8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EkeNs
men det vet dem inte .. det är ju ine dem som gör korten, det är ju nvidia som är efter medleveranserna på korten.. du kommer aldrig att få ett fast svar. dom säger det dem tror

nVidia? Det är dem som gör korten som levererar till distributören vilka i sin tur står i kontakt med återförsäljarna.

Permalänk
Medlem

ja men nvidia gör chippen är du nöjd nu lr?:P

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat något kort avbeställde mitt asus från db. som var beställd den 7 november. orkar inte vänta , men någon som ser något schyst och bra, länka gärna hemsida

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött på datorbutiken så jag finner inte ord, eller om jag ska vara trött på posten jag vet inte och ingen av dem heller...
Allt började med att jag beställde från Datorbutiken datorn som finns här under i min sign, den 9de.
Man var irriterad över att grafikkortet aldrig kom så man kunde få sin dator som man länge längtat efter.
Sen 20dagar senare händer det otroliga, jag får en bekräftelse att min leverans har skickats! och det helt otroliga är att paketet kommer fram till mig dagen efter det skickas, jag tog min avi jag fick i posten och skuttade iväg till posten för att plocka min dator (idag FREDAG) Men vad händer?........

jo jag kommer dit och mitt paket ska vara 2delat, men INGEN vet var paket 2/2 är.... de på posten ringer runt och frågar och de säger att de inte har sett det, eller hittar det på deras datorer.
Jag åker hem igen sur som satan, ringer till DB där telefonsvararen säger

"Hej och välkommen till datorbutiken, våra öppettider är måndag-fredag åtta till tjugo. Tänk även på att våran websida har öppet dygnet runt. Tack för ditt samtal *klick*"

jaha? det är ju fredag och klockan var 16, men tydligen så stog det på deras sida att det var stängt fredagar.. jisses. Jag mailar då db och såg nyss att jag fick ett svar, svaret var naturligtvis att DB har skickat paketet och posten ska ha det......

var har mitt paket tagit vägen?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är svårt att förstå vilken succé 8800gt har blivit. Vi kan få vänta i år innan vi får eftersom det förmodligen ligger miljoner beställningar runt om i hela världen.

Otur där CusmaR.. Har lärt mig att aldrig beställa en dator från datorbutiken iaf... Och blir så trött på GeForce.. känns som om jag väntat i 1 månad på mitt 8800gt... och det har jag typ också. DAMN!

Permalänk
Medlem

jo jag förstår hur du känner dig men jag som såg halva min dator på posten idag.... kunde iofs fått det paketet men då hade jag behövt pröjsa för alla delar (även de som jag ingen vet var de är) och det kände jag inte för.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

nu avbeställde jag mitt msi oc ifrån DB samt en hel del andra delar. Väntar till jan. istället o köper allt ifrån inet eller nått

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
fick mitt leadtek 8800gt nyss men råkade halka å knäcka skiten när jag skulle sätta in de i burken... förbannat jevla klantigt får ta å skicka tillbaka å se va som händer... :(:(:(

Det som händer är att du får bekosta ett nytt. Inte för att vara taskig men hur lyckas man?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
fick mitt leadtek 8800gt nyss men råkade halka å knäcka skiten när jag skulle sätta in de i burken... förbannat jevla klantigt får ta å skicka tillbaka å se va som händer... :(:(:(

inte för att vara taskig men förfan vad jag skrattade. här sitter man och svär över att man inte får hem 8800 GT och så inser man att det finns folk med mer otur än att ha missat ett 8800 GT kort och får vänta länge. nej fyfan vad hemskt det måste ha varit att verkligen se kortet knäckas, aja ska inte plåga dig mera du lider nog tillräckligt..

anyways...
avbokade precis mitt ASUS EXTREME 8800 GT från DB.com dom verkar ju inte kunna hålla några lev.datum överhuvudtaget så nu är jag på jakt efter en ny butik som säljer (spelar ingen roll vilka märken bara det är ett 8800 GT 512 MB). så kom igen nu gott folk, om ni hittar ngt. dela med er snabbt då. i will do the same, i promise!

