Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-KakaN
Var faktiskt och tittade på några apparater för bara någon timme sedan. Jag kan säga att jag innan nästan hade bestämt mig för att gilla Sonys KDL-40D3500 mer än Samsungs. Den känslan fick jag efter jag läst på Minhembio.com's forum om problemen med Samsungen.

Har du möjligtvis länk till tråden? Eller kan du berätta vad det är för problem du menar? Vilken Samsung-TV är det du pratar om förresten?

Permalänk
Medlem

Det är Samsung M87 som jag pratar om, jag kollade lite snabbt nu på MinHembio forumet men jag kan inte hitta tråden. Hur som helst så skrev flera styckna där att man vore bra dum om man köpte en sådan TV idag. Dock så skulle jag gissa på att det är mångfaldigt fler som är nöjda med sina köp, det är bara att jag inte vill ta risken.

Hur som helst, felet med M86 och M87 skulle vara firmware som behövdes uppdateras, har för mig att de skrev att utan den uppdatering så blev det som ett streck som åkte på skärmen. Det här har dock ordnats men felet enligt debattörerna i tråden var att flera butiker, de flesta verkade det som, hade inte tillräckligt med info om detta och flera elektronikkedjor visste inte vad folket pratade om när de ringde och nämde den nya firmware uppdatering som skulle kunna lösa deras problem.

Eftersom den här tråden drogs upp igen så skulle jag vilja ha svar på en sak, är Sonys nya TV KDL-40W4000 som kommer nästa månad bättre än KDL-40D3500? Jag märkte av en ren slump inne på Dustin att med studentrabatten så får man 40W4000:an för bara en tusing mer än 40D3500:an. Det enda jag kan läsa mig till om den nya TV:n är att den har Bravia Engine 2, HDMI 1.3 och usb kontakt. Men hur mycket bättre är bilden, om den nu är det?

Förlåt för en lång post men vill verkligen veta!

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaret.

Själv beställde jag en Samsung LE-40F86BD igår från Onoff's online-butik. Den fanns för några hundringar mindre på vissa andra online-butiker, men det känns skönt att kunna lämna in den i Onoffs fysiska butik ifall det skulle bli något fel på den (även om de tar den löjliga summan 495kr för det).

En kompis till mig har en LE-46F86BD som jag har testat rätt mycket. Det mesta jag har sett av den är PS3-spel. Jag tycker TVn är sjukt bra, både bild och ljudkvalitén. 100Hz Motion Plus-funktionen är inte så bra som man hade velat, men orkar man stänga av/sätta på funktionen beroende vad man tittar på så är det ju en duglig funktion.

En intressant recension på F86:an

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/

(Vet inte riktigt om den har postats i den här tråden, orkar inte kolla igenom den igen)

Permalänk

Jag verkar ha hittat den perfekta näst intill perfekta TV'n för mig. Dock ligger den prismässigt väl högt. Det är Sonys 40D3000 jag snackar om. Det är en 40-tummare med HD-ready (720p), 100 Hz och enligt flera källor mycket bra bild.
Den kostar dock 13990 kr på Dustin vilket verkar vara den enda nätbutik som har den (enligt prisjakt). Fan att den inte var lite billigare!

klisterz: Hittade inte nån info om TV'n du tipsade om.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Jag verkar ha hittat den perfekta näst intill perfekta TV'n för mig. Dock ligger den prismässigt väl högt. Det är Sonys 40D3000 jag snackar om. Det är en 40-tummare med HD-ready (720p), 100 Hz och enligt flera källor mycket bra bild.
Den kostar dock 13990 kr på Dustin vilket verkar vara den enda nätbutik som har den (enligt prisjakt). Fan att den inte var lite billigare!

klisterz: Hittade inte nån info om TV'n du tipsade om.

Anledningen till att den inte finns i så många butiker är för att det är en avslutad och ersatt modell.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Anledningen till att den inte finns i så många butiker är för att det är en avslutad och ersatt modell.

Det är väl 40d3500 som är ersättaren? Det är ju jävligt klantigt att "ersätta" en sjukt grym TV med en TV med sämre bildkvalité fast med full-HD. Tror ärligt talat de flesta tänkta D3000/D3500-köpare hellre väljer D3000´s grymma bild före D3500 full-HD som de flesta ändå aldrig kommer använda. Och just 100Hz ska ju vara oerhört stor skillnad enligt många. På elgiganten såg jag en Sharp 42" med 100Hz. Tyckte det var grymt stor skillnad och den hade tillsynes den överlägset bästa bilden av alla apparaterna. Det måste berott på 100Hz antar jag.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för att vänta på KDL-40W4000 istället för att köpa KDL-40D3500 nu.
Det beslutet tog jag efter jag skickade ett mail till Dustin och frågade vad skillnaden mellan D3500 och W4000 egentligen är.

Här har ni svaret:

"Det är en väldigt stor skillnad på de två olika modellerna.
Du har en nyare panel i W4000 som tillsammans med ett bättre färgfilter ger ca 80% bättre färgdjup.
Bättre ljud med Virtual Dolby, 3 HDMI istället för 2, USB ingång, optisk ljudutgång.
W4000 har dessutom inbyggd HD box både för Boxer och ComHem.
W4000 är på alla sätt en bättre TV än D3500."

Inte för jag vet vad färgdjup betyder men bra lät det iaf.

Aggemannen, kan bara hålla med.

Permalänk
Medlem

Ska du ha en 40" LCD köp Samsungs LE40F86, riktigt snygg och har blivit klart uppgraderad sedan föregångaren M86/87. Finns att köpa DOA apparater på zave vet jag.. köpte en själv där och är hur nöjd som helst..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen

De mest prisvärda (av de billiga) apparaterna är Panasonics plasmor. De mest prisvärda, oavsett pris, är Pioneers plasmor.

"De mest prisvärda oavsett pris"? Så kan man väl knappast säga?
Priset har ju en betydelse (i förhållande till prestandan givetvis) om man pratar om begreppet prisvärdhet.

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
"De mest prisvärda oavsett pris"? Så kan man väl knappast säga?
Priset har ju en betydelse (i förhållande till prestandan givetvis) om man pratar om begreppet prisvärdhet.

Jag tror han menade oavsett prisklass, dvs hur mycket man än vill lägga ut på en TV, så länge det är över den lägsta prisklassen, så finns det en plasma av Pioneer som är mer prisvärd än alla andra alternativ.