY-tangentbord, touchscreen mm.

Eller köpa den från Google olåst och redo att användas utan stul. Går för $614 eller nåt liknande med frakt och registrering.

Permalänk
Medlem

Jag testade att skriva på en Xperia i helgen men gillar tangentbordet på min HTC TyTn II mycket mer, så jag skulle lägga kulorna på Touch Pro om man ska ha tangentbord, annars Touch HD.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xipish
Rattnalle vart kan man köpa G1 låst för £200, finns inte på Ebay iaf.

http://cgi.ebay.co.uk/Tmobile-G1-Google-Phone-WHITE-BRAND-NEW...

+£15 frakt, eller något i den stilen.

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Medlem

De där är ju akution priset kommer gå upp när akutionen tar slut som du ser slutar den 15 januari.

Du borde kanske vänta på Palm Pre som ser riktigt bra ut, tänkte köpa HTC G1 kommer nog vänta på Palm Pre.

Visa signatur

D e D!

Permalänk

Lägger in ett gott ord för HTC Touch HD. Ska köpa den så fort jag får möjligheten. En polare har en, så jäkla grym mobil.

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar Xperia X1. Kör med den, bästa telefon jag någonsin haft.. köp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eacan
Jag rekomenderar Xperia X1. Kör med den, bästa telefon jag någonsin haft.. köp!

Riskerar du bli av med jobbet på Sony-Ericsson

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Varför köpa en trög och omodern Windows Mobile-lur för överpris? Skulle rekommendera Nokia E71, eller 5800 om du är svag för touch, annars invänta N97, den har verkligen allt!

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Min pappa har en X1:a och jag gillar inte alls den, du måste använda pennan till i princip allt (om du inte har VÄLDIGT små fingrar). Att t.ex. scrolla med fingret är svårt då kanten runt skärmnen sticker upp 1-2mm, har även upplevt att den "hänger" sig och laggar ibland.

Men i den prisklassen hade jag nog köpt en HTC Touch HD eller Samsung Omnia/Innov8.

Permalänk
Medlem

Samsung Omnia känns så himla rutten om man jämför med Touch HD faktiskt

@ FullOner

Varför köpa tröga Nokia lurar som inte klarar ett jota?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Samsung Omnia känns så himla rutten om man jämför med Touch HD faktiskt

@ FullOner

Varför köpa tröga Nokia lurar som inte klarar ett jota?

varför köpa en som laggar hela tiden eller åt minstone från o till.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Samsung Omnia känns så himla rutten om man jämför med Touch HD faktiskt

@ FullOner

Varför köpa tröga Nokia lurar som inte klarar ett jota?

Tröga? Har du ens jämfört S60 mot Windows Mobile? Jag har ägt båda delarna, E71 och TyTN II och den sistnämnda har inte en suck mot E71ans prestanda, funktionsmässigt är dom i stort sett samma, bara att OSet inte är uråldrigt på Nokian. Har du ens några egna erfarenheter eller fakta att komma med eller sitter du bara och planlöst smutskastar? Klarar du inte av att göra ett jota på en Nokia med S60-os så är det dig det är fel på, inte telefonen ;).

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Tröga? Har du ens jämfört S60 mot Windows Mobile? Jag har ägt båda delarna, E71 och TyTN II och den sistnämnda har inte en suck mot E71ans prestanda, funktionsmässigt är dom i stort sett samma, bara att OSet inte är uråldrigt på Nokian. Har du ens några egna erfarenheter eller fakta att komma med eller sitter du bara och planlöst smutskastar? Klarar du inte av att göra ett jota på en Nokia med S60-os så är det dig det är fel på, inte telefonen ;).

Det är intressant att du jämför Tytn 2 som är uråldrig, som inte jag heller tycker är speciellt bra mot E71...

Då kan jag ju jämföra SE P990 med HTC Touch HD ojojoj Touch HD är ju mycket vassare...hmm undra varför...

Nej jag har inga större erfarenheter men har pillat på diverse halvnya med synbian och dom tilltalar mig inte alls.

@jens

Sure vill man att den ska lagga så gör den det, krävs mycket mer av användaren för att WM ska fungera bra. Vissa tycker det är negativt men det tycker inte jag, visst alla mobiler har brister men dom som WM mobilerna har går oftast fixa med lite trix!

SLUTSATS!

Jag rekommenderar fortfarande HTC Touch HD

(men som sagt detta kan hålla på hur länge som helst, vi kommer alltid tycka olika, men och andra sidan hur roligt vore det med endast EN mobiltelefon på marknaden? )

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

HTC Touch HD är nog nått för dig..som sakt.

Permalänk

Eftersom du främst verkar vara intresserad av att ha en flashig telefon och inte är ute efter några specefika funktioner är iPhone det självklara valet. iPhone är mig veterligen den enda telefonen som fungerar som penisförlängare, alla andra smartphones är för nördiga. Plus att iPhone helt klart är trevligast att använda.

Annars är Nokia 5800 trevlig och inte så jäkla dyr.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en HTC G1 på internet auktion för 4 papp och kan redan säga att det är utan tvekan den bästa luren jag haft, det var utan tvekan värt de 4 månaders konstant bevakande av annonser för att få tag på ett ex.

Bara en sån sak som att direkt i luren kunna på ett ställe söka efter så gott som alla applikationer som finns till den och genom ett klick på touchscreen installera dom, de mesta är dessutom gratis.

Perfekt för dig som vill slippa windows mobiles tröga och tråkiga gränssnitt eller Apples selektiva filtrering av allt material och nonchalanta bemötande.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
...då hade jag köpt en Motorola Aura, bara för att.

Öööh vad är bra med den? Ser ju onekligen för stor ut.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...