Permalänk
Medlem

Hittade precis ett kort: http://www.blocket.se/vi/14381937.htm?ca=23_3_s

Överpris någon? Men det finns säkert någon djupt desperat klockare därute som hugger detta.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
fick mitt leadtek 8800gt nyss men råkade halka å knäcka skiten när jag skulle sätta in de i burken... förbannat jevla klantigt får ta å skicka tillbaka å se va som händer... :(:(:(

fyfaan!!!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HULTAS
inte för att vara taskig men förfan vad jag skrattade. här sitter man och svär över att man inte får hem 8800 GT och så inser man att det finns folk med mer otur än att ha missat ett 8800 GT kort och får vänta länge. nej fyfan vad hemskt det måste ha varit att verkligen se kortet knäckas, aja ska inte plåga dig mera du lider nog tillräckligt..

Onekligen svårt att låta bli.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Dom här verkar ha Albatron 8800gt kort i lager för 2495kr + 170kr frakt(postförskott) http://www.barondator.com/index3.php?res=high

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil92
Dom här verkar ha Albatron 8800gt kort i lager för 2945kr + 170kr frakt(postförskott) http://www.barondator.com/index3.php?res=high

2495:-

Visa signatur

X2 6000+, 8800GT, 2048

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CusmaR
jo jag förstår hur du känner dig men jag som såg halva min dator på posten idag.... kunde iofs fått det paketet men då hade jag behövt pröjsa för alla delar (även de som jag ingen vet var de är) och det kände jag inte för.

Jag förstår Inte första gången det blir krångel med leveranser och man blir alltid lika förbaskad. Sist jag köpte en dator från komplett fattades moderkortet som jag hade beställt, några år sedan dock.

Men hur som haver. Tror inte du läste helt korrekt på deras sida från början, såg det här nu på datorbutiken just nu. Dock väldigt luddigt förklarat:
"Kundtjänst & Support
Telefonnr: 046-238100. Telefontid Kundtjänst: vardagar 08.00 - 20.00, Teknisk support 08.00 - 17.00.
Dag före helgdag håller vi stängt, men kan alltid nås via kontaktformuläret."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil92
Dom här verkar ha Albatron 8800gt kort i lager för 2945kr + 170kr frakt(postförskott) http://www.barondator.com/index3.php?res=high

Frågan är bara om det inte är scam. Man får säkert ändå vänta 1-2 månader på kortet.. Allt för att folk ska beställa därfrån. Men vem vet, ska nog ta och ringa dom på måndag om det fortfarande står "I lager".. Den stora frågan är om Albatron är speciellt bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Frågan är bara om det inte är scam. Man får säkert ändå vänta 1-2 månader på kortet.. Allt för att folk ska beställa därfrån. Men vem vet, ska nog ta och ringa dom på måndag om det fortfarande står "I lager".. Den stora frågan är om Albatron är speciellt bra? [/B]

Hade också ringt upp dom först, as for om Albatron e bra eller inte tror jag inte det är ngn större skillnad mellan korten och det finns lite som säger att just Asus (som verkar vara storfavoriten här) skulle vara bättre. Hört bra saker om Gainward kortet iaf ~

- Skillnad i klockfrekvenser som jag förstår det är helt enkelt bara att de har valt klocka sina kort en aning vilket vem som helst kan göra på 5 sec själv.

EDIT: Ska finnas i lager enligt hemsidan här också, slå en pling vetja

http://www.eis.nu/cgi-bin/eis/eis.cgi?961362973554060=2&30402...

- Om man nu måste ha Asus.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

subruz

Dom fabriksöverklockade korten har ju full garanti. Ett som går i 700/1950 är ju väldigt bra och du behöver inte mixtra med inställningarna. Korten är ju förmodligen de bästa i produktionsserien och biosmoddade samt eventuellt voltmoddade......

