Vad säge rni om Logitech Z-2300 högtalare?

Permalänk
Medlem

Vad säge rni om Logitech Z-2300 högtalare?

Jag funderar på att köpa ett par datorhögtalare som jag ska använda till att titta på webbtv, lyssna på mp3, webbradio typ. Jag tänkte att jag skulle ligga mellan 1500 kr till 2000 kr prismässigt. Jag har bland annat tittat på Logitech Z-2300. Har ni några råd tips till mig? Vad säger ni om Logitech Z-2300?

Permalänk

Beror på vad du lyssnar på för musik och ser för tvprogram, gillar du mkt bas är logitech ett bra alternativ, annars inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du enbart vill ha bas så är Logitech bra. Annars är detta paket bra mycket bättre:
http://www.fynda.se/index.php3?prodid=3251

Visa signatur

HTPC: AMD X2 4000+@2.7Ghz|Antec Fusion Black|8800GT (på g) med Zalman VF900|
4GB Corsair PC6400|500GB

Permalänk
Medlem

Finns ju alltid en Logitech Z-5500 för 2300 kr, fick hem mitt i helgen och är hel nöjd so far

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Folk verkar klaga på att Z-2300 har alldeles för hög bas. Mina föräldrar har ett par andra 2.1-högtalare från Logitech (en billigare variant) och det är helt klart för mycket bas i dom även på lägsta inställningarna. Med det i åtanke skulle jag nog inte välja Z-2300.

Jag har själv ett par Logitech Z-4 som jag köpte för 700 kr från runt ett och ett halvt år sen. Skulle de helt plötsligt gå sönder så skulle jag inte tveka en sekund på att köpa ett par nya lika högtalare, så mycket gillar jag dom. Basen är bra, dvs inte bullrig. Med basen inställt på lägsta nivån får man ett rent ljud utan bas, precis som man kan föredra ibland. Med basen på högsta får man ut "fet", men fortfarande ren bas. Dessutom är de ju riktigt snygga också.

Finns för 700-750kr i rätt många online-butiker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjeuuu

Jag har själv ett par Logitech Z-4 som jag köpte för 700 kr från runt ett och ett halvt år sen. Skulle de helt plötsligt gå sönder så skulle jag inte tveka en sekund på att köpa ett par nya lika högtalare, så mycket gillar jag dom. Basen är bra, dvs inte bullrig. Med basen inställt på lägsta nivån får man ett rent ljud utan bas, precis som man kan föredra ibland. Med basen på högsta får man ut "fet", men fortfarande ren bas. Dessutom är de ju riktigt snygga också.

Finns för 700-750kr i rätt många online-butiker.

Håller med helt

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

hej jag hade oxå tänkt köpa z2300 har hört att det är bra och prisvärt och endel säger att dom hellre skulle ha två z2300 än z5500. Är det för hög bas så kan man ju byta ut basen

Permalänk
Medlem

Jaha, inte vet jag. Ni är tveksamma låter det som.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chycky
Jaha, inte vet jag. Ni är tveksamma låter det som.

Köp ett par Logitech Z-4 och festa för pengarna du får över.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Eller köp ett par Altec Lansing MX5021 och få otroligt mycket bättre högtalare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=38825
Finns ingen anledning att välja något från Logitech framför dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Eller köp ett par Altec Lansing MX5021 och få otroligt mycket bättre högtalare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=38825
Finns ingen anledning att välja något från Logitech framför dom.

Jag är verkligen grön på det här med högtalare. Det verkar vara lite olika bud tycker jag. Risken med att inte köpa 2.1 är väl att det låter lite burkigt, så som datorhögtalare alltid gjorde förr? Jag inte vad jag ska välja faktiskt, olika bud som jag förstår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjeuuu
Folk verkar klaga på att Z-2300 har alldeles för hög bas. Mina föräldrar har ett par andra 2.1-högtalare från Logitech (en billigare variant) och det är helt klart för mycket bas i dom även på lägsta inställningarna. Med det i åtanke skulle jag nog inte välja Z-2300.

Du skulle se när jag packade upp mina Z-5500, fick huvudvärk då jag insåg att jag inte visste vart fan jag skulle ha helvetet 47 cm lång, nästan lika högt som mitt chassi, samt minst dubbelt så bred. Dessutom så måste den vara 60 cm ifrån allt elektroniskt, blev att möblera om lite

Nu har jag inte den så högt inställd dock, och tycker inte den är för dominant, även om jag märkt det om man lyssnar på t.ex dålig kvalitet på live spelningar alá youtube, då börjar det vibrera ganska rejält.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Eller köp ett par Altec Lansing MX5021 och få otroligt mycket bättre högtalare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=38825
Finns ingen anledning att välja något från Logitech framför dom.

Om man vill ha mycket bas, anledning att välja Logitech framför Altec Lansing?
Alting är inte så svartvit.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par i höst från zave, billigt satan.
Precis som nya, även fast de inte är det..

