Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Vilken film såg du senast?

Tycker vi ska han en sån här tråd där vi skriver vilken film vi såg sist och samtidigt betygsätter den. Intressant och se vad andra folk tycker.
I'll go first!

Pulp Fiction - 8,5/10. Bra film, helt klart, men 5:a på imdb.com top 250? SÅ bra är den inte. Tyckte också filmen saknade lite handling, hade mycket meningslöst snack, men snacket var roligt.

Schindlers List - 9/10. Steven Spielbergs mästerverk, sjukt bra...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Big Fish: Episk film av mästaren Tim Burton. Underbart foto och bra skådespelarinsatser. 4/5

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Love Actually: Film med Hugh Grant. Den var okay men inget mer. 3/5

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Kellys hjältar, såg den för första gången i går. Måste rekomendera den, underbar humor

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Medlem

Hotet, Var väl egentligen dålig, men militärinstresserad som man är så är det aldrig fel med lite gripen flygscener, helikoptrar och SSG. Som film får den 5/10.

Hur fixar man fetstil?

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Hotet, Var väl egentligen dålig, men militärinstresserad som man är så är det aldrig fel med lite gripen flygscener, helikoptrar och SSG. Som film får den 5/10.

Hur fixar man fetstil?

du skriver [ b ] film [ /b ] (utan mellanslag)

Visa signatur

rragon

Permalänk

300 - 9/10

Helt i min stil. Ruskigt tunga slag och effekter. Det enda negativa var att bilden är brusig i bakgrunden, om man är uppmärksam. En så pass dator-gjord film borde va mycket snyggare. Lite väl hastig inledning dessutom.

Störde mig även på slutet då dom inte gjorde något motstånd alls av någon anledning. Men men

Dold text
Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Sunshine
Blev verkligen positivt överaskad, väldigt snygg och det var roligt att för engångs skull se en ny sci-fi som försöker vara seriös, och lyckas. Lite tråkigt att den började närma sig skräck i slutet annars inget att klaga på. Roligt att slutet är filmat i stockholm också. 6/10

Permalänk

The Plank (plankan) -8/10, 28minuter brittisk komedi från -79. Typisk 80tals komedi och handlar om byggnadsarbetare som skall köpa en planka och alla problem som uppstår på vägen hem med den, det roligaste var nostalgikänslorna jag fick då jag såg om den. Filmen har gått flera gånger på Svt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Darwin Awards 8/10
Köpte den på vinst och förlust på dollarstore för 40kr. Hade jag vetat att den var så bra som den är hade jag kunnat betala mer för den faktiskt.

Rekommenderas verkligen om man har lite dålig humor som jag har.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Sunshine
Blev verkligen positivt överaskad, väldigt snygg och det var roligt att för engångs skull se en ny sci-fi som försöker vara seriös, och lyckas. Lite tråkigt att den började närma sig skräck i slutet annars inget att klaga på. Roligt att slutet är filmat i stockholm också. 6/10

Såg också Sunshine för några dagar sen men blev negativt överraskad (eller vad man ska säga) är en riktigt sci-fi dåre och har väldigt stort överseende med filmer som de flesta tycker är dåliga, enbart för det är sci-fi men denna var en besvikelse. Den var bra fram till slutet men det drog ner intycket så mkt att jag vågar påstå att den är en av de sämre filmerna jag sett på ett tag.

Såg dessutom Die Hard 4 Underhållande film men antar att det inte funkar att se en film med så mkt dator grejer som ska tilltala den stora massan när man kan såpass mkt själv.

T.ex NSA's hemliga serverpark som skulle backupa all finansiell information, den skulle "terroristerna" kopiera ner all information till en extern hårddisk!

Dold text
Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Tomorrow never dies
- 6/10.

Tycker det är en rätt underskattad film som är riktigt skön med många coola scener. Extra dåliga oneliners bidrar till det höga betyget.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Transformers - 1/10

Den sämsta film jag någonsin sett på bio. Gjord för småbarn.

The Simpsons movie - 7.5/10.