"de har valt klocka sina kort en aning vilket vem som helst kan göra på 5 sec"

- du kan väl inte göra hela det här forumet onödigt i en enda kommentar!

Permalänk
Medlem

Hah, jo det är sant att de har full garanti men att kortet skulle gå sönder av klockningen i sig är en ganska liten risk såvidare man inte öser på ordentligt - fast det kan dö av andra anledningar så klart vilket e lika surt för den utan garanti.

- Hah, mweh.. om man inte ska byta kylning och vara sådär ruskigt seriös så är det faktiskt lite imponerande hur användarvänligt det har blivit att höja clocken på sina kort, jämfört med för några år sedan.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Är Club3D 8800GT ett okej märka ? hm

Permalänk
Medlem

Hade inte väntat mig att få kortet innan Jul. Men så har dom tagit med ett parti till Dreamhack Ett drag med kortet senare var ett mitt.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Tror nog att det bästa ändå är att tåla sej ett par veckor för att beställa ett 8800GTS 512MB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4MP
Är Club3D 8800GT ett okej märka ? hm

ja enda skillnaden är klisterlappen på kylflänsen

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Avbeställer hela paketet nu och väntar på de nya serien Intel-processorer bland annat. Orkar fan inte med dessa pajaserier längre, DB borde lära sig att prioritera ordrar.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett msi 8800gt från DB 12 november och har inta fått det än.
Finns det någon som beställt samma kort från DB....

Är lite nyfiken hur man ligger till i kölistan..

Den där j*vla datorbutiken kan inte svara på det..

Kanske inte nån som har fått sitt msi eller???

Permalänk
Medlem

hmm

Tjena beställdet en komplett dator i delar från DB.com.

Problemet är att tydligen så har dom inte kvar mitt Modekort i lager och inte 8800gt från asus.

Dum som jag var tog jag betalningen på kort och undrar därför om det är för sent att ändra ordern och kanske beställa grafikkort från ett annat ställe.

Någon som vet hur det funkar med att ändra en betald order?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mela
Jag beställde ett msi 8800gt från DB 12 november och har inta fått det än.
Finns det någon som beställt samma kort från DB....

Är lite nyfiken hur man ligger till i kölistan..

Den där j*vla datorbutiken kan inte svara på det..

Kanske inte nån som har fått sitt msi eller???

Jag beställde samma kort den 8:e från DB. Jag ringde och frågade dem i måndags om när man kunde tänka sig att få kortet. Då sa de att de hade fått in tre eller fyra exemplar under fredagen (den 23:e). De sa också att jag numera låg först i kön och skulle få ett kort så fort de får in fler. När de får in fler är det däremot ingen som vet.

Permalänk
Avstängd

Re: hmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Tjena beställdet en komplett dator i delar från DB.com.

Problemet är att tydligen så har dom inte kvar mitt Modekort i lager och inte 8800gt från asus.

Dum som jag var tog jag betalningen på kort och undrar därför om det är för sent att ändra ordern och kanske beställa grafikkort från ett annat ställe.

Någon som vet hur det funkar med att ändra en betald order?

Du kan välja att redigera din order och plocka bort grafikkortet bara och spara resten av ordern. Logga in på datorbutiken och välj Ändra order så ska du se att det löser sig.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk

Har också beställt från datorbutiken, ett Asus 8800GT. Jag sa till mig själv innan att jag inte skulle reta mig på sena leveransdatum men ju börjar jag bli irriterad ändå.
Får mail om försenad leverans varannan dag. Beställde den 6 nov.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem

Om det är någon som bor i Härnösand och vill ha tag på ett GT så verkar Årb Data dom på lager för 2350:- ...
Möjligen så har dom postorder?

http://www.arbdata.se/

Kolla sedan på Prislista-2 komponenter mm så hittar ni kortet!

Permalänk
Medlem

CusmaR, precis samma sak hände mig. Mitt paket delades också upp i delar och inte en jävel vet vart paketet med grafikkortet är.
Också från Db.