Men hur som, de dunkar på fint. THX o grejjer
Jag kör desutom med ett Creative X-fi fitality kort så jag kan ställa in ljudet perfekt beroende på vad jag vill lyssna på!
Annars, om plats finns kan jag rekommendera Logitech Z-5500 (finns också på zave för en billig peng). 5500 är dock 5.1 men funkar lika bra som hemmabio system och annat!

Permalänk
Medlem

Har haft ett par Z-2300, jag tyckte dom var helt utmärkta. Kanske lite dålig kräm i saterlithögtalarna för min smak.

Men det förklaras nog med att jag älskar spela musik så alla grannar ska kunna njuta av musiken också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowzzer
Har haft ett par Z-2300, jag tyckte dom var helt utmärkta. Kanske lite dålig kräm i saterlithögtalarna för min smak.

Men det förklaras nog med att jag älskar spela musik så alla grannar ska kunna njuta av musiken också.

Ok, det lutar nog mot Z-2300 i alla fall. Det verkar ju inte vara ett dåligt köp iaf. Fast jag är fortfarande öppen för förslag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Om man vill ha mycket bas, anledning att välja Logitech framför Altec Lansing?
Alting är inte så svartvit.

Man kan få ordentligt mycket bas ur MX5021 också, enda föredlen Logitech-paketet har är att det har mer effekt.

Chycky: Ta en seriös titt på Altec Lansing, dom är faktiskt väldigt mycket bättre. Plus att dom inte är lika plastiga, trådlös fjärrkontroll, snyggare (bilden på prisjakt gör dom inte rättvisa, kollar istället användarbilderna där) osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Man kan få ordentligt mycket bas ur MX5021 också, enda föredlen Logitech-paketet har är att det har mer effekt.

Chycky: Ta en seriös titt på Altec Lansing, dom är faktiskt väldigt mycket bättre. Plus att dom inte är lika plastiga, trådlös fjärrkontroll, snyggare (bilden på prisjakt gör dom inte rättvisa, kollar istället användarbilderna där) osv.

Du säger det, men jag sökte lite på nätet och hittade bland annat den här recensionen där det står att det är mindre bra högtalare om man vill lyssna på musik och titta på DVD.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1625282,00.asp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chycky
Du säger det, men jag sökte lite på nätet och hittade bland annat den här recensionen där det står att det är mindre bra högtalare om man vill lyssna på musik och titta på DVD.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1625282,00.asp

Jag kan lova att det där inte stämmer alls. Basen är den renaste och djupaste jag någonsin hört i ett parr datorhögtalare och mellannregister och diskat fungerar otroligt bra. Även min far som pysslat med hifi i snart 40 år tycker dom låter bra. Om du bor i Göteborg borde det inte vara några problem att hitta någon butik som har dom inne och du kan provlyssna lite.

Varför valde du just den recensionen? Om du googlar på MX5021 review hittar man flera recensioner från respektabla sidor som alla ger dom toppbetyg.

Men visst, du lär ju knappast bli besviken med Logitech-paketet så kör på det om du vill göra det enkelt för dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jag kan lova att det där inte stämmer alls. Basen är den renaste och djupaste jag någonsin hört i ett parr datorhögtalare och mellannregister och diskat fungerar otroligt bra. Även min far som pysslat med hifi i snart 40 år tycker dom låter bra. Om du bor i Göteborg borde det inte vara några problem att hitta någon butik som har dom inne och du kan provlyssna lite.

Varför valde du just den recensionen? Om du googlar på MX5021 review hittar man flera recensioner från respektabla sidor som alla ger dom toppbetyg.

Men visst, du lär ju knappast bli besviken med Logitech-paketet så kör på det om du vill göra det enkelt för dig.

Jag valde recensionen för att den fick mig att ana oråd, plus att det var en av dom första som jag snubblade över. Nej, det lutar mer och mer åt ditt förslag istället för Logitech.

Permalänk
Medlem

Kan bara säga positiva saker om Z-2300

eftersom jag är lite fixerad av att allt på mitt skrivbord ska se bra ut så ville jag ha snygga högtalare och inget junk..

Passar bra till min samsung 226BW

sen gör det inget att dom låter bra heller Basen är som vissa här har sagt i största laget men då kan man ju kräma på om man vill också hehe...

ett bra köp men det finns säkert bättre.. såg ett paket Z.2300 på blocket för 500kr förra veckan btw,, det lär ju vara sålt nu men ändå... kolla

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Jag älskar mina Z-2300, otroligt bra ljud för pengarna.
De som har problem med basen måste ha placerat subben på fel ställe, flytta runt den lite istället.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag kör också med Z-2300, och jag som är basnarkoman är ju då väldigt väldigt nöjd, shoutcast går varmt nu denna soliga helg!

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]