Någon med erfarenhet av PS3-kontroller från Gametech?

Permalänk
Medlem

Någon med erfarenhet av PS3-kontroller från Gametech?

Hej,

Någon som vet om denna tredjepartskontroll från Gametech fungerar ihop med den trådlösa SONY-kontroll som medföljer PS3 80GB?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=309599

Har någon av er testat att blanda trådlösa tredjepartskontroller generellt?

Hälsningar Joppis

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna modellen (fast vit)

http://www.gamestop.com/Catalog/ProductDetails.aspx?product_i...

Tror den kostade 299kr, köpte den i gamestops butik (tidigare EB games). Denna kontrollen är "okey", men orginalkontrollern är MYCKET bättre, i synnerhet de "analoga" knapparna där bak och spakarna!

Men jag skulle säga att det beror hur mycket du kommer att använda kontrollern, köper man det för att man har lite polare över ibland så fungerar en tredje hands kontroller, men jag skulle aldrig kunna använda den för att köra single player!

Permalänk
Medlem

Nu har jag provat den handkontroll som jag länkade till i mitt första inlägg och kan konstatera att den fungerar bra ihop med Sonys standard-handkontroll.

Testade lite co-op i Haze bland annat. En helt ok kontroll när man har polarna på besök som Xtenzion beskrev det

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Då måste jag fråga hur får ni dom att koppla ihop sig med ps3?
Köpte en precis, och den underbara eng manuallen säger att jag ska trycka connect+l3, men det finns ingen knapp som heter l3, så jag får den ej och fungera, vet att jag missuppfattat något litet men det gör mig duktigt sne:P
Hjälp!

Mvh

Permalänk
Medlem

L3 är väl någon utav de analoga spakarna om man trycker på dem??

//Joavels

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Jo L3 är knappen på den vänstra spaken, tryck ner spaken tills du hör att det klickar till. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Haha, jag hade också lite problem med det där i början. Man måste dock bara göra så första gången så kontrollen synkas ihop med USB-modulen.

Vad L3 är har du fått svar på nu.

Efter att man utfört synken en gång så räcker det med att bara trycka på PS-loggan på kontrollen efter att man satt i modulen.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag väntar på paket från spelbutiken.se med en sån här. http://www.madcatz.com/Default.asp?Page=349&CategoryImg=PS3_C...
Intrycket jag är fått är att den ska va stabil och MadCatz är ett seriöst företag.
Får hoppas att jag har rätt

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!