Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Välkommen till tråden om Nokia 5800.

Släpps: Lite oklart. Redan släppt på vissa marknader, här i Sverige ryktas det om januari.

Pris: c:a 3000

Läs mer:

Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=351245

Recension:
http://www.mobile-review.com/review/nokia-5800-2-en.shtml

Recension 2:
http://smape.com/en/reviews//Nokia_5800-rev.html

Officiell sida:
http://europe.nokia.com/A41271008

Min kommentar (EDIT Nov. 2009):

Nokia missade att släppa denna när hypen var stor, jag hade nog slagit till om den kommit i Sverige under hösten 2008. Hypen, som ändå betyder en del, försvann och jag höll ut till iPhone 3GS droppade. iPhone är på en helt annan nivå, ni vet, korpen-la liga, natt och dag osv osv.

Men märk dock, har man inte mycket deg är det faktiskt jättemycket mobil för pengarna.

Permalänk

Ser helt grym ut, när finns den att köpa?

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg var den iallafall. Bättre specs än iPhone har den också. I och med att det är en Musci Xpress-telefon så kommer den troligtvis även att få ett riktigt lågt pris.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

vill ha den nu blir nog ett köp om jag har råd

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt intressant telefon faktiskt, speciellt priset!

Permalänk

Det här blir svårt. N85 eller 5800?!

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Börjar inte iPhonedödaren bli ett ganska slitet begrepp nu? Klyschan e ju tom äldre än själva telefonen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

€279, kan man verkligen sälja en mobil med så mycket för så lite?
Annars ser den jättetrevlig ut! Hoppas bara inte det blir en Xperia 2 utan att dom gör som apple och får ut den snabbt på marknaden!

Permalänk
Medlem

Så länge telefonen har Symbian eller Windows mobile så kommer dom aldrig bli någon iPhone dödare oavsett spec.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Det här kommer nog att bli min julklapp till mig själv i år, 5800 med 8GB minneskort inkluderat för 279 Euro är faktiskt riktigt billigt med tanke på vad man får. Hoppas bara mjukvaran blir stabil bara vid release.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

När ska den vara tillgänglig i butik? Blir och lägga upp HTC Diamond på Blocket..

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att pilla på den när den kommer. Den där stylusen ger mig dåliga vibbar dock. Kan man använda telefonen helt utan den tros? :/

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Applefansen darrar nu

Permalänk
Medlem

Iphone dödade sig själv, helt utan hjälp från konkurenterna.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Nio timmars taltid i 3G-nätet? Haha, yeah right!

Permalänk
Medlem

Denna ska jag köpa helt klart! Har allt man vill ha WiFi,Gps osv.

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Iphone dödade sig själv, helt utan hjälp från konkurenterna.

Så sant så..

Iphone är redan död förutom utseendet gränssnittet är iphone ingenting, mao behövs det ingen iphone killer.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Ja hade ju hoppats på aningen finare/trevligare interface.
Den människa som ställer frågor om vad den kör för OS måste nog ta och komma in på den här sidan av 2000-talet.
Den kör självklart Symbian (Nokia kommer aldrig köra något annat, om inte möjligen dom får fram nåt eget som är bättre)

Jag gillar telefonen men jag kommer inte köpa den.
Jag väntar in nästa monster istället som släpps i Februari/mars/April
Men hade jag inte vetat det så hade jag kanske satsat på den här telefonen...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk

Och vad är det för monster som kommer då??

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

HTC G1 Android Den verkar ju också va nice:)

Visa signatur

D e D!

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se deras nästa flaggskepp som ju borde vara en touchmobil

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Verkar som om man måste dubbeklicka för att gå igenom menyer. Nån som vet om man kan ändra till singelklick ? Börjar bli lite sugen på ny mobil. Min K750i har varit med ett tag.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Avstängd

hm denna eller N85
Orkar inte vänta mycket längre på mobil, sitter med en som knappt funkar just nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeuz
När ska den vara tillgänglig i butik? Blir och lägga upp HTC Diamond på Blocket..

fjärde kvartalet i år äre väll sagt, det vill säga, nån gång under oktober-december.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Så sant så..

Iphone är redan död förutom utseendet gränssnittet är iphone ingenting, mao behövs det ingen iphone killer.

för vissa är systemet och gränssnittet halva grejen. värst hårdvara är inte särskilt mycket värd om mjukvaran är kass. men det är ju min högst personliga åsikt och inser att din är en annan.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

9 timmars taltid?
igår läste jag upp till 3 timmar!

kom ihåg, låter det för bra för att vara sant så är det inte sant.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Det finns redan en massa Iphone dödare, Iphonen är gammal nu...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

iphone må sakna mycket trevliga funktioner men är lik förbannat den bästa telefonen jag ägt hittils.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag tror för min egna del att Nokias touchtelefoner slår iPhone på fingrarna både här och där.
Visst är iPhonen fin, den har en fin webläsare och fin UI.
Men det gör inte att en telefon är bra för min egna del.

Nokia däremot har ju allt jag vill ha plus lite därtill. (bland annat att man kan skicka MMS)

*EDIT*
Det jag skulle skriva var att jag längtar till den funnits i var mans hand några dagar så man får se vilka reaktioner det blir på telefonen...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Opera 9,5 har i tester utsetts som en bättre läsare än Iphonens Safari men lite långsammare men om man prioriterar snabbhet så är det bara att installera Skyfire på sin windows mobile telefon, den är nästan lika snabb som en stationär dators webbläsare.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

iPHONE dog innan den kom ut, bara folk som inte insåg det.

Vet inte vad det är för fel på dom som inbildar sig att iPHONE eller iPOD är bra.. hur som helst jag kallar dom för iFOLK.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.