Köpråd 32" LCD för runt 6000:-

Permalänk

Köpråd 32" LCD för runt 6000:-

Hejsan.

Nu är det äntligen dags att köpa platt TV. jag behöver lite köpråd av er som har och vet vilket man ska ha o inte ha.

Tänkte koppla teven till datorn och använda datorn och samtidigt titta på vanliga kanaler. inbyggd digitalbox och såna saker är inte nödvändiga.

Tyvärr har jag bara 5.000 till 7.000 att lägga ut så jag vill helst få ut det bästa av de.

läste runt lite och försökte söka i forumet och hittade i två olika trådar två olika LCD TV:n är de något o ha? förklara gärna varför de är bra eller inte bra. samma om ni har något bättre förslag

Samsung LE-32R81W 32"
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=348616

LG 32LB75
http://www.expert.se/product/product.aspx?id=1419867

MVH
//Robert

Permalänk
Medlem

För det åriset an du få större.

Själv kör jag dock på enSamsung och ångrar inte mitt val, eller lite kanske, borde ha köpt större hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
För det åriset an du få större.

Själv kör jag dock på enSamsung och ångrar inte mitt val, eller lite kanske, borde ha köpt större hehe

jasså större? låter bra! vilken tv syftar du då på. och är den någon kvalité? jag vill att de vanliga tevekanalerna ska gå att se på =/

Permalänk
Medlem

Alltså, de vanliga TV-kanalerna går ju att se, eller menar du att den ska ha PiP?

VIll du få störst för pengarna så är det mindre kända märken som gäller, tex SIBAs LL tex. Om du vet om dig at du ska byta tv inom den snara framtiden så kan det vara värt att satsa på en sådan TV, medan du kanske borde satsa på ett bra/mer känt märke om du ska ha TVn lite längre. Väljer du det sistnämnda så hade iaf jag väntat lite, sparat ihop lite mer och köpt en lite dyrare

Permalänk

Jag hade tänkt ha tvn ett bra tag fram över så jag vill ha en 32" med bra kvalite på kanalerna samtidigt som den ska ha ren bild till datorn osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robert_TB
Jag hade tänkt ha tvn ett bra tag fram över så jag vill ha en 32" med bra kvalite på kanalerna samtidigt som den ska ha ren bild till datorn osv.

Okej, hade jag varit du hade jag sparat en tid till och köpt en större tv av bra märke. Du kommer vänja dih oerhört fort vid 32" och snart kommer du önska du köpt större

Permalänk

sant. men man vänjer sig vid allt. och mitt vardagsrum är avlångt.. och jag ska ha teven så den pekar mot bredden så jag tror nästan att det räcker med en 32". vill ju inte ha för stor bild.. jag vet hur jobbigt det är att vrida nacken och hålla koll på fotbollen på en 50" när man druckit ett antal öl då får man ha en spann i närheten

Permalänk
Medlem

Jojo, det kan bli för stort, men tar du tex en 37 eller 42 kommer du inte tycka det är för stort efter en tid

Ska du ha tvn nu eller kan det vänta?

Permalänk

det kan vänta. inget jag behöver nu direkt. hurså? något kommer de vara 90% rabatt på de jättedyra eller?

Permalänk
Medlem

Köp en Samsung!
http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/le40s86bd.asp?pag...
Finns för 4700kr nu.. Svensk sålda desutom = inte samma garanti strul som från tex inwarehouse etc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robert_TB
det kan vänta. inget jag behöver nu direkt. hurså? något kommer de vara 90% rabatt på de jättedyra eller?

Tänkte mest bara att du skulle spara ihop lite mer pengar och köpa dig en bättre tv. Sen går de givetvis ner i pris med, vilket aldrig är fy skam

Permalänk

Hmm har märkt att det finns rätt många samsung tvn ute för inte så mycket. men hur mycket vet ni om de. hur funkar de med datorn t.ex. och hur är bilden när man kopplar antenn kabel?

Och nä jag orkar inte spara ihop till en dyrare tv. runt fem sex tusen max sju om den sista tusenlappen gör stor skillnad. snackade me en snubbe på elgiganten som rekomenderade LG speciellt om jag ska koppla den till datorn eftersom enligt honom så kommer de flesta komponenterna i tvn från LG. dvs både bilden du ser på och kretskort o chipp och sånt.. vet dock inte om det är så.

Sony bravia har rätt bra bild har jag sett. fast då på tvn runt 11 tusen. har sett att de har någon 32" ute för runt fem tusen men jag tror ändå inte att man får en så bra bravia för bara fem tusen. eller? någon som har den som kan säga något?

Permalänk
Medlem

TV:n i min sign är den föregående modellen till de som finns ute idag och jag har haft den tillmin HTPC, funkar utmärkt, trots att jag alltid kört med VGA. Kollar man på vanlig TV så är det lika bra där.

Sjukt nöjd med den, önskar bara jag hade köpt större nu i efterhand

Enda nackdelen med min TV (läs billiga TVn) är att ljudet oftast inte är den bästa, den är ok, men man ska inte fäörvänta sig något exceptionellt.

Edit: Det jag har lärt mig är att alla försäljare snackar dynga, så jag litar inte ett skit på vad någon försäljare påstår i butiken.