Permalänk
Medlem

Samsung LE40M86BD Hjälp!

Hejsan.

Jag köpte en Samsung LE40M86BD från parts, och allt har i det hela varit bra.. Men när jag kikar på film från en samsung dvd-spelare blir bilden inte helt bra med färgerna, jag upplever att det är grönt på folks ansikten etc.. vet inte riktigt hur jag ska beskriva problemet. Jag har provat ändra inställningar både i TV och DVD men lyckas inte få bort det.. Jag har sökt efter svar på forumet och övriga nätet utan att hitta något hjälpsamt. Kan det vara hårdvaru fel eller bara nån inställnings fråga? Tacksam för svar!!

Permalänk

Hur har du kopplat DVD spelaren? Alltså vilken kabel använder du mellan DVD och tv? Blir inte bilden grön när du använder en annan källa? (Digitalbox, VHS osv...)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag kopplade via HDMI kabel direkt till TVn

Jag har även xbox360 som jag kör via HDMI

samt analog TV

Permalänk

Och du får inte grön bild via Xboxet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nej. Jag har dock inte testat annat än spel på xboxet. Men om jag ska beskriva det gröna lite mer, är det oftast vid närbilder på ansikten i mörkare scener eller va man säger.. det är alltså inte hela bilden som är grön..

Permalänk
Medlem

Jag ändrade inställningar lite på måfå och tyckte att fejorna blev lite gröna. .Testa med inställningarna i "gnälltråden" på minhembio. Jag testade några förslag tills jag blev nöjd.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=160179&st=...

Själv har jag perfekt bild imho.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

ok.
Vilka inställningar kör du då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fille182
ok.
Vilka inställningar kör du då?

Kommer inte ihåg vilken jag utgick ifrån. Testade lite olika men tror att det var rekommendationer från någon som hade en LE46M86. Tråden är ganska lång, men jag det går att söka "inom tråden" (Behövs på swec!!) så du hittar nog ganska snabbt rätt. Ansiktena blev iaf aldrig gröna!

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

ok.
Jag ska pilla lite med det efter jobbet idag.
Ska även försöka fixa nån bild på hur det ser ut så folk vet

Permalänk
Medlem

Jag väntade ganska länge med att justera bilden från leveransinställningarna, men måste säga att det blev en _markant_ bättre bild, så jag borde tagit tummen ur för flera månader sedan. Lycka till!

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"