Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
köttade in Win7 på gammal hårdvara... en s478 p4/3ghz/512kb/800fsb, 2gb/pc4200 och en integrerad GPU från Intel.

Fungerar alldeles utmärkt för att surfa med, torrentstation och ftp-server. Någon som kör Win7 på en Atombaserad netbook ännu med gott resultat?

Jag kör W7 på en Ideapad S10e, har 2 GB minne. Tycker att det fungerar bra, ungefär lika snabbt som XP. Känns lite som att start/stopp samt hibernate går snabbare men jag har inte klockat det.

Permalänk

någon som vet hur man stänger av så att man kan använda osignade drivrutiner, så man slippper boota F8 varje gång?

Permalänk
Medlem

Jag har två fysiska hårddiskar. HD1 för windows samt lite backupfiler, HD2 för spel.
HD1 är tyvärr för full för att kunna ha en dual boot installation på den. Går det att lägga en installation av windows7 på HD2 som ju har mer plats ledigt där men ändå kunna få upp val av vilket operativ man vill starta med?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man får Win+E tangenten att gå direkt till Diskvyn istället för Libraries? Jag har ändrat på att om jag klickar på explorer på startmenyn så kommer jag rätt men inte när jag använder Win+E

Permalänk
Medlem

Jag har kört W7 nu en vecka, inte haft ett problem fören nu....när ja startar windows update så krashar explorer, någon som har samma problem å vet av det kan beror på ?

Permalänk
Inaktiv

Har funkat perfekt fram tills idag, får random BSOD...

Permalänk
Medlem

Samma här!

Permalänk
Medlem

ok BSOD får ja aldrig...bara att windows update inte vill funka...programmet krashar, men inte datorn

Permalänk
Inaktiv

Well, slår av AVG och ser om det dyker upp fler bsods, googlade och såg att några hade problem med olika antivirussystem och Win7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
köttade in Win7 på gammal hårdvara... en s478 p4/3ghz/512kb/800fsb, 2gb/pc4200 och en integrerad GPU från Intel.

Fungerar alldeles utmärkt för att surfa med, torrentstation och ftp-server. Någon som kör Win7 på en Atombaserad netbook ännu med gott resultat?

Kör 32bitars W7 på en atom N270@1,8ghz med 1gb minne & det funkar lika bra som XP iaf.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Intressant att installationsprogrammet för Office 2007 inte tål Windows 7...

Permalänk

Kan inte heller installera det...men jag har lyckats förut, skumt...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Gå till

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SQMClient\Windows\DisabledSessions

byt namn på MachineThrottling till _MachineThrottling

Swec tycker inte om registernycklar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Gå till

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SQMClient\Windows\DisabledSessions

byt namn på MachineThrottling till _MachineThrottling

Swec tycker inte om registernycklar.

Jag har inte ens denna text i min regedit. Vill ju installera Office

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av link77
Jag har kört W7 nu en vecka, inte haft ett problem fören nu....när ja startar windows update så krashar explorer, någon som har samma problem å vet av det kan beror på ?

Skumt, har fått samma problem från och med idag.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man ändrar bredden på taskbaren när man har den på sidan av skärmen?
Jag håller på att testar lite just nu men stör mig på just bredden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jaha, dom har snott Findern nästan helt nu? Några andra nya ripoffs från Mac OS ni har hittat?

Ja, Apple har ju snott multi touch (Microsoft Surface), hela linux/unix kärnan, fönster funktionen från unix (X Window), spaces från linux, mappfunktionen som gör att man ser 4 filer från innehållet av mappen från Microsoft. Jag säger bara att det jämnar väl ut sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniz
Nån som vet hur man får Win+E tangenten att gå direkt till Diskvyn istället för Libraries? Jag har ändrat på att om jag klickar på explorer på startmenyn så kommer jag rätt men inte när jag använder Win+E

Har du hittat nån lösning?

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk

Har nu installerat Win7 men någon annan som märker att när man stänger fönster tex firefox, kontrollpanel eller liknande då precis när den stängs då rycker/hackar fönstret till lite. Har allt lull lull på och grafik drivare är installerade.

Vad kan det vara för problem?
Små irriterande, har inte så på Vista fast jag har allt lull lull på. Kör dual boot.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk

Ni som har problem med att installera program mm läs detta.

http://www.alltomxp.se/windows-7/19-windows-7/1012789-loes-pr...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför ens fönster blir små efter ha varit afk ett tag med släckt skärm från datorn?
Blev inte så när jag körde med Vista.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
Ja, Apple har ju snott multi touch (Microsoft Surface), hela linux/unix kärnan, fönster funktionen från unix (X Window), spaces från linux, mappfunktionen som gör att man ser 4 filer från innehållet av mappen från Microsoft. Jag säger bara att det jämnar väl ut sig.

Ironi hoppas jag.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElZoido
Har du hittat nån lösning?

Icke

Permalänk
Medlem

Usch, försökte installera SPSS v16,01 nu på Win7 men det vägrar att fungera
Provat att använda kompatibilitet för Vista & XP men installern kraschar bara.
Usch, kanske måste lägga in Vista på min nya dator då för jag måste använda SPSS till skolan

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Usch, försökte installera SPSS v16,01 nu på Win7 men det vägrar att fungera
Provat att använda kompatibilitet för Vista & XP men installern kraschar bara.
Usch, kanske måste lägga in Vista på min nya dator då för jag måste använda SPSS till skolan

Testat det här tipset som står tidigare i tråden...

Gå till

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SQMClient\Windows\Disa
bledSessions

byt namn på MachineThrottling till _MachineThrottling

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Ännu ett spännande fel, Explorer tycker inte om mig. Så här ser det ut om jag försöker öppna en mapp, C:\ eller Libraries. Tidigare öppnad mapp till vänster fungerade tills jag stängde den.

Windows media player har gett upp. En omstart botar det säkert.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Testat det här tipset som står tidigare i tråden...

Gå till

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SQMClient\Windows\Disa
bledSessions

byt namn på MachineThrottling till _MachineThrottling

Tack så hemskt mycket ! Funkar kanon nu

EDIT: Spoke to soon Kan inte installera det eftersom den måste skriva några filer till Windows mappen (och jag kan inte ändra så att jag får skriva eller göra något i Windows mappen!!!).
Någon som har en lösning på detta?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Tack så hemskt mycket ! Funkar kanon nu

EDIT: Spoke to soon Kan inte installera det eftersom den måste skriva några filer till Windows mappen (och jag kan inte ändra så att jag får skriva eller göra något i Windows mappen!!!).
Någon som har en lösning på detta?

Testa med att högerklicka på setup-ikonen och välj "Run as administrator".

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MustangGT
Testa med att högerklicka på setup-ikonen och välj "Run as administrator".

Fungerar tyvärr icke.
Problemet är att programmet vill skriva till en fil i Windows mappen och jag kan inte lägga in så att jag har "Full Control" över själva Windows mappen (får bara ett meddelande där det står access is denied )

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ironi hoppas jag.

Ja det är det. Jag bryr mig inte egentligen, jag gillar bara att säga emot och ge lite fakta