En härlig film där man skrattade nästan hela tiden !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Blades of Glory - Lättsam och funkar stabilt på bakfyllan men inte mer.
3/5

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

Van Wilder 2 - The Rise Of Taj - 2/10

Lamt. En uppföljare som inte ens är i närheten av det utmärkta orginalet (Van The Man). Tråkig mild humor som verkar vara mer anpassad för barn. Se ej.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

The Lookout - Bra thrillerdrama där huvudpersonen blivit som en ny person efter bilolycka. Han får jobb som vaktmästare på en bank, som en dag rånas. 7,5/10

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Blades of Glory 6/10
Var inte allt för kul men alltid roligt med Will Ferrel,
trodde dock att Borat skulle vara med men ack nej :(!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Wilderness 6/10

Verkar gå en splattervåg genom England, som startade med Dog Soldiers. Iallafall denna är typisk med de liknande filmerna: En grupp människor är strandsatta/isolerade ute i naturen och möter ett hot. Blodig och underhållande, precis som det ska vara.

Return of the Living Dead 3 3/10

Nej. Skit. Vissa enstaka stunder var pyttelite underhållande, men överlag var den bara tråkig.

Permalänk
Medlem

Blade: Trinity

För mycket machostuk, för mycket lullulleffekter och för lite handling. Överdrivet löjlig på sina ställen. Allt precis enligt mina förväntningar.

Men för att gå till det positiva. Jessica Biel; ger orden vacker, snygg, sexig, söt en ny mening. Om man som jag, gillar hennes utseende, bör man inte ha något emot att se filmen för den sakens skull i alla fall. Söker man en film att se när man inte orkar aktivera hjärnan och tänkandet, utan mest vill se amerikansk hollywoodaction med tufft klädda skådespelare kanske det här kan vara något. Funkade rätt bra att se den hos polaren efter några öl faktiskt.

Värt att notera är att jag inte har sett tidigare Bladefilmerna, och har heller inga planer på att göra det (även fast de sägs vara bättre).

Av ren givmildhet får den 4/10.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Outlaw

10/10 Underbar.

Gillar ni när folk tar lagen i egna händer för att göra nytta är denna film ett måste att se, har sett den 2 gånger denna vecka... me like

The departed

8/10 Lite ovanlig

en råtta hos polisen, en råtta hos skurken, kan det bli mycket bättre?!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

The Triangle - Miniserie - 8/10
Tyckte om den väldigt mycket, även fast den kändes djävligt B. Handlar för övrigt om Bermuda Triangeln. Rekommenderas varmt!

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Croles, jag kan starkt rekommendera den första Blade filmen. Den är riktigt bra och har bland de snyggaste action scenerna ett år innan The Matrix gjorde intåg. Blade 2 kan du skippa, då den inte heller har någon handling, i likhet med 3:an.

Permalänk

The Simpsons Movie - 3/10

Permalänk

Crank

Riktigt bra action, bland de bästa på väldigt länge. Totalt röj från början till slut. 9/10

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Sunshine
Overklig och lite seg emellanåt, slutet var ingen höjdare. Men det är en vacker film som har ett aldelles utmärkt soundtrack som verkligen skapade stämning. 3/5.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oceans 13

Sämre än ettan, bättre än tvåan .. som vanligt alltså.

Mvh

Permalänk
Medlem

Die Hard 4

6/10

Slagsmål, Explosioner och USB-portar.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk

Godfather

Otroligt bra film! Ni som inte sett den borde se den heltklart!

8,5/10

Godfather 2

Kanske lite sämre men fortfarande rätt bra. Dock ganska förvirrande då man följer hur det var hos de olika personerna.

8/10

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

Rush Hour 3

Vad kan man säga? Otroligt skön film, 9/10

Permalänk
Medlem

Rush Hour 3 - 8/10. Grymt rolig film. Meningen var att man skulle skratta, och skratta gjorde man, mycket också (mest tack vare Chris Tucker, skön snubbe... ).

Pathfinder - 3,5/10. Usch... dålig som fan. Inget med filmen var intressant, man satt och drömde om annat typ.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN